Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh skulle kunna döda för en irish coffee ,tror den skulle lindra hostan och helt ärligt slutar inte hostan snart så går jag o hänger mig,hatar o vara sjuk :mad:
Är det whisky som saknas? så finns det en lagom skvätt här.
Bara komma och hämta eftersom jag inte dricker alkohol alls.
Hör av dig strax innan du kommer, så brygger jag lite starkt kaffe som är klart lagom tills du är här.

Är det whisky som saknas? så finns det en lagom skvätt här.
Bara komma och hämta eftersom jag inte dricker alkohol alls.
Hör av dig strax innan du kommer, så brygger jag lite starkt kaffe som är klart lagom tills du är här.
Inget saknas men jag äter ju antibiotika för lunginflammationen ,men jag bestämde mig för att skita i det och nu står den framför mig på bordet :d Jag tänker tom skölja ner citodonen med den :nailbiting:

Blev väckt av ett barn vid den här tiden efter en väldigt jobbig vecka. Frågade barnet om det har varit och kissat innan det kom till vår säng. Barnet svarade ja men det visade sig inte vara helt sant för nu är det väldigt blött i min säng. På mitt täcke, på makens kedjetäcke, madrassen, allt! :(

Det här var inte riktigt så jag tänkte mig min lördagsmorgon. Det finns inte energi över för sånt här riktigt. Passande att det kommer släkt på besök också som man ska orka med. Förhoppningsvis stannar de inte så länge i alla fall.

Hemma igen efter en fin kvall med hastar och trevliga manniskor:) Nu ar det dags for sangen sa jag ar pigg nar jag ska ut och "hunda" i morgon.

I kvall skrattade halva janget at mig och min hast Michico. Han har en Pasofino "huvudbonad" (jag mins inte vad det heter pa Svenska sa har sent:p) som ar utformad sa man kan binda upp hasten utan att bettet ar med i uppbindningen alls.
Da jag behovde gora lite annat en stund band jag honom en liten bit fran mig medan jag hjalpte andra ryttare fran marken en stund medan jag pratade ganska hogt med dem.
Michico borjade gnugga huvudet mellan staket brader och jag sa med bara en antydan av det som barnen kallar min "mamma rost", "Michico, cut it out".
Han drog tillbaka huvudet direkt och gav mig en faraktig blick, ruskade pa sig, suckade och vantade talmodigt igen.:love:
Nar de andra fragade hur jag lyckats lara min hast det blev svaret, "Hundtraning!" :p

Sitter och funderar hur vi ska göra med morsan .Försöka få hemhjälp eller försöka få in henne på något hem då hon inte ens orkar fixa mat i micron längre .hon har blivit så liten att varje ben i henne syns

Mitt råd är att lirka med henne och ta hjälp av någon gullig hemtjänstpersonal. Det brukar gå att få de gamla att gå med på det då (jag har suttit med i omsorgs/vårdplaneringar för båda min föräldrar).

@EmmaW och @athena_arabians jag har egen liten variant av shabby chick hemma, ljusa fluffiga pälshögar lite här och var, dessutom effektivt som ljuddämpning :angel:
Att folk ledsnat på sina vita fejkslitna möbler gör väl inte att hela stilen dör tänker jag :o

Jag kör med skabbig chic här :p :D Plus att jag önskar verkligen jag hade lite gamla vitmålade möbler. Jag avskyr eländet men det går att få bra betalt för dem på auktion :angel: Nya, fejkslitna möbler ska vi inte gå in på, de förtjänar att hamna i tippen utan att passera "Gå" (eller någon tröskel).

Och ja, jag har lite bestämda åsikter om möbler, jag är ju uppvuxen med antikviteter så det var halleluja när jag fick första Billy-hyllan när jag var tonåring :rofl: Det har ändrat sig kan vi ju säga :D

Sitter och funderar hur vi ska göra med morsan .Försöka få hemhjälp eller försöka få in henne på något hem då hon inte ens orkar fixa mat i micron längre .hon har blivit så liten att varje ben i henne syns
Vill hon ha hjälp? Om hon inte vill ha hjälp så prata ändå med hemtjänsten och be dem komma på ett besök för att prata lite, många gånger vill äldre inte vara till besvär men hemtjänsten är superduktiga på att prata om det.
Vad vill hon själv? En del vill ju in på boende eftersom de känner att de inte orkar vara hemma själva mer, andra tycker att det är värsta tänka bara, så utgå ifrån vad hon själv vill. Det brukar även finnas dagverksamhet där de blir hämtade vid dörren, får umgås och får lunch tillsammans med andra, vilket kan göra under för aptiten, och sen åka hem till sitt eget boende igen.

Vill hon ha hjälp? Om hon inte vill ha hjälp så prata ändå med hemtjänsten och be dem komma på ett besök för att prata lite, många gånger vill äldre inte vara till besvär men hemtjänsten är superduktiga på att prata om det.
Vad vill hon själv? En del vill ju in på boende eftersom de känner att de inte orkar vara hemma själva mer, andra tycker att det är värsta tänka bara, så utgå ifrån vad hon själv vill. Det brukar även finnas dagverksamhet där de blir hämtade vid dörren, får umgås och får lunch tillsammans med andra, vilket kan göra under för aptiten, och sen åka hem till sitt eget boende igen.
Den där dagverksamheten lät ju jättetrevlig! Undrar om de hämtar 27-åringar också? :P

Kommit upp i 100:- på Sponsorhuset, dags att ta ut dem :)

Har fått en hel del annonssvar på min ponny, men jag har lite separationsångest. Det är mycket nu, en katt som ska flytta och samtidigt kanske sälja en häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
41 769
Senast: Galant
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 187
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 526