Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny dag till ända. Har haft sonen här hela dagen då han ramla in här kl fyra i morse. Han åt revben och gubben åt flingor till frukost. Har hjälpt kompisen med hennes hund och kokat åtta kg kräftor. Fick sålt en bil idag med. Nu blir det natten.
Har Törnis övergett oss igen tro??

Vaknade av att en biljävel ute på gatan står och tjuter :rage:

Ibland funderar jag på att börja sova med öronproppar varje natt, men är samtidigt lite rädd att missa om det skulle hända något allvarligt :nailbiting:

Sitter på bussen till jobbet. Ute är det kallt. Bara 2 grader nu. Så jag ska leta fram tjockare kläder i kväll.
I em ska jag på provtagning

Tummen jag slog i igår hade svullnat under natten. Eftersom jag fått lov att lova @Tranan att kontakta vården om det hände, så kontaktade jag hästens ägare i morse. Hon är ju sjuksköterska så det räknas väl som att "kontakta vården"? :angel:

Hur som helst är det inte så mycket att göra mer än att man möjligen får ett bandage och alvedon. Det sistnämnda behövs inte och bandage känns också onödigt. Tummen funkar ju fast inte fullt ut och en punkt är ganska öm.

Jag är vaken och har gett upp. Har ringt vc och vill påbörja en smärtutredning. Igen. Har bett om det förrut men dom vill inte men jag orkar inte mer. Jag har så sjukt ont överallt, hela tiden. Jag kan ju inte leva på maxdosen av Panocod dygnet om. Det går inte.
Skitkropp :cry:

"Det är inte lätt att vara ödmjuk för den som är felfri som jag, jag längtar så hem till min spegel då jag blir vackrare dag för dag, alla som ser mig vill ha mig"..
Poppar musik för att få igång motivationen till denna dag, behöver all pepp i världen just nu!

@Gnist har ingen korvkiosk vad jag vet. Kommer inte på Nån maträtt jag skulle vilja ha bostongurka till.

Sant, det har jag inte men jag använder bostongurka i smörgåstårtor, i hamburgerdressing, i min variant av tartarsås, i olika röror osv osv osv. Mest som smaksättare i tillbehör alltså och sällan bara som den är.

Hästen fick panik idag när vi var i skogen. Han for omkring hej vilt och stegrade sig. Otäckt. Det var ett gäng älgflugor som attackerade. Jag blev tvungen att sitta av för jag vågade inte sitta kvar uppepå. Sen gick vi hem. En bit hemifrån lämnade den sista flugan oss och han lugnade sig.

Nu har jag ont i tummen för den slog jag tydligen i när jag satt av då jag fick en millisekunds chans till avsittning.

Åh fy fan för älgflugor! Vi slapp dem här (norrköpingstrakten) bra länge men för några år sedan gjorde de återtåg de asen :devil:. Första gången jag fick syn på dessa (morfar berättade att såna fanns förr, hade inte vart med om det innan) var när jag hade ridit min gamla fjordvalack som under ritten hade slagit så dant med skallen...När jag skulle kolla vid bringan i hans täta vinterpäls (var på höstkanten) slog han ner med skallen med en sjujävla kraft! Träffade mig på skallen, kan säga att det var väldans tur jag fortfarande hade hjälmen på mig! Häst blev så förvånad och ryggade baklänges....Hu. Fast foderponnyn hade inga besvär av dessa jävla odjur...Under samma period då.

Jag är vaken och har gett upp. Har ringt vc och vill påbörja en smärtutredning. Igen. Har bett om det förrut men dom vill inte men jag orkar inte mer. Jag har så sjukt ont överallt, hela tiden. Jag kan ju inte leva på maxdosen av Panocod dygnet om. Det går inte.
Skitkropp :cry:

:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 41 42 43
Svar
850
· Visningar
25 103
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 658
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 171
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 254