Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag föredrar nog S namnförslagS, 5 år: ”när jag blir vuxen ska jag ha två barn, de ska heta Lille Gunnar och Lisebeth”
Jag: ”vilka fina namn!”
H, 5 år: ”jag ska ha hundratusen miljoners barn och alla ska heta Snoppan”
Jag sa också detJag föredrar nog S namnförslag![]()
Får för mig att det här speglar dina barns olika personligheter ganska bra, men jag kanske läser in för mycket?S, 5 år: ”när jag blir vuxen ska jag ha två barn, de ska heta Lille Gunnar och Lisebeth”
Jag: ”vilka fina namn!”
H, 5 år: ”jag ska ha hundratusen miljoners barn och alla ska heta Snoppan”
Haha, det är helt korrekt faktiskt!Får för mig att det här speglar dina barns olika personligheter ganska bra, men jag kanske läser in för mycket?![]()
Ensamtid?!Nu behöver jag bara lite ensamtid för själva bygget.
Det är inte alla mornar jag lyckas med allt detta kan jag säga.Det är ju ingen särskilt allvarlig åkomma i sig. Ungefär som huvudlöss. Men opraktisk, och man slipper ju gärna...
I övrigt lyckades ena arvingen klä på sig allt, själv, idag. Byxor, tröja, strumpor, skor, jacka och mössa. Allt på rätt håll. Milstolpe.![]()
Å, först trodde jag att det var samma barn som också skadat sig och tänkte: jahapp då var det raka vägen tillbaka till akuten för er era stackare. På ett sätt skönt att det var andra barnet men himla trist med allt på en gång. Krya på dem!Inatt började vår andra, blivande, fyraåring att spy, typ hela natten…
Samma känsla när jag satte sonen i farmors bil. Sjukt läskigt! Skönt när det var avklarat.Idag lovade jag 7-åringen att cykla hem från fritids själv (men vi kom överens om att mötas halvvägs). Hjälp vad har jag gjort.
Sen kom ABBA låtar, höll mig kvar i sovrummet men kunde inte låta bli att (tyst) sjunga med.Min 12åring har födelsedagsfest, jag hr fått order om att hålla mig borta så jag ligger i sängen och läser samtidigt som jag lyssnar på 5 snart tonåringars samtal. I deras playlist kom precis Britney Spers „Baby one more time“, fick sån lust att gå ut sjungades och dansa så som för typ 25 år sen men jag misstänker att dottern inte hade uppskattat det.![]()
Inte läst själv men fick fick tips om boken Klara – Tvättbjörnarnas stad av en kollega med en åttaåring häromdagen. Den är nog för typ 9-11åringar men kanske kan passa att läsa ihop?Har ni tips på böcker till 7 åring som tycker att de flesta böcker riktade till hennes åldersgrupp är för barnsliga?
Vad skönt att det fungerar.Har firat Valborg med barnen, en kompisfamilj och ungarnas pappa, hans nya och hennes ena barn. Som ett avsnitt av BonusfamiljenMen det var väldigt trevligt, och funkar riktigt bra att umgås ihop
![]()