Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var för övrigt lite osäker på om jag verkligen skulle pallra mig iväg till Prideparaden imorgon med tanke på hur arbetsveckan ser ut, men har bestämt mig för att om det inte absolut Öser ned ska jag absolut gå. I paraden i alla fall, sedan åker jag nog hem ganska omgående.
Ledig tid känns viktigare och planerade aktiviteter känns inte som ledig tid.

Hemma efter att handlat. Gick fram och tillbaka till Gullmarsplan och fick till nästan 7000 steg även om det är myrsteg. Naturligtvis stod nektariner och persikor på extrapris på listan.

Jag är inte personen som kollar i sin journal, men nu var jag nyfiken på hur blodvärdena skulle se ut. Inte för att jag blir så mycket klokare. S-TSH lågt, e-erotrycete lågt, Hb 95, B-EVF lågt. Allting annat inom referensintervall. Hur som så såg jag att läkaren har skrivit ut en remiss till Sös för endoskopi under narkos. Det han inte ville göra innan och jag förklarade att jag inte klarade det där med avföringsprov. Tydligen visar det också att jag tar för mycket levaxin så han har sänkt dosen :idea:
Hb är lite lågt oxå

Det är över mig nu, och värre ska det bli :( Usch, har blivit åskrädd på senare tid…
Jag är inte åskrädd men tycker det är jobbigt om jag har hästar ute med skor på i hagen och just nu har jag en sån här hemma.

För många år sedan när jag bodde i Linköping fick min granne nedslag i hagen och flera hästar dog. En överlevde. Den blev aldrig sig själv igen. En vän till mig fick nedslag i hästen när hon red i skogen. Den dog och hon klarade sig. Jag är inte rädd men jag har respekt för åskan helt klart.

Jag är inte åskrädd men tycker det är jobbigt om jag har hästar ute med skor på i hagen och just nu har jag en sån här hemma.

För många år sedan när jag bodde i Linköping fick min granne nedslag i hagen och flera hästar dog. En överlevde. Den blev aldrig sig själv igen. En vän till mig fick nedslag i hästen när hon red i skogen. Den dog och hon klarade sig. Jag är inte rädd men jag har respekt för åskan helt klart.
Vi har en stor kraftledning rakt genom stallet. Bästa åskledaren! Behöver aldrig vara orolig för hästarna.

Hallå! Long time no seen. Ni kan ju tro att jag suttit fast på ett tåg i typ 1.5 månad och det kan vara så!
Men det kan också att efter olyckan i våras har livet helt vänts. Jag kan inte förklara men psykologen har sagt att det inte är ovanligt efter en sån smäll. Jag känner inte riktigt igen mig själv men ibland känns det som ”jag vaknat upp” och har bestämt att jag bara kör på detta nu. Antingen kraschar det eller så är det hållbart, ingen aning. Jag har fått nya intressen, vill utbilda om mig och har nog ändrat lite personlighet. Men alltså inget sjukligt. Mina fysiska symptom är kvar men har bra sjukgymnast ännu.

Hoppas ni alla här inne har det bra!

PS: jag börjar jobba igen på tisdag så då ska jag åka tåg DS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok