När jag var gravid var BM inte helt pepp på sjukskrivning. Läkaren däremot var supergulliga! Så fin människaFortsätter tynga tråden med mina lite deppiga inlägg
Undrar om jag varit så trött som jag är nu tidigare? Helt slut. Bebis huvud trycket även på nerver mellan benen vilket gör det svårt att gå kombinerat med godtycklig huggande smärta när bebis rör sig. Bad barnmorska om sjukskrivning. Tydligen blir man inte sjukskriven så här sent i graviditeten? Då ska man bli föräldraledig. Jag ifrågasatte hur detta är rimligt då jag vid föräldraledighet blir av med timmarna på förskolan gör 2- åringen. Det är ju knappast optimal återhämtning när man är helt slut och inte kan gå att springa runt och jaga en tvååring. Fick en axelryckning till svar och blev ifrågasatt att jag väl inte tänkte arbeta fram till BF. Förklarade att jag kände att jag inte hade så mycket val då även om jobbet är knäckande nu så är sitta framför en dator bättre än att jaga barn. Fick tillslut en läkartid nästa vecka. Får se hur det går. Men en liten varning att inte vänta för länge med sjukskrivning om ni har andra småbarn.
Man får inte heller fler timmar på förskolan om man jobbar deltid under FL. Man skulle fött fem ungar och satt sig på bistånd...
Nåja i eftermiddag ska jag försöka krångla mig in i en baddräkt och bada med 2 åringen så han får göra något roligt på helgen trotts trött mor![]()
Hon sjukskrev mig först på 50% och bokade nytt möte veckan efter. För att då sjukskriva mig på heltid sista månaden!
Min plan var att arbeta fram till 4(?) dagar innan BF så det var tills dess jag blev sjukskriven. Gången innan arbetade jag till BF +10.
Det är olika från kommun till kommun. Men i Sthlm är det 30h/vecka som barnet får gå när man är sjukskriven eller föräldraledig.