Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Är bortom svintrött och funderar på hur jag ska få dagen att gå. Imorgon kommer sambon hem och jag har rott i land ännu en vecka med killarna. (Ibland skrattar jag lite för mig själv och undrar hur jobbigt det kan vara?) Well well, håller tummarna för att lilleman vill sova middag idag för då ska jag också passa på att vila.

Våra barn verkar ha gått tillbaks till vardagen både i rutiner och... humör 🙃 Det är bara några barn på deras avdelningar den här veckan, så de har fått en lugn start. Men de verkar trots det ha återgått till solstrålar på förskolan och klämma in både humör, känslor och trots till tiden med oss föräldrar 😅

Våra barn verkar ha gått tillbaks till vardagen både i rutiner och... humör 🙃 Det är bara några barn på deras avdelningar den här veckan, så de har fått en lugn start. Men de verkar trots det ha återgått till solstrålar på förskolan och klämma in både humör, känslor och trots till tiden med oss föräldrar 😅
Det finns en liten tjej på sonens förskola som alltid springer och möter mig och sonen när vi kommer dit. Hon verkar alltid vara på strålande humör. Mötte hennes pappa strax innan terminsavslutningen och sa något i stil med: din dotter verkar alltid vara så glad och pepp! Varpå han svarar: ja, det är ju tur att hon är det här iaf...

Det verkar inte helt ovanligt att de håller flaggan i topp ända till de kommer i kontakt med närmsta familjen för då smäller det.

Det finns en liten tjej på sonens förskola som alltid springer och möter mig och sonen när vi kommer dit. Hon verkar alltid vara på strålande humör. Mötte hennes pappa strax innan terminsavslutningen och sa något i stil med: din dotter verkar alltid vara så glad och pepp! Varpå han svarar: ja, det är ju tur att hon är det här iaf...

Det verkar inte helt ovanligt att de håller flaggan i topp ända till de kommer i kontakt med närmsta familjen för då smäller det.

Precis så är våra. Jag vet inte om de någonsin haft en dålig dag på förskolan. De äter bra, leker med alla och är glada. Sen hinner vi knappt genom grinden innan de inte vill sitta bredvid varandra i vagnen, inte vill gå själva, inte vill gå den vägen, och inte den vägen heller, dottern frågar vem som ska lägga henne på kvällen och surnar ihop oavsett vem det är osv. Det märks tydligt att de är trötta efter en dag på förskolan och släpper ut allt när de ser mamma eller pappa :heart

Idag fick sonen komma hem från sjukhuset, med hög dos pencillin att äta hemma till måndag kväll. På måndag fm nya prover och ÅB på sjukhuset på tisdag. Har fortfarande ont i sitt ben, även om det är mindre, trots att de inte hittade mgt på MR. Hoppas det släpper!

Försöker njuta av semester i stuga på öland, men lite stressad inför skolstart. Vår äldsta börjar förskoleklass nästa måndag och vi har inte fått någon info på papper, varken tider eller hur man går tillväga för att sjukanmäla, kontaktuppgifter osv. Sambon var på föräldramöte i våras, och fick bara med ett papper hem om fritids och att vi ska ladda ner två appar, där det inte heller finns någon info.
Skolskjutsen står på hemsidan att rutter och tider kommer ut denna vecka, ej heller där finns det något.
Inte bra för mitt kontrollbehov 😬

Sonen hade kompis med hem idag från fritids och senare anslöt hela hans familj på middag. Lilla E leker jättemycket med kompisens lillebror så de har röjt runt här till 21:30 och vi föräldrar kunde också få prata lite mer än man vanligtvis hinner. Jag är dålig på att bjuda hem folk men det gör alltid lika gott ❤️

Så läggningen blev 2,5 timme senarelagd idag... Imorgon åker vi till ALV i två dagar och eftersom jag spontanbokade idag på lunchen så har jag inte packat någonting 🙈 Kommer gå bra det här 😅

Andra veckan på fritids för 6-åringen. Idag gjorde det ont i hjärtat att lämna honom. Han saknar sin bästa vän som är den enda från hans förskola som också ska gå på denna skola, han börjar inte förrän nästa vecka.
Det enda jag vill är att ha honom hemma denna vecka när jag ser honom så ledsen. :(

Vi har precis gjort första dagen på förskolan.
Det gick så bra så. Han blev lite mammig en stund i mitten ungefär, men det släppte lika fort igen.

Frågade om hur vi ska göra sista veckan i augusti. Lämna 15 h sa pedagogen. Så det inte blir ett så långt mellanrum mellan gångerna.

Det var sjukt varmt därinne, speciellt för mig som måste ha stödstrumpor (det blir ju varmt i vanliga fall med). Höll på att svettas ihjäl. Imorgon blir det lättare klädsel.

Vi har precis gjort första dagen på förskolan.
Det gick så bra så. Han blev lite mammig en stund i mitten ungefär, men det släppte lika fort igen.

Frågade om hur vi ska göra sista veckan i augusti. Lämna 15 h sa pedagogen. Så det inte blir ett så långt mellanrum mellan gångerna.

Det var sjukt varmt därinne, speciellt för mig som måste ha stödstrumpor (det blir ju varmt i vanliga fall med). Höll på att svettas ihjäl. Imorgon blir det lättare klädsel.
Skönt att ni får lämna 15h!

Första dagen själv med tre barn, min man har börjat jobba efter semester + sina tio föräldradagar. Jag har huvudvärk nu. 😂

Bebis, tre veckor gammal, sover gott på mig, treåringen ritar på sin whiteboardtavla och sexåringen lyssnar på ljudbok. Lugnet efter stormen kan jag säga, det har varit full fart, en massa ljud och en massa bråk. Vill stanna tiden samtidigt som jag inte kan fatta hur jag ska överleva detta år. 😅

På tisdag börjar skolan! Ska bli så skönt att resten av familjen kommer in i rutinerna igen. Jag jobbar och mannen är föräldraledig, han gör ett toppen jobb men de sover på morgonen, äter sen lunch, pigga på kvällarna när jag vill varva ner i soffan osv 10 veckor sommarlov är långt 🙈

Beställde just en gemensam födelsedagspresent till båda killarna - ett mikroskop. :banana: Kanske litet ambitiöst men de tycker det är kul att undersöka och upptäcka saker. Det finns ju uttalade barnmikroskop i väskor med litet extra tillbehör och grejor, men mitt intryck är att kvaliteten ofta är begränsad, milt uttryckt. Så det blev ett "riktigt" stereomikroskop om än billigt. Det ska bli kul att upptäcka en massa småsaker tillsammans med dem!

Jag blir tokig! Vi var på kalas igår. Det enda den som fyllde år ville prata om var att skaffa syskon (de ska få sitt andra barn nästa år), om jag och maken inte ska skaffa fler barn. Jag sa direkt att nej, jag vill inte gå igenom det igen och jag är väldigt nöjd med ett barn. Det är dessutom ett mer än jag trodde jag skulle ha. "Men det är ju så kuuuuul med syskon!", "han blir ju så ensaaaaaam utan syskon". Jag fattar, de är glada att de ska få en till. Men snälla, sluta tjata! Jag är dessutom 15 år äldre än henne, tycker det börjar bli lite sent att skaffa fler (det tog ungefär ett år innan det så att säga tog sig förra gången).

Jag blev sur och fräste ifrån. Sluta tjata!
Men på vägen hem började tankarna mala, är jag ego som "förvägrar" min son syskon? Jag själv har två och älskar dem, även om vi bråkade en hel del som små. Egentligen vet jag var jag står, men att höra det konstanta malandet om fler barn från flera håll och kanter.. Det frestar på.

Varför kan jag inte få vara nöjd med ett barn som jag älskar och kan ge mitt allt för?

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat