Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Vi har varit på Astrid Lindgrens värld i helgen! Så himla perfekt helg! Blivande 3 åringen var helt sålt 😍 all barn gillar de men roligast var att hänga med honom, han satt som ett ljus varenda föreställning
Vad kul. Var det mycket folk? Vi ska dit om några dagar. Var där för 2 år sen, nu har alla ungarna lite mer nytta av det (förra gången var vår yngsta i minsta laget, men gick då in gratis å andra sidan).

Första natten i egna rum slutade med att sonen sov hela natten i egen säng. Det kan ha hänt, vad... 10 gånger i hans liv kanske? Han hade tom. vaknat en gång men legat kvar och somnat om. Jag tar det som ett gott betyg på att han känner sig som hemma där ❤️ Dottern hann inte vakna i tid utan det blev en liten olycka och sen kom hon in till mig och var ledsen. Inte så lätt, men sen sov både hon och jag bra resten av natten.

Nu är vi iväg på semester, först några dagar hos mina föräldrar med kusinen i huset bredvid. Mycket lek och bad igår, här är så idylliskt om somrarna. I slutet av veckan åker barnen och jag vidare till Malmö för några dagar.

Min mor var här på middag. Två åringen lekte med en sak som föll i bitar och damp i golvet. Hörde ett högt utrop av FAN! Bordet blev tyst och all började fnissa. Fick kommentaren att han inte bara kunde ordet utan även visste hur det skulle användas :bag:

Säg att det inte bara är vår familj.... :o finns det nån som jobbar på förskola som kan berätta hur vanligt ovanligt det är.

Min mor var här på middag. Två åringen lekte med en sak som föll i bitar och damp i golvet. Hörde ett högt utrop av FAN! Bordet blev tyst och all började fnissa. Fick kommentaren att han inte bara kunde ordet utan även visste hur det skulle användas :bag:

Säg att det inte bara är vår familj.... :o finns det nån som jobbar på förskola som kan berätta hur vanligt ovanligt det är.
Mitt kusinbarn sa ”Ajsomfan” varje gång han slog i sig i nått som tvååring :D

Vad kul. Var det mycket folk? Vi ska dit om några dagar. Var där för 2 år sen, nu har alla ungarna lite mer nytta av det (förra gången var vår yngsta i minsta laget, men gick då in gratis å andra sidan).
Ja de var mycket folk men inte så de störde! Dock väldigt väldigt varmt! Men då höll de två små sig lugna iallafall 😁

Hoppas ni får lika trevligt som oss 😊
IMG_7117.webp

Inte två men snart-fyraåringen använder "jävla" lite då och då 🙈 Nu senast i kassan på Clas Ohlson, tjejen i kassan skrattade mest och sa "jag har också barn så jag vet hur det är" 😂

Vi har det oförskämt bra. Idag loppisrunda samt lunch på stan med barnen, kusinen och mormor. Sen bad och lek precis hela eftermiddagen, man kommer ganska långt med några flytleksaker och cyklop. Kvällen avslutades med att storbarnet och kusinen fiskade på bryggan och sen korvgrillning. Båda ungarna slocknade direkt efter boken ikväll ❤️

Min 2,5 åring använder fan lite då och då också. (Tänker att det kanske inte är optimalt men att det finns så många andra fulare ord.)

Min unge var runt två när hon la sig raklång på golvet och sa helvete! när det var nåt som inte gick som hon tänkte. Det försvann efter ett tag. I fyraårsåldern hade vi en period med ”fucki”, kom från ett stökigt äldre barn på förskolan. Förskolan jobbade hårt med det och det är nu helt bortglömt. Nu är hon sju och för tillfället svär hon inte.

Vaknar kl 04!! Av att det slamrar och bankar ute i köket. Undrar i mitt stilla sinne vilken av tonåringarna som är uppe och varför de inte kan smyga :rage: hör då 2 åringens röst, oboy! Ser att hans säng är tom. Han har dragit fram en stol han klättrat upp på, dragit av barnlåset på lådan och står i full färd och lyfter ut oboypaketet. Dörren till storebror står på vid gavel. Han har uppenbart varit där inne och härjat för hans nusse ligger vid storebrors säng. Vilken liten :turd: Han är! :rofl: Vilken ålder börjar de sova mer stabilt? :sleep:

Vaknar kl 04!! Av att det slamrar och bankar ute i köket. Undrar i mitt stilla sinne vilken av tonåringarna som är uppe och varför de inte kan smyga :rage: hör då 2 åringens röst, oboy! Ser att hans säng är tom. Han har dragit fram en stol han klättrat upp på, dragit av barnlåset på lådan och står i full färd och lyfter ut oboypaketet. Dörren till storebror står på vid gavel. Han har uppenbart varit där inne och härjat för hans nusse ligger vid storebrors säng. Vilken liten :turd: Han är! :rofl: Vilken ålder börjar de sova mer stabilt? :sleep:
Handlingskraft och motivation - en alfakille! 😅
Våra killar fyller 3 om två månader, vi fasade bort nattmaten för en dryg månad sedan. Sedan dess upplever vi att de sover mycket mer stabilt... med reservation förstås för mardrömmar, växtvärk etc... Men de vaknar sällan eller aldrig för att de är hungriga.

Sista semesterveckan (tack och lov för det). Sonen har bara växt på längden och ser nu ut som en sparris. Vad han växer av är högst oklart för äter gör han numera bara en gång i veckan känns det som. Han har blivit riktigt sysselsatt under semestern och jag tror att han haft superroligt. Dock så har han blivit väldigt mammig. (Kanske inte så konstigt med tanke på att det är vi som hängt.) MEN denna mamman alltså, helt jävla slut som artist. Orkar inte ens gå ut idag. Har ett träningspass som ska göras men det får bli när viss personal har sin middagsvila. Det blir skönt att komma tillbaka till jobbet!

Förtjänar en guldmedalj för tålmodigt mödraskap idag. Sonen var såklart i fullskaligt ninja-läge på begravningen. Hoppar runt, krånglar sig ur famnen, försöker ta sig upp för trappen till en balkong i kyrkan, vrålar om jag försöker hindra honom. Utan ett enda uppehåll. Vi höll oss längst bak och som tur var stod dörrarna öppna så vi kunde gå ut och in lite. Egentligen hade jag velat stanna utanför med tanke på hans intensiva läge men dottern rörde sig mellan mig och maken som satt längst fram, och jag ville inte försvinna ur synfält för henne. Hon var ledsen. Det kändes som det var 100 grader varmt och svetten rann. Hon grät och sonen trasslade in en dinosaurie i mitt hår och skallade mig på läppen. Inte ens mottagningen efteråt var särskilt enkel då båda var ganska upptrissade. Jag är i varje fall glad att det gick okej. Enligt andra hördes vi inte så värst mycket där bak, men herregud vad jag kämpade för mitt liv där ett tag 😅 Nu sitter jag i bilen på parkeringen utanför ICA och andas någon minut.

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka