Det är tufft! Min man är föräldraledig hela sommaren medan jag jobbar. Jag är nog mer utvilad trots att jag är gravid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Midsommarblomster vad härligt det låter! Din yngsta och min är lika gamla. Tycker också att det blir lättare och roligare när de blir lite "äldre" 2 åringen är supermysig att hänga med. Fasar lite för det känns som att vi ska in i tuffa året. Sitter med en liten som sparkar i magen och är illamående efter glucosprovet. Känner inte så mycket längtan efter bäbis utan mer en längtan till julledigheten 2026 när man är ute på andra sidan.
En fantastisk text för mig att läsa som fortfarande "vilar upp mig på jobbet" och längtar dit när jag varit hemma för länge. Är snudd på utbränd efter semestern och oerhört besviken över att jag nu måste vabba två nätter. Med det sagt är det inte så att jag inte älskar sonen, det har bara varit intensivt väldigt länge.
Vi hade inte fått nåt datum för inskolning när jag ansökte om ledigtJa det är ju så reglerna brukar vara.
Hur kommer det sig att ni planerade ledigheten så?
Så jag får inte tycka att det är lite dumt?Då är det ju så och inget som pedagogerna ska eller kan ändra på.
Visst får du tycka det. Men det är inte pedagogernas ansvar, och du har ju redan fått ditt svar i frågan? Det kan mycket väl bli en lyckoträff istället. En del barn reagerar positivt på att få tid att smälta intrycken mellan inskolning och när de börjar på riktigt.Så jag får inte tycka att det är lite dumt?
Och jag känner min son bäst. Jag vet att det kommer bli som en nystart efter nästan två veckor borta.Visst får du tycka det. Men det är inte pedagogernas ansvar, och du har ju redan fått ditt svar i frågan? Det kan mycket väl bli en lyckoträff istället. En del barn reagerar positivt på att få tid att smälta intrycken mellan inskolning och när de börjar på riktigt.
Jag tror att allt kommer att bli jättebraOch jag känner min son bäst. Jag vet att det kommer bli som en nystart efter nästan två veckor borta.
Jag har aldrig sagt att jag inte tror att det kommer bli bra eller att jag inte litar på pedagogerna. Det enda jag har sagt är att jag tycker det är dumt att det går 1,5 vecka mellan gångerna vi är på förskolan.Jag tror att allt kommer att bli jättebra. Det brukar det bli. Något av det allra viktigaste är föräldrarnas inställning vid inskolningen. Om de litar på pedagogerna och tror att allt kommer att gå bra så brukar det göra det också. Den inställningen smittar av sig på barnet som också blir lugn och förväntar sig att allt blir bra.
Kan ni inte senarelägga inskolningen 1,5 vecka då?Jag har aldrig sagt att jag inte tror att det kommer bli bra eller att jag inte litar på pedagogerna. Det enda jag har sagt är att jag tycker det är dumt att det går 1,5 vecka mellan gångerna vi är på förskolan.
Nä, de hade såpass många att de inte ville det enligt admin. Satt datum gäller.Kan ni inte senarelägga inskolningen 1,5 vecka då?
Då föreslår jag att du frågar pedagogerna om det är okej att du kommer tillsammans med ditt barn och stannar någon timme eller två ett par gånger under din lediga vecka. Kanske kan du och sonen komma under den stund när barnen leker ute på förmiddagen, till exempel. Möjligt att de säger nej, men mycket troligt kommer de att tycka att det är helt okej.Jag har aldrig sagt att jag inte tror att det kommer bli bra eller att jag inte litar på pedagogerna. Det enda jag har sagt är att jag tycker det är dumt att det går 1,5 vecka mellan gångerna vi är på förskolan.
Barn blir ju sjuka lite titt som tätt..Nä, de hade såpass många att de inte ville det enligt admin. Satt datum gäller.
Jag är inte det minsta orolig för någonting. Inte för fem öre. Jag tycker som sagt bara det är dumt att vi inte får vara på förskolan. Jag har ju redan sagt att jag ska prata med pedagogerna om det.Då föreslår jag att du frågar pedagogerna om det är okej att du kommer tillsammans med ditt barn och stannar någon timme eller två ett par gånger under din lediga vecka. Kanske kan du och sonen komma under den stund när barnen leker ute på förmiddagen, till exempel. Möjligt att de säger nej, men mycket troligt kommer de att tycka att det är helt okej.
Som någon med erfarenhet av att ha skolat in massvis av småbarn de senaste 20 åren tror jag inte att du behöver oroa dig över någonting. Istället tycker jag att du ska vara jätteglad för att ni har möjlighet att vara hemma med sonen så mycket under hans första år eller två på förskolan.
Det skulle jag ju kunna skylla på men har inte riktigt samvete att börja "karriären" med en lögn.Barn blir ju sjuka lite titt som tätt..![]()
Han har blivit frågad chans på för första gången också, vilket han avböjde eftersom han har absolut 0% intresse för tjejer och relationer på det sättet än så länge. Men man märker ju nu att tjejer är lite före i utvecklingen.