Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När maken och jag promenerar så är det ungefär samma visa som för hästarna. Bara den ena drabbas av i stort sett alla insekterna! Japp, you guessed it. Det är jag som har alla otäcka brummande insekter runt mig och går och viftar som en väderkvarn hela tiden. Med hästarna är det den stora stackaren som drar till sig nästan alla bromsar. Det är SYND om oss... :arghh: :D

Tog en paus efter att ha släppt ihop hästarna. Har bara suttit här och kollat på dem äta och myst. Glad att de verkar trivas ihop! ❤️
Tror det är deras framtida mat som ligger i bollar på åkern bakom. 😅
IMG_6454.webp

Visa bifogad fil 187437
Jag brukar tycka åskan är lite mysigt, men det här är lite väl 😬 stugan skakar ibland och det knäpper i strömmen? Katten verkar dock inte åskrädd, det är bra!
Jag har alltid tyckt om blixtoväder av ngt märkligt skäl. Men efter att det när jag var ensam hemma slog ner runt huset överallt och det sprutade gnistor ur eluttaget i köket mååånga gånger och tex bergvärmepumpen slogs ut iom grillad är jag inte lika road. 😬😅
Fick tips av en ”smart” kompis om att gömma mig i badkaret. 😂

Jag har alltid tyckt om blixtoväder av ngt märkligt skäl. Men efter att det när jag var ensam hemma slog ner runt huset överallt och det sprutade gnistor ur eluttaget i köket mååånga gånger och tex bergvärmepumpen slogs ut iom grillad är jag inte lika road. 😬😅
Åskväder kan vara riktigt farliga. Jag har stor respekt för åska! Det var ju flera stycken som skadades vid Tosselilla sommarland häromdagen till exempel. Och nu när det är så torrt i markerna är det lätt hänt att det börjar brinna om blixten slår ner.

Jag tycker det är läskigt sen blixten ”kom in genom” fönstret som var öppet. Oerhört otäckt.

Jag tycker det är läskigt sen blixten ”kom in genom” fönstret som var öppet. Oerhört otäckt.
Usch, det lät läskigt!
Åskväder kan vara riktigt farliga. Jag har stor respekt för åska! Det var ju flera stycken som skadades vid Tosselilla sommarland häromdagen till exempel. Och nu när det är så torrt i markerna är det lätt hänt att det börjar brinna om blixten slår ner.
Ja, det är stora krafter!

Jag brukade dra upp logporten och titta ut över åkrarna nedanför. Satt där i godan ro och såg regnet och blixtarna. Det var mysigt.

Kom hem från jobbet, svarade på sms och åt en ljuvligt god overnight oats. Bytte om, tog med en kall dricka och skickade ett par paket. Nu ute på en promenad i det sköna vädret (eftermiddagen på jobbet, när jag jobbade ute, var verkligen inte skön. Men med mina egna kläder så känns det toppen, och dessutom blåser det så att det känns väldigt behagligt!).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund