Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag far huvudvark av den nya medicinen ... den jag maste ta for RA :banghead: (kanske man inte skulle dunka huvudet i vaggen da?:p) Nu far snart komisen komma med en ny lada treo. :cautious:

För att göra en lång historia kort.
Jag har varit på en verkstad i jobbet ett antal gånger och stött på samma kille vid flertal tillfällen, jag och den här killen har haft en trevlig pratstund medan han fixar lastbilen och jag är med och kollar.
Det var en gång när jag kom så fick jag kommentaren "va roligt att se dig igen".
Något/några år yngre än mig, men jag hade inget namn på honom.

Så idag när jag var på det verkstaden frågade jag lite diskret verkstadschefen varför inte verkstadskillarna var med på hemsidan, var bara kontorsfolk. Sett på andra verkstads-sidor att de haft bilder på de som jobbar i verkstaden. Han blev direkt lite misstänksam och när jag förklarade vem det var jag tänkte på så fick jag och namn varpå han säger "hade du tänkt fria?".
Mina kinder hettade upp rätt rejält och sa väl nått svepande skäl att det är trevligt att ha ett namn på personen.

Ska dit snart igen, får se vad som händer då. :o jag vet knappt själv :o
Idag var jag där igen och jag ringde verkstadschefen och de hade lediga tider att fixa min lastbil och han sa att killen jag frågade efter namnet på skulle göra det. Han blev väldigt glad att se mig och frågade hur det var, jag frågade lite om semestern var.
Sen var det mest allmänt prat, skoj och skratt. Han tyckte det var kul att jag kom och skojjade när jag skulle åka att det var svårt att ha roligt om man inte var där på verkstaden.

Undra när jag får åka dit igen, blir väl när det är dags att lägga på vinterdäcken. :angel:

Snart sytt en halv jacka. Bara ärmar och foder kvar. För att vara första försöket tycker jag den ser bra ut än så länge.
Får så ont i ryggen av att sitta vis symaskinen bara. Eller ja, av att sitta alls. Thank God för soffläge och mobiltelefon så man kan surfa Buke :D

Idag var jag där igen och jag ringde verkstadschefen och de hade lediga tider att fixa min lastbil och han sa att killen jag frågade efter namnet på skulle göra det. Han blev väldigt glad att se mig och frågade hur det var, jag frågade lite om semestern var.
Sen var det mest allmänt prat, skoj och skratt. Han tyckte det var kul att jag kom och skojjade när jag skulle åka att det var svårt att ha roligt om man inte var där på verkstaden.

Undra när jag får åka dit igen, blir väl när det är dags att lägga på vinterdäcken. :angel:
Fan ser att jag tänkt att jag skrivit men helt sonika missat, skulle såklart stå att jag frågade hur semestern varit. :rofl:

Äntligen klar. Tog nästan 3 timmar :arghh: Fan skulle behöva någon som fixade fotograferingen, redigeringen och publiceringen på hemsidan :meh: Synd man knappast har råd att ta hjälp. Men gud så många mössor eller spishanddukar jag hade kunnat sy på dessa tre timmar :meh:
Nu ska jag byta om och gå till gymmet.

Jag är sjukskriven i två veckor för handen, har träffat en jättebra läkare och op är inte på kartan :bow: .Hon ska dessutom på eget initiativ fortsätta vara min läkare där för att jag ska få bästa vård och slippa ha en ny läkare varje gång. Nu står vila, rätt träning och antiinflammatorisk medicin på menyn. uppföljning strax innan sjukskrivningen går ut. :up:

Jag var rätt knäckt efter gårdagens vårdhistoria. I morse gav jag nästan upp allt vad vården heter men sen började jag i stället kriga.... :sneaky:

Efter samtal med patientnämnden och två olika instanser på 1177 , där alla flög i luften över att vc vägrat mig vård och ansåg att jag hade gjort allt rätt så kontaktade jag åter vc och informerade om vad både 1177 sagt samt patientnämnden så till slut gav mig två ssk en tid på eftermiddagen. Dom får ju inte vägra mig vård som dom sa även om verksamhetschefen sa nej.
Så jag träffade en ny läkare, hon var faktiskt jättebra, och stod ut med alla mina frågor, ifrågasättanden och funderingar :o :angel: och stämde av med min andra läkare om en behandling som kan fungera för mig :bow: . Han kom även förbi och kollade av att jag kände att det var okej efter gårdagen, att behandlingsplanen känns ok och att läkaren jag träffade kändes ok :love:
Jag har fått en ny medicin mot smärtan nu, jag är livrädd för att ta den :nailbiting: men som min kloka vän sa "du är alltid rädd för att ta medicin oavsett vad den är" :o :p
Och ja om den hjälper så jag kan börja rida igen så är det helt klart värt det :heart ;)

så alla ni som krigar mot vården, för en bra vård, fortsätt kriga :devil:

Helt slut efter den här dagen, men så skönt att äntligen få hjälp :) Nu väntar stallet och hästmys :heart

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 56 57 58
Svar
1 156
· Visningar
39 965
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 004
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 179
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 513