Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses så gott det lät!Dricker en liten Festis. Inget morgonmöte idag så jag tar det lite lugnt hemma en stund till.
Jag har aldrig någonsin anlitat en hantverkare eller bilreparatör, jag är ju "hobbypolack" som fixar allt på ett eller annat sätt, frågar man en polack om han kan el, vvs, bilar, maskiner, bygga saker eller vad som helst så blir svaret "ja jag har certifikat men glömt det hemma i Polen".Just det, det kommer en hantverkare imorgon. Vilken tid? Ingen aning. Hoppas på efter 07.30, så att jag är vaken och redo. Iofs skulle han komma gör två veckor sen, så tid är kanske inte så noga. Sen är det oklart vad det hela kostar.Synd att man inte valde att bli duktig på vvs/bygg/el. Tänk vad enkelt allt blivit!
![]()
Utbildning är överskattat, det räcker med inbillning i livets hårda skola.Jag har utbildning inom ett praktiskt område men teoretiskt![]()
När du säger Festis så kom ett gammalt minne upp, jag jobbade ett par säsonger i min ungdom i Parken Zoo i Eskilstuna, jag kommer ju därifrån, och i ett yttre förråd hittade jag massor med Festis som glömts bort på hösten när parken stängde och den hade börjat jäsa i tetrorn så dom såg ut som små handbollar. Istället för att slänga partiet lastade jag in alltihop i bilen, fyllde allt i en glasdamejanne, satte på ett jäsrör och så fick det stå och jäsa färdigt i värmen i farstun och vilket vin det blev, styrkan kan man iallafall inte klaga på, hade man druckit ett dricksglas hade jorden troligen snurrat runt "planeten".Dricker en liten Festis. Inget morgonmöte idag så jag tar det lite lugnt hemma en stund till.
Hobbypolack?Jag har aldrig någonsin anlitat en hantverkare eller bilreparatör, jag är ju "hobbypolack" som fixar allt på ett eller annat sätt, frågar man en polack om han kan el, vvs, bilar, maskiner, bygga saker eller vad som helst så blir svaret "ja jag har certifikat men glömt det hemma i Polen".![]()
Ett gammalt skämt sen den tid då framförallt polackerna tog sig till Sverige och freelansade som allt från snickare till elektriker, bilreparatörer och allt däremellan men sällan hade kompetensen, jag har sett mycket som blev lite "eljest" och vissa saker som var rent livsfarliga, som att dra el till utelampor med telefontråd, inomhusvägguttag utomhus, altaner utan plintar, värmepumpar skruvade i en plåtfasad utan att ha fäste i träväggen bakom, bromsbackar monterade åt fel håll, ja listan kan göras hur lång som helst.Hobbypolack?