Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grym träningsvärk idag 😅 Men gymmet gjort innan jobbet och nu ska jag ta tag i några kniviga uppgifter. Kräver excel som hjälp för att reda ut det. Hoppas jag löser det rätt enkelt.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag har som alltid en gedigen lista "att göra" när jag är ledig men vaknade med migrän och ont i ryggen så har inte fått mycket gjort. Nu har jag i alla fall lyckats häva anfallet, fått i mig lite kaffe och tagit en dusch så även kroppen mår lite bättre men jag är så trött, både efter jobbet och migränen men i alla fall bytt vc. Ett steg på vägen.
Jag har en lista på vad jag vill göra också, plocka svamp, åka till hovs hallar och vandra lite och vara vid havet men det får nog vänta lite även om själen nog behöver det.

Har insett att jag inte orkar med en person i min närhet eftersom vi på för många punkter har för olika grundvärderingar, och personen numera inte heller lyssnar på mina argument. Så, det lär inte bli allt för mycket kontakt framöver och jag känner mig lite ensam. Det känns också fånigt att känna sig ensam, för jag har(!) vänner att umgås med och prata med om allt mellan himmel och jord. Jättefina vänner verkligen. Men det är ändå lite tufft att förlora en, även om det från min sida blir självvalt.
Jag har vänner som inte har samma värderingar eller samma politiska färg som mig så det diskuterar vi aldrig, vi har samma intressen, det är om det vi pratar. Alla är vi idioter, var och en på sitt sätt och ingen är undantagen,,,, ja förutom mig då.:angel::cool:

Japp
De skyllde på att det inte fick plats
När de kom var halva bilen full bara

Insåg igår att ena katträdet inte är med och inte mina kuddar, sonens grejer, mitt täcke mm
"Inte plats", kompetensbrist skulle jag vilja säga för jag har själv kört flyttar i hästlastbilen åt kompisar och det går att fylla den med ett helt bohag samt förråd och ändå ha plats kvar. Jag skulle vilja säga att dom sket helt enkelt i att packa in det sista.

Jag ska försöka sitta ute och skriva en stund, men jag lär väl komma in rätt snabbt igen. Misstänker att jag kommer att bli attackerad av både flygfän och katt.... :D

• Gilla
Reactions: Sel
"Inte plats", kompetensbrist skulle jag vilja säga för jag har själv kört flyttar i hästlastbilen åt kompisar och det går att fylla den med ett helt bohag samt förråd och ändå ha plats kvar. Jag skulle vilja säga att dom sket helt enkelt i att packa in det sista.
Oh ja
Nästa gång packar och flyttar jag själv
Eller tar firman som körde förra året för de kunde iaf packa
Samma bohag. Samma storlek på bil och när de var klara var bilen halvfull

Snart fått gjort det jag tänkt på förmiddagen och lunchen är i magen. Ska ta promenad med hundarna och två hästar på lunchen. Är lite varmt så blir en lugn halvtimmes promenad bara :)

Tänk att man kan njuta så.
Av solen och värmen, av fri tid och en ny bok.
IMG_1412.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn