Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här. Jag bakar en del bröd men köper när jag behöver.
Vill inte ha gammalt mjöl stående och behöva sikta det varje gång jag bakar för att undevika mjölbaggar. :yuck:
Men det finns ju så många varianter av mjöl. Här finns vetemjöl, vetemjöl special, dinkel fullkorn, dinkel, emmer fullkorn, enkorn, enkorn fullkorn, Durumvete , Råg, grovt Råg och säkert nått mer.

Men det finns ju så många varianter av mjöl. Här finns vetemjöl, vetemjöl special, dinkel fullkorn, dinkel, emmer fullkorn, enkorn, enkorn fullkorn, Durumvete , Råg, grovt Råg och säkert nått mer.
Jag har aldrig så många mjölsorter hemma för jag bakar mest kakor, våfflor och pannkakor och använder helt vanligt vetemjöl till det. Jag gjorde pizza nyligen och köpte ett pizzamjöl. Men det är nog allt jag har i mjölväg.

Är du kollad ordentligt med MR?
Du kan ju ha skadat något som inte syns på en vanlig slätröntgen :heart

Nej det är jag inte. Jag halkade dessutom i duschen på gymmet knappt en vecka efter krocken . Det var efter ett rehabpass på gymmet för nacken. Då fick nacken ytterligare en smäll och det blev sämre. Var på vårdcentralen efter det för jag skadade handen och då hade jag fokus mest på det under läkarbesöket.Får väl kontakta vården igen när det blir vardag.

Min käre kollega som skötte matinköpet till jobbet inför påsk tänker lite annorlunda än vad jag gör. Jag skickade lite förslag på vad han kunde köpa och han har köpt ca 5 kg potatis som låg framme sedan dagen innan när jag kom till jobbet igår. Jag la in dem i kylen så det inte blir gröna i plastpåsen. Han har köpt 2 kg färdig potatisgratäng och två stora potatissallader. Lite rökt sidfläsk, en liten förpackning rostbiff och två mindre förpackningar rökt nötkött, till all denna potatis!

En stor karta ägg. Två förpackningar vindruvor som är lite halvtrista, gick nog fort där så han kollade nog inte skicket innan de åkte ner i vagnen. Massor med bananer som förmodligen redan hunnit dra mot det brunare hållet i morgon. Ett par stora äpplen. Ett paket tunnbröd, påskmust och en massa lösgodis.

Jättesnällt att sköta inköpen, men vad ska vi med all potatis till? 😄
Går det att frysa potatisgratäng? 🤔

Nej det är jag inte. Jag halkade dessutom i duschen på gymmet knappt en vecka efter krocken . Det var efter ett rehabpass på gymmet för nacken. Då fick nacken ytterligare en smäll och det blev sämre. Var på vårdcentralen efter det för jag skadade handen och då hade jag fokus nest på det under läkarbesöket.Får väl kontakta vården igen när det blir vardag.
Det tycker jag absolut att du ska :up:
Mitt diskbråck i nacken syntes bara med hjälp av MR, det såg bara "misstänkt" ut på vanliga röntgen eftersom jag har ihopväxta kotor i samma område, pga ett tidigare diskbråck som blev obehandlat :down:
Så det jag säger är - ta hand om dig :heart

Min käre kollega som skötte matinköpet till jobbet inför påsk tänker lite annorlunda än vad jag gör. Jag skickade lite förslag på vad han kunde köpa och han har köpt ca 5 kg potatis som låg framme sedan dagen innan när jag kom till jobbet igår. Jag la in dem i kylen så det inte blir gröna i plastpåsen. Han har köpt 2 kg färdig potatisgratäng och två stora potatissallader. Lite rökt sidfläsk, en liten förpackning rostbiff och två mindre förpackningar rökt nötkött, till all denna potatis!

En stor karta ägg. Två förpackningar vindruvor som är lite halvtrista, gick nog fort där så han kollade nog inte skicket innan de åkte ner i vagnen. Massor med bananer som förmodligen redan hunnit dra mot det brunare hållet i morgon. Ett par stora äpplen. Ett paket tunnbröd, påskmust och en massa lösgodis.

Jättesnällt att sköta inköpen, men vad ska vi med all potatis till? 😄
Går det att frysa potatisgratäng? 🤔
Ja det brukar jag göra.

Jag bakar i princip aldrig, har mjöl som jag häller över i tätslutande burkar och har aldrig någonsin haft mjölbaggar hemma.
I de lägenheter jag bottt i har jag drabbats av mjölbaggar. Men å andra sidan har jag inte haft täta burkar utan förvarat i påsen.
I hus har jag aldrig haft mjölbaggar trots samma förvaring.
Kanske slump?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!