Bukefalos 28 år!

Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

For en herlig-herlig-HERLIG tråd! Kjempekoselig lesning på en tirsdagskveld. :) Inspirert til å oppmuntre sine egne blomstervekster blir man jo også :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Förra nedklippningen var något av en... flopp. Uppenbarligen. :D Hon bara växte på höjden igen.

Men jag ska nog försöka en gång till. Sen. :)
B-ponny mått, noteras! :D

Usch, nu blir jag orolig! :eek:
Tänk på att rosor blommar på fjolårsskott, och att beskärning av rosor inte ska göras närhelst på året liksom. Ring någon plantskola för rådgining! :idea:
 
Sv: Vad händer med min ros?

KL

För lite ljus i förhållande till temperatur och näring kan göra att de ränner iväg.

Du får ha svalare inne, mycket svalare. Så här års kanske 10 grader.

Härlig historia
Ptr
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hallooo. :)

Jag väntade tills hon var uppe i taket, då tog jag fram saxen. :)
Sen flyttade jag tillbaks henne till köket, där är det ljusare.

rosebaby84.jpg


"Dottern" lever och har finfina vattenrötter!

:banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Streckläst hela tråden nu och jag blir helt fånigt rörd! Underbart! :D

Heja rosen och "mini" rosen! :laugh: :bump:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Även om de va ett tag sen Rosen "uppdaterades" så måste jag erkänna att jag med sträckläste hela tråden =)

Grattis till en underbar ros !!!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Oj, minns ni oss ännu, vad roligt! :laugh:

Jodå, både Rosen och dottern lever faktiskt, även fast de är lite grinigare så här under vintern... Rosen försöker fortfarande skjuta lite skott nu och då, men hon orkar inte riktigt. Hoppas hon får mer energi nu när ljuset kommer tillbaka!

Återkommer med lite bilder senare. :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Här kommer lite bilder. Hon är som sagt på gång med ett skott nu igen, men det växer långsamt. Jag tycker hon borde spara energin till annat, men det är jag det... :)

rosebaby85.jpg


rosebaby86.jpg


:)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Usch, nu blir jag orolig! :eek:
Tänk på att rosor blommar på fjolårsskott, och att beskärning av rosor inte ska göras närhelst på året liksom. Ring någon plantskola för rådgining! :idea:

Det gör ju egentligen inget om hon inte blommar. Hon har visat att hon kan. :) Skotten måste klippas så fort de kommer, för de ränner bara iväg okontrollerat och drar kraft. Vi får väl se vad som händer i sommar! :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Har just upptäckt denna thriller till tråd, som måste vara något av det mest spännande som buke presterat på evigheter. :bow:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Har just upptäckt denna thriller till tråd, som måste vara något av det mest spännande som buke presterat på evigheter. :bow:

:D :bow:

Bjussar på en bild på Dottern med då, det glömde jag ju. Hon är faktiskt omplanterad aaalldeels nyligen :o , jag har bara skjutit upp det hela tiden eftersom hon har trivts så bra i sin vas. Nu vete katten vad som händer. Mor hennes strök ju nästan med efter omplanteringen, så nu gäller det att hålla tummarna! Dottern har iofs mycket mer vattenrötter, men de är ju just...vattenrötter också. Nu måste de sakta omvandlas till annat! Heja heja.

rosebabybaby1.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

KL

För lite ljus i förhållande till temperatur och näring kan göra att de ränner iväg.

Du får ha svalare inne, mycket svalare. Så här års kanske 10 grader.

Härlig historia
Ptr

Tack! :)
Jag kan ju inte riktigt ha så svalt... (bor i lägenhet)
Hon får klara sig ändå!
 
Sv: Vad händer med min ros?

:rofl: :rofl:

Men alltså hörrni! Vet ni vad jag precis såg!?
Dottern växer! :banana: Hon började väl skjuta fart igår på självaste alla hjärtans dag kan jag tro! :D

rosebabybaby2.jpg


Jag kom och skulle vattna och höll på att tappa vattenflaskan på golvet, så förvånad blev jag! Ja, jäklar, hon tog sig snabbt minsann! :love: Hoppas det håller i sig så hon blir lika stor och fin som sin mor. Som apropå växa har *ehum* dragit iväg lite igen...

rosebaby87.jpg


Det är ju alldeles underligt så förtjust man kan bli i ett par plantor... :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Bukes bästa maskotar! :love:

(Och enda anledningen till att jag då och då klickar in på hem & hobby. :D)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 173
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 358
Senast: Karminnie
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 033
Senast: Gry
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp