Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

Hej och hallå, en rapport från Rosverkstan...

Rosen har mått rätt dåligt på sistone. Slokade som sagt, flera blad började bli gula och föll av. Jag var riktigt bekymrad ett tag. Jag planterade om henne idag, och precis som jag misstänkt var den gamla krukan i stort sett en stor rot hela den. Det börjar bli RIKTIGT svårt att handskas med henne nu! Men nu ska hon väl må bra igen, hoppas jag åtminstone!

rosebaby78.jpg


Nu när jag höll på med henne såg jag dock att hon, trots platsbrist och uttorkning (vattnade inte på ett tag för att det inte skulle bli så slabbigt och tungt att flytta över henne i nya krukan) har skjutit skott - igen! Det gör mig glad, då är det kanske på väg att vända nu ändå. :)

rosebaby79.jpg


"Dottern" lever hon med. Står där i sin vas och väntar... hoppas på att få lite vattenrötter på henne snart så jag kan flytta över henne i en plastkruka.

Har fortfarande svårt att tro att det ska gå vägen alltihop! :D
Man vänjer sig kanske aldrig!

:banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad händer med min ros?

Vad roligt att det fortfarande är folk som är intresserade av Rosens öden och... tja.. äventyr! Wohoo! :banana:

Hon har... *ehum* vuxit sen sist. Lite. Närmare 4 decimeter på 1,5 vecka. Jag tror att hon tycker att jag ska göra hål upp på vinden snart... :eek:

rosebaby80.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

Har läst hela tråden och blir alldeles fånigt rörd. Vilken otroligt fin ros! :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Vilken fantastisk tråd!!!!

Jag har absolut inga gröna fingrar men jag ska minsann köpa mig en ros och prova på´t jag med!! :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Jag kan inte förklara varför men jag blir liksom glad i hjärtat av den här tråden :love: Härligt skriven är den också!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Jag kan inte förklara varför men jag blir liksom glad i hjärtat av den här tråden :love: Härligt skriven är den också!

Är mer än du som blir glad av att läsa denna tråden, men bara som det enkla att den är glad och positiv rak igen. Hur ofta hittar man en sådan buke-tråd? :laugh:

/Camilla
 
Sv: Vad händer med min ros?

Tack allihop! :love:
Kul att fler vill prova med, tänk om vi får en hel koloni med Bukerosor! :D

Kamomilla: Jag skulle nog inte våga, tänk om den dör under vintern! :eek:

---------------------------------------------

Här går det undan.

Liksom... ojdå! :D Idag när jag kom upp nuddade hon precis taket, och nu vid lunch såg det ut så här... KAN de ens växa så här fort, eller luras hon?!

rosebaby81.jpg


Så nu fick jag flytta henne. Inte helt lätt. Hon mäter 148 cm från jord till topp just nu.

rosebaby82.jpg


Funderar på att skaffa en UV-lampa till henne, det blir så mörkt åt henne nu inne i rummet på det där viset...

Dottern lever än hon med. Jobbar på sina vattenrötter. Vi får se hur det går för henne!

rosebaby83.jpg


:banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Du får ju be henne snällt att ta det lite lugnare - att vara inom ponnymåttet är ju viktigt för rosor. Snart kan du ju inte mäta ner henne längre! :eek: ;)

Heja rosen! :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Du får ju be henne snällt att ta det lite lugnare - att vara inom ponnymåttet är ju viktigt för rosor. Snart kan du ju inte mäta ner henne längre! :eek: ;)

:rofl: Jag tänkte faktiskt på preciiis just det när jag hade mätt! :rofl:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Jag skulle brutalt toppa henne till hälften. Då breddar hon sig.
Långa rangliga rosor blir ofta gula och klena.
Den här rosen förtjänar att bli en grov kraftig dam.
 
Sv: Vad händer med min ros?

Underbart! :rofl:

Gör som Luff säger och verka ner henne till B-ponny! Då kan hon ändå gå SM. :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Jag skulle brutalt toppa henne till hälften. Då breddar hon sig.
Långa rangliga rosor blir ofta gula och klena.
Den här rosen förtjänar att bli en grov kraftig dam.

Underbart! :rofl:

Gör som Luff säger och verka ner henne till B-ponny! Då kan hon ändå gå SM. :D

Förra nedklippningen var något av en... flopp. Uppenbarligen. :D Hon bara växte på höjden igen.

Men jag ska nog försöka en gång till. Sen. :)
B-ponny mått, noteras! :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Som jag oxå sagt förut, detta är en underbar tråd. Men barnsligt nog blir jag orolig när jag ser att du gjort ett nytt inlägg och tänker "Nej! Det har väl inte blivit något fel på rosen?" :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 183
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 387
Senast: Karminnie
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 072
Senast: Gry
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp