Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen bra dag för mig idag. Känns som att jag bara trampar vatten och misslyckas med allt och det tar knäcken på mig mentalt :(

Jag har åtminstone fått i mig middag :up:

Sitter och har sån otrolig ångest över så mycket. Vill verkligen inte gå till jobbet imorgon.

Blev precis ombedd att hjälpa till med en sak. Suckade lite åt det, för jag mår inte alls bra (har någon jäkla förkylning på G som stjäl all energi) och hade preciiiis kommit igång med att skriva en mentalt krävande jobbansökan.

Reaktionen på att jag suckade lite? Jävlar vilken utskällning jag fick, trots att jag så tydligt som möjligt förklarade precis varför min reaktion var som den var. Människan började skrika, svära och gorma om att jag var så galet otrevlig, dum, höll på med "jävla fjanterier" och att han minsann alltid hjälper till så fort det är något, så nu skulle jag fan se till att hjälpa till och det utan att klaga.

Nu har jag verkligen ingen energi till något, och inte sjutton går det att få klart den där jobbansökan... Jag vill helst bara begrava mig någonstans och skita i allt i sisådär 100 år eller något. Fan för den här kvällen :cry:

Kram :heart :heart :heart

Vilken dag! Fotbollen var full av känslor av alla de slag och nu har vi precis sett klart på EM-finalen.
Både jag och dottern hade gåshud hela Peders runda och en bra stund efteråt. Vid prisutdelningen fick vi båda tårar i ögonen :p Då ska jag poängtera att jag aldrig gråter, inte ens när jag födde barn, förutom när det handlar om sport :D

Hästen fick panik idag när vi var i skogen. Han for omkring hej vilt och stegrade sig. Otäckt. Det var ett gäng älgflugor som attackerade. Jag blev tvungen att sitta av för jag vågade inte sitta kvar uppepå. Sen gick vi hem. En bit hemifrån lämnade den sista flugan oss och han lugnade sig.

Nu har jag ont i tummen för den slog jag tydligen i när jag satt av då jag fick en millisekunds chans till avsittning.

Sitter och tittar efter nya köksprylar. Skulle behöva både en ny kaffebryggare och vattenkokare, men då är frågan om jag ska köpa en kaffekokare, en vattenkokare och presskanna till kaffet eller en vattenkokare och en perkulator..

Blev precis ombedd att hjälpa till med en sak. Suckade lite åt det, för jag mår inte alls bra (har någon jäkla förkylning på G som stjäl all energi) och hade preciiiis kommit igång med att skriva en mentalt krävande jobbansökan.

Reaktionen på att jag suckade lite? Jävlar vilken utskällning jag fick, trots att jag så tydligt som möjligt förklarade precis varför min reaktion var som den var. Människan började skrika, svära och gorma om att jag var så galet otrevlig, dum, höll på med "jävla fjanterier" och att han minsann alltid hjälper till så fort det är något, så nu skulle jag fan se till att hjälpa till och det utan att klaga.

Nu har jag verkligen ingen energi till något, och inte sjutton går det att få klart den där jobbansökan... Jag vill helst bara begrava mig någonstans och skita i allt i sisådär 100 år eller något. Fan för den här kvällen :cry:

Jag hoppas du inte hjälpte till, vilket jävla sätt! :rage: :rage:

Jag hoppas du inte hjälpte till, vilket jävla sätt! :rage: :rage:
Jo, det gjorde jag, för det var inte idioten som skällde ut mig som behövde hjälp utan en helt annan person. Idioten råkade bara höra min suck och gick igång på det. Tyvärr är jag inte heller förvånad åt att han reagerade som han gjorde, det är långt ifrån första gången, det var bara lite mer än vad jag orkade med just ikväll...

Men jag tog med hundarna till bilen, satt där och grät en stund, åkte runt i mörkret lite, tvättade bilen vid en mack och åkte sedan runt lite till och sjöng med i alla låtar som spelades på radion. Nu känns det lite bättre och jag är hemma med en stor kopp te. I framtiden kommer jag göra mitt absolut bästa för att slippa se idioten igen...

Jo, det gjorde jag, för det var inte idioten som skällde ut mig som behövde hjälp utan en helt annan person. Idioten råkade bara höra min suck och gick igång på det. Tyvärr är jag inte heller förvånad åt att han reagerade som han gjorde, det är långt ifrån första gången, det var bara lite mer än vad jag orkade med just ikväll...

Men jag tog med hundarna till bilen, satt där och grät en stund, åkte runt i mörkret lite, tvättade bilen vid en mack och åkte sedan runt lite till och sjöng med i alla låtar som spelades på radion. Nu känns det lite bättre och jag är hemma med en stor kopp te. I framtiden kommer jag göra mitt absolut bästa för att slippa se idioten igen...

Sådana människor behöver man inte i sitt liv. Be honom dra åt helvete helt enkelt (jag lovar att det kommer att kännas bättre efteråt ;) :D).

*stor kram*

Sådana människor behöver man inte i sitt liv. Be honom dra åt helvete helt enkelt (jag lovar att det kommer att kännas bättre efteråt ;) :D).

*stor kram*
Verkligen inte! Tyvärr är det en person som jag inte kan välja bort ur mitt liv av olika anledningar, så vi ses ibland. Vanligtvis går det bra, vi undviker att prata om allt som på något vis kan skapa någon konflikt (m.a.o. säger inte mycket mer än "hej" till varandra) men idag gick det inte...

Första dagen på konferensen, jag vaknar vid 4 efter att ha sovit över fem timmar under dagen igår. Misslyckas fortfarande totalt med att en väldigt vanlig och enkel funktion för att beräkna något (jag borde liksom kunna det här, men jag har inte använt den förut) så känner mig alldeles nere, jag förstår liksom inte vad jag gör för fel :cry:

Jag är en del av en keynote presentation för symposiet jag har organiserat, bara det att vi är en specialare där vi har tre som presenterar på 30 minuter. Så vi har 9 minuter var, nu skickade precis den ena presentatören sina slides till mig, alla 51 slides :banghead: Har skickat e-mail tillbaka för att försäkra mig om att personen är medveten om att de bara har 9 minuter. :(

:cry: jag vill bara att en av mina analyser fungerar utan att det tar sju svåra år för de enklaste sakerna att funka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 2
Svar
21
· Visningar
269
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 437
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 105
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 787