Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis brottats med katten. Det var dags för kloklippning och det är inte uppskattat av Alice. Jag brukar försöka få hjälp av Mathilde eller grannen eller så men idag fick jag klara det själv.
Förhoppningsvis är alla klorna lagom korta nu och jag har bara klös- och bitmärken på armen. Inte mer än efter tio minuter lek :rofl:

Min medicin har gett ganska hemska biverkningar. Så jag tänker inte ta den mer. Och jag har knappt kunnat stå på benen i dag.musklerna darrar och jag får anstränga mig för att hålla balansen. Ändå är "skovet" påväg tillbaka nu. Jag ska tillbaka till vc i morgon. Nu får dom nog försöka hitta orsaken i stället för för att försöka dämpa symptomen på nåt dom inte vet vad det är. Oavsett är det väldigt läskigt att hantera hästarna och köra bil när jag inte riktigt kan lita på att benen bär mig. Hittills har det dock fungerat men jag gör inte mer än jag måste. Jag börjar verkligen bli trött på det här nu :(

Bonden har varit knäpptyst i dag.... :cautious:
Krya på dig.
Skönt och slippa bonden. Vet du vad han ville dig??

Grattis @gul_zebra !
ina_dance5.gif

Ps. Jag gratulerar inte människor som inte har en tårta vid namnet. Det kanske finns en
anledning tänker jag kring att dessa inte vill uppge födelsedatum.
Om nån känner sig förfördelad ber jag om ursäkt.

Jag har precis brottats med katten. Det var dags för kloklippning och det är inte uppskattat av Alice. Jag brukar försöka få hjälp av Mathilde eller grannen eller så men idag fick jag klara det själv.
Förhoppningsvis är alla klorna lagom korta nu och jag har bara klös- och bitmärken på armen. Inte mer än efter tio minuter lek :rofl:
Jag har haft bitmärken åtskilliga gånger av hund, i "stridens" hetta när det går lite för vilt till så kan garnityret råka göra ett blåmärke men det är inget jag dör av, då brukar det sluta med att jag "fäller" jycken eller pinhåller den så den inte kommer nånstans och gäller det schäfer så blir det ju såååå synd om den stackaren att man bara måste yla. :rofl:

Grannens fick jag lov att fälla och hålla kvar i början när han var unghund för han hade inga gränser alls men den gången blev han tvungen att lyssna och till slut somnade han i min famn, det där var en bra läxa för han slutade vara så himla "på" mot alla han tyckte skulle släpas in i huset, han var ju en "hålla-handen-hund" och det fick han vara bara han skötte det snyggt.

Deras nya Berner Sennen är det dags att fälla och göra likadant med för nu är han tillräckligt vuxen för att fatta att det han gör ibland är fel, det finns ju hundrädda människor som kan acceptera en hund i huset men inte en som tuggar på dom. :o
Slyngelålder och dövöra hör ihop och då måste man göra nåt radikalt som inte skadar men som sätter rätt sorts spår i hjärnkontoret på dom. :)

Var är den :devil: JB? Förstår han inte att jag är sjuk o behöver sova :mad:
Ja ja,sätter väl på en kopp kaffe i väntan på honom då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
52 019
Senast: vilde
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 070
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 188
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 610