Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har grundmålat min ena fönsterbåge. Det kanske inte blir perfekt men jag kan iaf säga att jag har gjort det själv.

Jag är så vansinnigt tacksam mot @tanten som fått mig att våga försöka :heart
Och övning ger färdighet! :up:.

Vi får se till att skrapa några fler vid tillfälle :)
Fönsterkul är ...kul!

(snott begreppet från min vän som kallade samman bygden till att fixa fönstren i det gamla kapellet som bygdegårdsföreningen fått i gåva).

Jag är trött. Väldigt trött. Men ponnyn går i sin hage och allting i stallet är klart. Barnet är levererat till sin pappa och jag ska till gymmet. Därefter hänga upp nytvättad tvätt, sätta igång ytterligare en maskin tvätt samt packa upp den enda väska som är kvar.

Jag åkte till Danmark med sikte på att han skulle hoppa bra. Jag trodde inte riktigt att han skulle bli godkänd men jag ville ge det ett försök. Han var snubblande nära men målet uppnådde han med bravur. Att som hopponny få 9-9 i hoppning, 8 på galopp och lovord för sina ben är mycket värt :up:

Det är soffhäng hos @Tranan Jag är fortfarande mätt efter den indiska mat vi åt.

Helgens ridkurs i Norrtälje avslutades med en halvtimme enskild ridning. Instruktören tyckte att hästen passade mig jättebra. Visst, storleksmässigt var hon perfekt. Sen var hon ju snäll och trevlig. Men tyvärr, även tråkig. Och av någon anledning så är hästar som jag tycker är roliga att rida, sådana som inte passar mig egentligen. :meh:

@MacGyver Mina pussas och kramas INTE da de biter. Da ar det dodligt allvar. Tander anvands endast pa doda foremal eller for att fanga skurkar som maste hallas fast ... oavsett vad de sager ... tills matte sager att de kan slappa. Da slapper de ... om an motvilligt. Ju mer den de haller skriker och slar desto stadigare haller de. Ingen har annu "tappat" greppet pa armen eller det de biter i.
Det är ju en jäkla skillnad om det är en okänd, välkänd eller ökänd och i vilket sammanhang man träffas. Skulle någon attackera mig eller någon annan hos grannen skulle jycken säga ifrån rejält. Djur är inte dumma och kan lätt läsa av oss människor samt situationer, det har jag erfarit många gånger med både hundar, hästar, kossor och tjurar. Jag har ju haft en charolaisetjur som buskompis - bodyguard så jag vet att dom kan tolka situationerna rätt, han höll koflocken från mig när jag behövde jobba och "stängde in mig" mot staketstolparna när jag bytte isolatorer och kossorna hade inte en chans att komma åt mig.

Att dina hundar biter och håller fast, ja dom är ju tränade att göra det på kommando och skulle göra det även utan kommando för att skydda vänner och familj om det var av nöden tvunget, det är jag helt säker på och det SKA dom göra.

Jag har grundmålat min ena fönsterbåge. Det kanske inte blir perfekt men jag kan iaf säga att jag har gjort det själv.

Jag är så vansinnigt tacksam mot @tanten som fått mig att våga försöka :heart
Jag älskar Arga snickarns raljerande när det står nån och velar och stammar "men, men, men tänk om det blir fel," "Ja vafan gör det då, det är väl bara att ta en ny bräda och såga till". :D

Varför är alla omvälvande händelser i livet sådana där det "inte finns något rätt och fel"? Och varför är det alltid den där "rätt och fel"-manualen man letar efter i de lägena?

Jag är trött. Väldigt trött. Men ponnyn går i sin hage och allting i stallet är klart. Barnet är levererat till sin pappa och jag ska till gymmet. Därefter hänga upp nytvättad tvätt, sätta igång ytterligare en maskin tvätt samt packa upp den enda väska som är kvar.

Jag åkte till Danmark med sikte på att han skulle hoppa bra. Jag trodde inte riktigt att han skulle bli godkänd men jag ville ge det ett försök. Han var snubblande nära men målet uppnådde han med bravur. Att som hopponny få 9-9 i hoppning, 8 på galopp och lovord för sina ben är mycket värt :up:

Grattis till ett bra resultat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 48 49 50
Svar
980
· Visningar
28 601
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 977
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 173
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 493