Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som @Snurrfian sa, få till ett möte med kommunens samordnare och någon från den lokala hemtjänsten. Pappa blev betydligt mer positiv till hemtjänst när det visade sig att många i personalen var barn och barnbarn till hans gamla vänner. Jag misstänker att det är en liknande situation hos er, det är ju små byar där också :)
Mamma jobbade där i köket till för tre år sedan så hon känner dom flesta i hemtjänsten så det är nog inga problem

Vad ska jag göra nu då? Jag har en massa timmar tillgodo innan det är dags att sova. Och inte tänkte jag på att ta med något slags handarbete. Smart tänkt :banghead:.

Nu MASTE jag overge Buke igen och satta igang med dagen :arghh: och hundarna sager att det ar mer an dags och jag VILL ju inte.:cautious: But here goes ...

Hon är inte så lastgammal bara 68 men drabbats av cancer och den har tagit hårt på henne sista tiden
Jag skulle nog försöka övertala henne att åtminstone träffa hemtjänsten, det kan ju vara så att hon tycker att det är jobbigt just för att hon känner dem så väl, man vill inte alltid visa sig svag för någon som man känner. Då kanske det är lättare om det är någon som hon inte känner så väl istället.

Jag vill inte påstå att jag är duktig på skrift men jag stör mig fortfarande på sådana här skrivsätt:

Alt 1: Drogs inte de in......
Alt 2: Ja....men när xx hoppade över hindret så stukade hästen sitt ena framben.. inne hos veterinären nu.. vet ingen prognos då hälfan efter stukningen blivit värre och värre....
Ja en del skriver så en kan dôna åv för mindre. :p

Fy sa hemskt att inte ha fonster.:nailbiting:
Jag brukar bo under jorden i berget ibland och rekordet är hittills 12 dar utan att ha sett utsidan av berget. :D
Gissa om man sover som en stock därnere, jag gör det iallafall. :)

Jag har sovit och bott på dom mest underliga platser, när jag låg på sjukan efter hästolyckan blev det kaos och proppfullt så jag flyttade på egen hand ner i ett förråd i källaren, jag skulle bara vara där för observation och där fick jag iallafall sova ostört. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 57 58 59
Svar
1 174
· Visningar
40 651
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 006
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 182
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 516