Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Under några timmar igår lyssnade mitt barn bara på mig om jag pratade med gosedjurhajens röst. Om jag med min vanliga röst bad henne göra nått så ignorerades jag totalt. När jag låtsades vara hajen och bad om exakt samma sak gick hon och gjorde det direkt.

Så värdigt det kändes 🤪

På måndag börjar skolan igen efter sommarlovet. Iår har lovet känts väldigt långt och väldigt varmt men nu är hösten här. I tisdags var det 35 grader varmt, igår 13 så från shorts och T-shirt hade jag velat ha en tjock jacka på barnens fotbollsträning. Men jag gillar hösten.

7 och 8 åringarna har helt plötsligt blivit tokiga i att bygga Lego, tog ner stora lådan från vinden och började sortera upp i mindre lådor. 1,5 dag senare sorterar jag fortfarande….

Den här veckan har sonen hängt kvar i min hand ett tag vid lämning och sagt "Jag ska inte bli ledsen!" och sen ändå inte velat släppa. Det har gått bättre än senaste veckorna när jag fått bända mig loss från ett stortjutande barn. Men åh, mitt hjärta! I morse svarade jag att "Man får bli ledsen" och han svarade "Men jag vill inte det!". Sen frågade jag om han ville gå till sin fröken som sprang hinderbana med ett annat barn, men han sa "Nej, jag ska sitta här!" sen satte han sig på en liten bänk och tittade på när jag gick.

Idag fick bebis snart 6 mån smaka på lax. Kan inte påstå att han gapade efter mer direkt. Men det är bara att testa igen. Jag tycker det är så kul med smakprover och längtar efter att börja ge mer. Bebis är riktigt sugen också, följer det vi äter med blicken och så.

Städar och inser att alla dinosaurier har blivit piffade. Så gulligt och fånigt på samma gång 😅

IMG_5777.webp

Vi firade bröllopsdag igår och frågade sonen vad han ville äta.

Pannkakor! utbrast han lyckligt. Kalla pannkakor!

Nä, vi vill ha något lite lyxigare svarade vi.

Sonen funderade en stund och sa: pannkakor med kalla köttbullar!

Han verkar föredra kall mat :meh:
På väldigt samma tema: Jag och mannen firade 14 årig årsdag häromdagen så jag sa till 3åriga dottern att hon och jag kunde fixa någon lite roligare lunch vilket hon höll med om. När jag sen frågade vad hon tyckte vi skulle äta till lunch så sa hon "Knäckebröd!"

Knäckebröd är vår standardlunch så det var ju inte så konstigt svar så sett men det där med att göra något lite speciellt till lunch var inte så lätt att ta till sig bevisligen :p:D

Vi firade bröllopsdag igår och frågade sonen vad han ville äta.

Pannkakor! utbrast han lyckligt. Kalla pannkakor!

Nä, vi vill ha något lite lyxigare svarade vi.

Sonen funderade en stund och sa: pannkakor med kalla köttbullar!

Han verkar föredra kall mat :meh:
Min 2-åring beställer varje morgon en skiva fryst bröd till frukost, som han sen glatt knaprar i sig :p Kall mat är grejen, tydligen.

Frågade dottern som gick till skolan med utsläppt hår och kom hem med fläta, om hon flätat håret själv. Hon svarade då att en av fritidspersonalen bara ställt sig och flätat hennes hår utan att fråga henne först 🤨 Samma personal har även enligt dottern, flera gånger sagt att hon önskar att hon kunde byta hår med min dotter 🤨

Frågade dottern som gick till skolan med utsläppt hår och kom hem med fläta, om hon flätat håret själv. Hon svarade då att en av fritidspersonalen bara ställt sig och flätat hennes hår utan att fråga henne först 🤨 Samma personal har även enligt dottern, flera gånger sagt att hon önskar att hon kunde byta hår med min dotter 🤨
Jag hade också kunnat säga något liknande utan att mena något illa :)

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat