Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Stora, sex år, har börjat ta bussen hem från fritids när jag jobbar hemma
Lite lyx att inte behöva hämta, och igår var han hemma ensam för första gången när jag hämtade lillebror på förskolan.
(Hos oss har de fått ok att åka "sena bussen" hem även från fritids, fastän skolbuss normalt bara är till/från skola enligt schemat)
Jag tycker att vi har börjat få in ganska bra rutiner på morgonen, men i morse var allt pannkaka. Dottern sätter sig emot och drar ut på allting, sonen springer iväg så fort man håller ett klädesplagg i handen. Kallt och regnigt. Vantarna hade lagts undan på vinden och fick rotas fram igen. Så när vi lyckats få på båda barnen sina kläder och kommit utanför dörren så.. ”Mamma jag måste kissa!” In och av med allting igen. Lämna på förskolan, regnkläderna borta så skalkläder fick duga. Känner hur tålamodet börjar ta slut. Hittade sonens regnhatt i vagnen i sista sekund så jag skyndade upp med den till gården igen. Då ser jag att sonens fröken springer över gården och hoppar i en av vattenpölarna före alla andra. It takes a village osv. Tack för att ni tar vid när man själv har slut på energi.
Kropp & Själ Va roligt att du ska flytta till eget 🙂 ser du fram emot det?
Försök ta en sak i taget. Kanske lägga upp en plan tillsammans med vården...