Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev blandat barbackaskritt och promenix med pållan till och från sjön 😍. Lite skön svalka när det brände på under förmiddagen, typ 28 grader i skuggan så det var ändå liiiite svalare än lite senare under dagen 🙃.
Ikväll blev det ett sent och skönt kvällsdopp i solnedgången i en annan sjö kom dit typ 21.30 så inte alls mycket folk 😁. På vägen dit passerade vi hästgården med den fina frieserhingsten även sambon tycker har utstrålning och doften av hö 😍.

Det blev en betydligt längre promenad än planerat, men det var superhärligt! Vi gick hela vägen upp till toppen på närmsta skogskullen. Där finns en helt ljuvlig äng, varvid vår idyll krackelerade något på grund av skräp som lämnats kvar vid eldstaden.. men jag tog med mig det mesta så vi gjorde väl lite nytta också.
Typiskt nog var det något slags galej nere i byn där de spelade säckpipor och Kim råkar tycka illa om dem, så det blev till att stanna för att blänga i parti och minut tills de slutade. 😅
Säckpipor, det är tur dom inte luktar som dom låter. Citerat från Stefan och Kristers Full fräs.:laugh:

Fortsätter att röja lite, iaf. Och imorgon bara *måste* jag fixa med sängen och tvätta. Det är bara ett måste. Och kanske lämna lite kartonger till åvc.

Det blev en betydligt längre promenad än planerat, men det var superhärligt! Vi gick hela vägen upp till toppen på närmsta skogskullen. Där finns en helt ljuvlig äng, varvid vår idyll krackelerade något på grund av skräp som lämnats kvar vid eldstaden.. men jag tog med mig det mesta så vi gjorde väl lite nytta också.
Typiskt nog var det något slags galej nere i byn där de spelade säckpipor och Kim råkar tycka illa om dem, så det blev till att stanna för att blänga i parti och minut tills de slutade. 😅

En skotsk katt som inte gillar säckpipor?! 😱 :rofl:

Vaknade som vanligt allt för tidigt men lyckades somna om trots hundarna som alltid tycker det är en god idé att gå ut även mitt i natten. De fick vänta till nyss då jag ändå skulle gå på toaletten. Nu är de inne och de och katterna har fått mat så nu har vi alla lagt oss igen. Redan för varmt ute och varmt inne.

Dricker kaffe och laddar för sista körlektionen innan semesteruppehållet, förutom tisdagens risk-tvåa. Ska passa på att svänga förbi biblioteket och hämta ut en reserverad bok. Helt sjukt vilken service, de har samma öppettider som under "lågsäsong" hela sommaren!

Har stängt dörr och fönster, nu är ACn igång och jag är så otroligt tacksam över att den alls finns. Sådan extrem lyx! Med tanke på att min stuga är liten och inte får skugga någon gång alls under dagen så hade det nog blivit sinnessjukt varmt här inne annars. Nu ställer jag ACn på 22 grader och mår gott. Dessutom har hyresvärden en liten pool uppställd på tomten som jag får använda så mycket jag vill.

Minns så väl hur det var när jag bodde i en extremt varm lägenhet där det var svårt att vädra ordentligt. All tankeverksamhet gick åt till att klura ut olika metoder för att svalka ner sig och hålla bostaden sval när det var sådana här dagar. Jag är väldigt värmekänslig och lider verkligen när det blir för varmt. Min stuga är bäst :heart:

Oh jösses nu tog de väl i...60 mm regn på lördag?!? Tror på det när jag ser det dock. Det behövs verkligen nu men inte tillhörande halv storm som de uppger, det behövs då inte 👎. Men regn är som sagt mycket välkommet efter värmeböljan!

• Gilla
Reactions: Sel
Jag är jättetaggad på att träffa bästa kompisen idag 🥰 Även fast vi inte sett varandra på länge så kan vi alltid ta vid där vi pratade sist. Det underlättar att man känt varandra sen man var 5-6 år kanske 😅

Inte lika taggad på att duscha och tvätta håret nu. Men blir ju svettigare efteråt än innan 🫠

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund