Jag blir tokig! Vi var på kalas igår. Det enda den som fyllde år ville prata om var att skaffa syskon (de ska få sitt andra barn nästa år), om jag och maken inte ska skaffa fler barn. Jag sa direkt att nej, jag vill inte gå igenom det igen och jag är väldigt nöjd med ett barn. Det är dessutom ett mer än jag trodde jag skulle ha. "Men det är ju så kuuuuul med syskon!", "han blir ju så ensaaaaaam utan syskon". Jag fattar, de är glada att de ska få en till. Men snälla, sluta tjata! Jag är dessutom 15 år äldre än henne, tycker det börjar bli lite sent att skaffa fler (det tog ungefär ett år innan det så att säga tog sig förra gången).
Jag blev sur och fräste ifrån. Sluta tjata!
Men på vägen hem började tankarna mala, är jag ego som "förvägrar" min son syskon? Jag själv har två och älskar dem, även om vi bråkade en hel del som små. Egentligen vet jag var jag står, men att höra det konstanta malandet om fler barn från flera håll och kanter.. Det frestar på.
Varför kan jag inte få vara nöjd med ett barn som jag älskar och kan ge mitt allt för?