Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jag fråga vad det är för medicin? :)

Det ar Methotrexate ... och jag maste ta lever och njur prover var 6te (tror jag det var) vecka sa alkohol ar inte en hojdare. :cautious: Just nu ar jag pa en relativt lag dos (det tar 3 MANADER innan effecten av medicinen tar kraft) Den ska trycka ner autoimun systemet sa att det inte attakerar sig sjalvt. Eller hur det nu var med det. :p

Det ar Methotrexate ... och jag maste ta lever och njur prover var 6te (tror jag det var) vecka sa alkohol ar inte en hojdare. :cautious: Just nu ar jag pa en relativt lag dos (det tar 3 MANADER innan effecten av medicinen tar kraft) Den ska trycka ner autoimun systemet sa att det inte attakerar sig sjalvt. Eller hur det nu var med det. :p

Sådana mediciner står jag på hela tiden, azatioprin (Imurel) och adalimumab (Humira). Mina levervärden har skakat till ett par gånger men annars har allt sett ok ut. Det gör att jag räknar med att min vinmängd är rimlig :D

Jag har humira ocksa ... men det kanns som om den har har varre biverkningar, eller sa tar jag en kraftigare dos, sa jag ligger lagt tills jag ser hur det faktiskt fungerar pa sikt. Huvudvarken ar dock skit!

Försöker hitta en bekväm position i soffan, men det mesta gör ont :(
Har ansträngt mig lite för mycket idag. Det innebär att jag suttit upp typ halva dagen och sen gått fyra-fem varv på ridbanan + burit tre hinderstöd ca 15 meter (då har vi ändå väldigt lätta stöd) och efter det stått upp och lagat mat i en kvart. Nu gör det så ont att jag inte ens kan halvligga utan att det lättar. Så jävla vidrigt, aktivitetsnivån är så gott som i botten och ändå är det för mycket. Imorgon ska jag dock iväg till arbetsterapeuten och se vad vi kan hitta på för att underlätta :bow:. Drömmen vore en sele att hänga upp kroppen i, men det blir nog ganska svårt ;)

Ponnyn fick gå fler ridbanevarv än mig, för hon hade min kompis i tömmarna idag. Hon börjar bli riktigt duktig på vad grunderna i tömkörning innebär nu, men försöker slå sig fri med huvudet ibland (hon vill bl.a. gärna gå till kanten och försöka få tag i gräs istället för att vända in mot mitten, så då blir hon sur när tömmen tar emot) och har en del latmaskfasoner. Men det blir mindre och mindre trams, och fler önskvärda ögonblick :up:

Har ägnat kvällen åt att diska foderhinkar och sortera gamla täcken inför flytt till nytt stall. Jag är glad att ha stallplats överhuvudtaget inför hösten, absolut, och jag skall verkligen försöka göra det bästa av situationen. Men så gott som alla delar blir litet - eller mycket - sämre för både mig och för hästen, samtidigt som kostnaden åker upp en dryg tiotusing om året. Yihaa...

På väg hem från stallet. Skruvat i isolatorer och målat ett par lister. Imorgon fortsätter jag förbereda inför den efterlängtade installningen :love:

Har ägnat kvällen åt att diska foderhinkar och sortera gamla täcken inför flytt till nytt stall. Jag är glad att ha stallplats överhuvudtaget inför hösten, absolut, och jag skall verkligen försöka göra det bästa av situationen. Men så gott som alla delar blir litet - eller mycket - sämre för både mig och för hästen, samtidigt som kostnaden åker upp en dryg tiotusing om året. Yihaa...
:( varför stallbyte?

Idag är jag stolt över min prestation på gymmet. Av mina 12 minuter uppvärmning på löpbandet så joggade jag 2x2.5 minut! Så lång tid har jag nog inte joggat på åratal!
Nu är jag hemma och eftersvettas som fan, så får vänta en liten stund innan duschen.

Jag har humira ocksa ... men det kanns som om den har har varre biverkningar, eller sa tar jag en kraftigare dos, sa jag ligger lagt tills jag ser hur det faktiskt fungerar pa sikt. Huvudvarken ar dock skit!

Jag tar dubbla doser av båda, annars får jag känningar. Det jag fick veta av min läkare är att de sett att kombinationen av Imurel och Humira är effektivare på längre sikt än medicinerna var för sig. Dubbel dos är inte kul med tanke på de långsiktiga biverkningarna men jag har verkligen inget val.

Kom till stallet, Bondekräket har kört sönder grinden till hagen, två skadade hästar.

Jag bryter ihop! :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 57 58 59
Svar
1 174
· Visningar
40 651
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 006
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 182
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 516