Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
1000017693.webp

Spöregn ute, katten tar vilodag 😁

Jag funderar över slöjförbudet är det genomtänkt?

Alla som vill vara klädda i folkdräkt till dem finns slöjliknande huvudbonader. Folkdräkt räknas ju som finkläder och jimmie Åkesson brukar ju sätta på sig sin.

Alla som reanactar medeltid får dom inte bära sina slöjor längre?

Försöker häva ett migränanfall innan jobbet. Ingen press här inte....:(

Fått undan lite saker i alla fall och äntligen fått iväg den j*vla returen till Vida XL efter två månader fram och tillbaka med kundtjänst :rage: Dagens tips: Beställ ALDRIG därifrån! :mad:

Men nu ska jag försöka vila lite...

Varit på lekplats med öppna förskolan. Riktigt roligt! Vi var inte så många, bara två tre stycken. Skönt, men lite trist ändå för personalen tänker jag. Fast hon hittade på mycket skoj med oss som var där så helt förgäves var det ju inte.

Köpte jordgubbar på vägen hem. Har inte vågat smaka än, de lär ju inte vara lika goda som våra hemodlade.

Nu sover sonen och jag kan ta det lite lugnt en stund.

Besökt återvinningen och veckohandlat så nu var det avklarat.:up:

På återvinningen var det folktomt så när som en tjej på rampen som höll på och fixade, hon gick mitt ivägen med en vagn när hon såg mig komma och jag viftade ett "flytta på dig" med skitsur min och fick ett långfinger till svar.:D När jag klev ur sa jag "tänk att man ska behöva vänta på fri väg när det är en ko på spåret" och det blev "va, kallar du mig kossa" och där började bråket. :laugh:
Vi känner varann väl och kan inte låta bli att gnabbas när det är folktomt och börjar inte jag så börjar hon och "kränkt" vet hon nog inte vad det betyder, det har blivit många garv där på rampen.:laugh::heart

Försöker bestämma mig om ett schema i sommar med bara kväll är bra eller dåligt. Det finns ju absolut fördelar med det helt klart

Ni vet när man bara träffar mitt i prick i en sinnesstämning när en musiklåt börjar och man vill lyssna på låten om och om igen för att hålla sig kvar där... Där är jag nu 🥰

Skolavslutning och jag har sett mina elever för sista gången.
Drabbades av ångest och ställde mig långt bak i folkmassan för att orka hantera hela jippot. Smet iväg efteråt, orkade inte ge mig in i kaoset. Jag har redan sagt hej då till dem under deras sista lektioner hos mig.
Nästa vecka väntar några dagar utan elever.

Imorgon ska vi nog åka upp till huset och måla lite, tyvärr har jag lånat ut släpet så får inte med något större lass - men fylla bilen kan jag ju göra. 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund