Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär. Klar på sjukhuset.
Enkel operation under lokalbedövning. Några stygnen. Kan faktiskt inte begripa varför standard är sedering. Det måste ju kosta mycket mer? Har litet bandage på armen och väntar på taxin hem.
20260625_100614.webp

Försökt komma fram till om det här är en bra eller dålig dag hela dagen men kommer ingen vart. Något bra händer, något dåligt händer, något bra, något dåligt...hela dagen! Nyss slog jag ena sidan av huvudet i ett fönster för att några sekunder senare slå andra sidan huvudet i andra fönstret...sen fick jag loss stoppet i avloppet som bråkat i tre dagar.... hela dagen....snart dax att sova äntligen...

Just det upptäckte i morse att någon obehörig för ett år sedan gått in i min journal i typ andra änden av landet. Blev ett hiskeligt många samtal, till slut fick jag stalka upp personen på nätet, för att få fram var människan jobbade då det bara stod region och då kan tydligen ingen hjälpa på nåt vis. Så jag hittade hennes nummer och ringde helt enkelt upp henne och frågade var hon jobbade och varför hon gått in i min journal, ringde sedan hennes verksamhetschef som tog det hela på fullaste allvar och nu är bollen i rullning. Återstår att se om det var ett misstag att råka gå in i min journal eller inte, med tanke på hennes reaktion så var det nog inte ett misstag. Jaja, hon bråka med fel uska och jag borde får svar närmsta veckan från loggarna.

Jag förstår att hon blev chockad när någon arg okänd människa ringde henne privat angående något hon gjort på sitt arbete för över ett år sedan. Som någon skrev, troligen har hon råkat lägga in en siffra fel nånstans. Självklart bra att det finns ett system av kontroller, men ditt agerande låter väldigt gränslöst.

Jag förstår att hon blev chockad när någon arg okänd människa ringde henne privat angående något hon gjort på sitt arbete för över ett år sedan. Som någon skrev, troligen har hon råkat lägga in en siffra fel nånstans. Självklart bra att det finns ett system av kontroller, men ditt agerande låter väldigt gränslöst.
Jag hade aldrig erkänt ett misstag jag gjort på jobbet om någon ringer mig på min privata telefon!

Mule och svalt
Nu var jag ju inte arg överhuvudtaget utan lugn och trevlig och förklarade lugnt vad som hänt och att det säkert bara var ett misstag, att jag var arg har du själv hittat på. Det fanns ingen annan väg att gå så det fanns inget annat alternativ. Men du kanske tycker att jag skulle struntat i det. Hade du tyckt samma sak om någon läst din journal och sen spridit runt vad som står i den? Jag säger inte att det är vad som hänt här men man måste kolla upp det så klart om det verkar suspekt. Dom har stora problem med detta i just den regionen. Det är sällan en person som råkar ut för personer som olovligen läser journaler. Har man inget att dölja behöver man inte bli upprörd heller.

Helvete.. Såg en huggorm precis utanför min altan som hissade åt mig och ringlade iväg (och det var en huggorm ingen snok) Nu berättade grannen att han sett huggorm flera ggr när han gått förbi mitt nere i skogsbrynet/på vägen.

Hur ska jag våga släppa ut hundarna nu? Den jag såg igår var precis bredvid altan typ 5m utanför dörren innan den ringlade in i buskarna.

Hur håller man huggorm borta från trädgården? :(

Mule och svalt

Nu var jag ju inte arg överhuvudtaget utan lugn och trevlig och förklarade lugnt vad som hänt och att det säkert bara var ett misstag, att jag var arg har du själv hittat på. Det fanns ingen annan väg att gå så det fanns inget annat alternativ. Men du kanske tycker att jag skulle struntat i det. Hade du tyckt samma sak om någon läst din journal och sen spridit runt vad som står i den? Jag säger inte att det är vad som hänt här men man måste kolla upp det så klart om det verkar suspekt. Dom har stora problem med detta i just den regionen. Det är sällan en person som råkar ut för personer som olovligen läser journaler. Har man inget att dölja behöver man inte bli upprörd heller.

Okej, utifrån dina inlägg här uppfattade jag att du hade en irriterad och konfrontativ ton. När det sedan framkom att du hade ringt upp en vårdanställd på dennes privata telefonnummer för att konfrontera personen om en inloggning som skedde för ett år sedan, uppfattade jag det som både konfrontativt och olämpligt (oavsett hur din ton var i samtalet).

Jag har svårt att se att det är ett rimligt sätt att hantera en sådan fråga. Om du misstänker att något har gått fel finns det etablerade vägar att kontakta regionen eller begära en utredning. Det är förstås beklagligt om du hade svårt att komma rätt i kontakten med regionen, men det motiverar inte att kontakta en enskild vårdanställd privat.

Personligen hade jag inte utgått från att en för mig okänd vårdanställd i en annan region öppnat min journal av illvilja eller för att sprida uppgifter om mig. Min första tanke hade varit att det rörde sig om ett misstag eller någon annan förklaring som borde utredas via rätt kanaler.

Jag hade aldrig erkänt ett misstag jag gjort på jobbet om någon ringer mig på min privata telefon!

Jag hade blivit oerhört illa berörd om en okänd människa ringt mig privat och ställt frågor kring något som skett på mitt arbete för ett år sedan. Visserligen hade jag tolkat det som att personen inte var i mental balans, men det tar inte ifrån känslan av att jag hade blivit väldigt olustig till mods. Nu ligger inte mina uppgifter uppe för sökning, men jag tycker inte att man som vårdpersonal ska behöva skydda sina uppgifter.

Okej, utifrån dina inlägg här uppfattade jag att du hade en irriterad och konfrontativ ton. När det sedan framkom att du hade ringt upp en vårdanställd på dennes privata telefonnummer för att konfrontera personen om en inloggning som skedde för ett år sedan, uppfattade jag det som både konfrontativt och olämpligt (oavsett hur din ton var i samtalet).

Jag har svårt att se att det är ett rimligt sätt att hantera en sådan fråga. Om du misstänker att något har gått fel finns det etablerade vägar att kontakta regionen eller begära en utredning. Det är förstås beklagligt om du hade svårt att komma rätt i kontakten med regionen, men det motiverar inte att kontakta en enskild vårdanställd privat.

Personligen hade jag inte utgått från att en för mig okänd vårdanställd i en annan region öppnat min journal av illvilja eller för att sprida uppgifter om mig. Min första tanke hade varit att det rörde sig om ett misstag eller någon annan förklaring som borde utredas via rätt kanaler.
Jag har inte på något sätt uttryckt att det skulla vara av illvilja hon gjort det.
Jag har inte varit arg.
Jag har inte konfronterat henne utan tagit kontakt med henne som ansvarig för sin handling för att få reda på vilken avdelning hon arbetade på så dom kan utreda saken vidare.
Det finns inte andra vägar att gå i det här fallet. Systemet brister där vilket gör att man hamnar i en återvändsgränd med bristfällig info och inte kan ta sig vidare. Vilket verksamhetschefen visste om och beklagade.

I stället för att läsa mina inlägg som om jag vore arg, oförskämd och helt vidrig kanske du skulle testa att snäll läsa dom.

Det finns saker i min journal som är högst privata. Jag har rätt att hålla dom privat. Sekretessen finns av en annledning. Journalen är i övrigt låst vilket gör det extra att den blivit upplåst då det endast får ske om jag gett samtycke eller det skulle vara fara för mitt liv.

Jag tänker inte diskutera saken vidare nu.

Helvete.. Såg en huggorm precis utanför min altan som hissade åt mig och ringlade iväg (och det var en huggorm ingen snok) Nu berättade grannen att han sett huggorm flera ggr när han gått förbi mitt nere i skogsbrynet/på vägen.

Hur ska jag våga släppa ut hundarna nu? Den jag såg igår var precis bredvid altan typ 5m utanför dörren innan den ringlade in i buskarna.

Lite svårt. Jag brukar bära bort dem som bosätter sig inne i stallet (däremot har vi oftast ett gäng i husgrunderna som får vara ifred), men om man inte bär långt så kommer de oftast tillbaka. Men runt 2 kilometer verkar ofta funka.

Lite svårt. Jag brukar bära bort dem som bosätter sig inne i stallet (däremot har vi oftast ett gäng i husgrunderna som får vara ifred), men om man inte bär långt så kommer de oftast tillbaka. Men runt 2 kilometer verkar ofta funka.

Tror inte de bor under husgrunden. Det är första gången jag sett huggorm såhär nåra huset på flera år så bir svårt att fånga in och flytta. Hittat lite på nätet nu om skrämmor så tänkte testa det.

Har inte ont av ormar annars men vill inte ha dem på tomten :D

Det var helt rätt dag för Ikea! Gissar att folk antingen jobbar eller är på stranden för det var väldigt lugnt :)
Jag skulle inte ha något alls men kom hem med två påslakan. Inte helt omotiverat för jag har två som har hål sen katternas tid och ett som är så gammalt att det snart faller i bitar.

Igår en promenad och uppsuttet på ridbanan barbacka I lite skritt och galopp I värmen, Idag I sommarvärmen -men skönt fläktande- en härlig tur med häst och vagn 😍. Och efter det lunch medan hästarna vilar lite i sina boxar 🥰. Sedan dags att göra sig klar för att åka till jobbet ikväll; börjat lyssna på sommarpratarna på vägen dit och hem 😊.

Sov sådär i natt. Men är inte trött så det spelar ingen roll.
Efter frukost joggade jag.
Nu har jag ätit kycklingburgare och pommes. Händer sällan men det var gott.

Smaken är som baken. Jag vill inte ha med SD att göra. Inte med V heller
Den stora skillnaden är att vänsterpartister i allmänhet är trevliga personer. SDarna är det inte.
Det finns vettiga människor och skithögar i alla partier och det gäller inte bara i politiken utan även inom religionen, det är skithögarna som märks och syns och dom går inte riktigt att ta på allvar.

Det finns 3 sätt, antingen flyttar man den långt bort eller också ber man myrorna bosätta sig på tomten, och så finns det ett sätt till,,,,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund