Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla mysteriefiskarna har överlevt, men en av kardinaltetrorna har helt uppdragen buk och ser inte okej ut såhär från början så jag är lite redo för att den inte kommer att klara sig. Ancistrusmalen är ett MONSTER dock, jämfört med lilla ynglet jag har. 😅

Jag är på dåligt humör i dag. En av anledningarna är att jag tappar hår. Använder schampo och balsam mot det och tror att det hjälper, men vad tusan jag vill ha tillbaka mitt tjocka hår tack! Insåg också nu att det egentligen är på hela kroppen jag börjar bli tunn, utom i ansiktet, och jag har bara tyckt det var bra, men det måste ha ett samband kanske. Jag fick klippa lite i mitt hår i dag för att jämna till det och försöka få det "snyggt", så nu är det kortare igen. Jag vill ha långt hår ju! Som referens, när jag dragit ihop håret i en snodd nu så är tofsen där lika tjock som ett av mina fingrar, eller inte ens det egentligen.... Ett år gammal bild, där har jag till och med lite mer hår än i dag.
515989682_10161906505458877_3559160893426406993_n.webp

Och jag är lite trött på tjat faktiskt. Människor som är påstridiga och jobbiga och inte tar vare sig ett direkt nej (ordet) eller de första hintarna jag gör.

Så jag har sovit gott och vaknar till en kylig första semesterdag på dåligt humör. Hundarna har varit ute och det var ju ändå trevligt och röra oss kände jag.

Funderar även på att klippa lite under spionens tassar, han har tjockt med päls där och glider lite med tassarna nu när han fäller och inte har helt släppt allt under fossingarna. OCH har fotsvett, vilket är ovanligt för honom annars. Lilla spiondjuret ju! Synd jag inte har en fottrimmar jag sett "Girl With The Dogs" ha, hade suttit perfekt :D

Och så ska jag äta så humöret blir bättre och börja planering för omöblering! Detta blir bra ändå!

Tillverkat en reservdel som inte längre finns till en gammal hövändare, börjat "döstäda" gamla elektroniklabbet eftersom en granne ska överta containern labbet varit i senare i sommar, lyssnar på en podd om en pedofilring och dricker kaffe just nu.

Alltså, hur är peddon skapta i skallen och var nånstans gick det snett? En sekatör för att tömma "kulpåsen" borde vara ett enkelt sätt att få stopp på dom för trots att dom blivit dömda och suttit inne så vad gör fanskapen, jo startar omgående en ny pedofilring så fort asen blir frisläppta. :banghead: :yuck:

Snacka om sovmorgon idag... Jag somnade förvisso ungefär vid midnatt, men så sov jag till ca kl 7, lät hundarna kissa utanför stugan, ordnade frukost till oss alla, la mig i sängen och sov lite till. Sedan har jag omväxlande sovit och legat och slötittat på youtube fram till nu! Vaknade nyss och var hur förvirrad som helst, förstod inte vad klockan var eller någonting. Normalt sett är jag igång åtminstone från kl 7-8 på morgonen även lediga dagar. Gissar att kroppen behövde vila lite...

Jag har slutat en av katternas lådor och fyllt på med ny sand. Tänkte sätter mig en stund på balkongen igen, men där var det konkurrens om fåtöljen, minsann.

Visa bifogad fil 186581
Jag var visst så upptagen av att kolla på kisen att jag inte ens kunde stava. 😅 Jag har STÄDAT en av kattlådorna och tänkte sätta mig på balkongen.

Nu blir det varm macka med päron, getost, honung och timjan. 😁

Handlat körsbär och sitter och njuter. Ska försöka få lite energi och städa.
När du har gjort det vet du var du kan få fortsätta. ;)

Var helt skakis när jag gick upp idag och har en träsmak som heter duga. Fick åka och nödhandla lite, fanns bara 1,5 skiva sportbröd hemma upptäckte jag när jag skulle äta frukost. Köpte tuggben till vov, tänker att det är billigare än att Norpan ska fortsätta norpa mina skor.

Hälsat på grannarna och hört mig för om jag får flytta tillbaka hästarna och det går bra, nu ska jag bara få ner dem och mina möbler. Inte fullt lika enkelt som att flytta lådor. :meh:

Efter jag vilat lite ska jag dra igång röjsågen en stund. Det ska komma regn resten av dagarna jag är här så ska passa på och se om jag hittar min norpade sko nånstans i gräset innan jag tänder grillen och börjar bära in en miljon hästtäcken, så jag tar mig fram till mina flyttlådor. Förbaskat trångt på parkeringen med en stor boogie men vill inte flytta släpet innan det är tömt.

Får se hur mycket jag orkar idag. Ju mer jag bär idag desto mindre att ta in när det regnar. O_o

Jag höll på att skrämmas ihjäl i skogen :meh:! Vi brukar promenera på skogsbilvägar runt huset och de avverkar på en del ställen. På ett ställe delar sig vägen och där stod en barrack på hjul mitt i "korsningen". När vi gick förbi gick maken på höger sida av vägen med hunden - en bit framför mig. Jag gick på vänster sida och närmare barracken. Precis när jag kommer närmare börjar det tjuta som bara f*n och en röst säger att jag har triggat ett larm och att jag blir filmad och/eller fotad. Trevligt, eller inte... :mad: Jag har ALL respekt för att det är en bransch som det stjäls något kopiöst ifrån men det är lite väl drastiskt att ha larm som sätter igång innan man ens har varit i närheten av att nudda baracken. Tur att jag inte har svagt hjärta...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39