Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en lite "rolig" historia från hotellet igår förresten! :D

En gäst hade klagat på att hen kunde känna fjädrarna i madrassen så jag tog med en kollega och gick för att undersöka ifall madrassen behövde vändas, bytas eller bara behövde en ny bäddmadrass. Jag tyckte den var helt okej men sa att vi vänder den ändå och lägger på ny bäddmadrass - bara för att upptäcka att någon tidigare gäst gömt en flaska gin precis i mitten av sängen, Under tjockmadrassen! Inte undra på att sängen kanske var obekväm?! 😅
Det var en första gång för mig. Jag hoppas hen sov bättre denna natten, utan ginflaska.

Upplever fenomenet ”att vakna på fel sida” för första gången på ett tydligt sätt. Jag hade en konstig känsla av att något kändes fel när jag vaknade, men kunde inte sätta fingret på vad. Lite som när man vet att man har något tufft framför sig på jobbet eller drack ett glas för mycket dagen innan. Men det är inget, allt är bra. Ändå är hjärnan missnöjd med något. Nu hade vi en tuff lämning på förskolan och det brukar inte ta på mig men jag blev helt drabbad.

Hmmm. Måste ha drömt något.

Jag har en lite "rolig" historia från hotellet igår förresten! :D

En gäst hade klagat på att hen kunde känna fjädrarna i madrassen så jag tog med en kollega och gick för att undersöka ifall madrassen behövde vändas, bytas eller bara behövde en ny bäddmadrass. Jag tyckte den var helt okej men sa att vi vänder den ändå och lägger på ny bäddmadrass - bara för att upptäcka att någon tidigare gäst gömt en flaska gin precis i mitten av sängen, Under tjockmadrassen! Inte undra på att sängen kanske var obekväm?! 😅
Det var en första gång för mig. Jag hoppas hen sov bättre denna natten, utan ginflaska.
Wth?! 😅

• Haha
Reactions: Sel
Eftersom min nuvarande har ett tomt stall som bara väntar på en häst, och det är hästar på varenda annan yta här där vi bor nu så har jag mailat 2 ridskolor i området. Det är lite självförsvar, om jag rider på ridskola så kan jag inte göra något dumt, ellerhur???

Lite knäppt i så fall vill jag säga. :D Men ja, gärna allt skräp i (eller intill om det inte får plats) papperskorgen och använda handdukar i badkaret/på golvet typ. Det är alldeles lagom och respektfullt.

Jag hängde alla använda handdukar på "handtaget" på väggen i duschen sist (fanns inget badkar) - men sängen fick vara. Sov bara en natt så det var typ säng, använda handdukar och skräp i papperskorg som fanns efter mig :p:up: .

Segstartat idag. Har precis ätit frukost. Innan frukosten blev det en längre promenad med hundarna där vi dessutom råkade möta en nästan-granne som är väldigt trevlig. Funderar lite på vad jag ska göra nu, men vad det än blir så blir det något lugnt. Är väldigt trött efter att ha jobbat 6 dagar i sträck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Att bryta mig loss
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?