Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen efter tvätt och middag hos mormor (och morfar :D). A lekte med grannen, som i sin tur var bandagerad på fot och ben efter att ha tappat en tallrik köttfärssås i skolan. Maten var alltså så varm att hon brännskadades! :eek: men hon var nöjd att hon fått åka till mamma på jobbet. Mamma är ssk på akuten :D
Aj för brännskador :cry:
Hoppas ungen fick mat ändå ;)

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra!
Har haft en skön buke-paus men i vanlig ordning tar jag ett glas vin och knaprar dessutom på en god lagrad ost och lite knapriga kex.

Sa kul att se dig har igen. :love: Just idag behovde jag verkligen den fargklicken. Inget vin annu, men jag skalar med dig senare i kvall.:)

Jag vet vad vi gör, vi drar till @hastflicka över vintern. :up:

Eh? Jag bor i Oregon nu ... och sommrarna har ar outhardligt torra. Vi har fatt mindre an en mm regn sedan Maj och det lar inte komma mycket under September heller. Det borjar sa sakta i Oktober och sedan kommer regnen. Det regnar i runda tal en meter och 2 dm har per ar och allt kommer mellan December och April-May. O_o

Ja hundarna behöver hu träning, (jag ska lära dom allt sattyg jag kan( :angel: och dom behöver säkert en självgående tuggleksak att sysselsätta sig med. :p
Rottisen som ar IPO tranad skulle verkligen gilla det ... och Mallen behover ju nagon att ova IPO pa.:up:

Då har du hamnat rätt för hon har ju en bitsk vallhund :D
Alla hundar är bitska i min omgivning så jag är van, även okända hundar tuggar på mig och sist var det en rottis på Donkens uteservering som smög sig på mig när inte matte hade koll, när jag började garva så såg hon det men då var det för sent, då hade jycken slutat lyssna på matte. :rofl:

Alla hundar är bitska i min omgivning så jag är van, även okända hundar tuggar på mig och sist var det en rottis på Donkens uteservering som smög sig på mig när inte matte hade koll, när jag började garva så såg hon det men då var det för sent, då hade jycken slutat lyssna på matte. :rofl:

Bade mallen och rottisen biter igenom alla utom de riktigt stadiga skydden i IPO. Det ar en absolut no-no for dem att anvanda tanderna pa manniskor ... utom i IPO sa de vet minsann hur man biter en manniska.;) Jag far mycket berom for deras bett, de biter HART och har ett FULLT grepp med det de biter i hela munnen.:p

Oh ... och de slapper inte forran jag sager att de kan gora det. Bada ar dock lite olydiga och haller inte riktigt sa stadigt och stilla som de borde, de vill garna skaka och "doda bytet" de har i munnen.:angel:

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra!
Har haft en skön buke-paus men i vanlig ordning tar jag ett glas vin och knaprar dessutom på en god lagrad ost och lite knapriga kex.
Skål! Sitter med ett glas rött och chillar hemma igen efter en fantastiskt god bröllopsmiddag där jag över-åt lite tror jag ;)
Det var f.ö en mycket härlig middag med trevliga nya bekantskaper, men det ÄR skönt att komma hem till lugnet hemma :p

Något som var riktigt dåligt däremot var att "kända" konditoriet inte kunde leverera en bröllopstårta med två tjejer eller två killar på :mad::mad::mad:
Anordnaren av middagen fick åka och köpa sådana själv och sätta dit :down:

Rottisen som ar IPO tranad skulle verkligen gilla det ... och Mallen behover ju nagon att ova IPO pa.:up:
Jag uppmanar ju djuren mentalt att ta för sig så det hade säkert blivit hur kul som helst. :D
Jag höll ju på att få en polishund, när han skickades på mig så fick han kortslutning och blev knähund och jag blev pussobjekt :love: och ägaren fattade ingenting. :confused:
:rofl:

de vill garna skaka och "doda bytet" de har i munnen.:angel:
Låter som grannens, och så morra. :rofl: Det är bara mig deras hundar tar ut svängarna med, andra är dom mer försiktiga med men när jag kommer då är det puss och kramkalas, :love: sen fajt, mera kramkalas och gärna leka knähund också. 45 kilo lurv blir lite mycket i knät men vill man tillräckligt så SKA det gå anser han. :rofl:

Jag är ett Russin :laugh:

Jag har stått i 7 timmars oupphörligt regnande. Inte en tråd på kroppen var torr och jag hällde ut vatten ur stövlarna :p Det har verkligen vräkt ner men nu är beteshagen och bron klar och jag så så nöjd och hästarna med :D
Fina hästen och pälsbollens hage fixades till med så nu går det inte längre någon "väg" mellan hagarna. Nu går det en väg i hagen fram till foderstationen :angel: och lämpligt nog så blev det en stolpe mitt "vägen" där den en gång slutade :sneaky:

Känns så skönt att få allt gjort med hagarna :bow: nu är jag i alla fall nybadad, ätit , påklädd myskläder och nu ligger planen på glassfrossa :d
Handen är arg men jag har tagit medicin igen för den och nu ska den få vila. Inte den bästa helgen för handen men själen är lite lugnare och jag behövde verkligen det här just nu.

@MacGyver Mina pussas och kramas INTE da de biter. Da ar det dodligt allvar. Tander anvands endast pa doda foremal eller for att fanga skurkar som maste hallas fast ... oavsett vad de sager ... tills matte sager att de kan slappa. Da slapper de ... om an motvilligt. Ju mer den de haller skriker och slar desto stadigare haller de. Ingen har annu "tappat" greppet pa armen eller det de biter i.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 48 49 50
Svar
987
· Visningar
28 812
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 977
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 175
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 500