Bukefalos 28 år!

Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

Helt fantastiskt, tänk va fina dom kommer va i sommar! Har du möjlighet o ställa ut dom sen?
 
Sv: Vad händer med min ros?

Bukes bästa maskotar! :love:

(Och enda anledningen till att jag då och då klickar in på hem & hobby. :D)

Vad roligt att höra! :bow: :)

Helt fantastiskt, tänk va fina dom kommer va i sommar! Har du möjlighet o ställa ut dom sen?

Jaaa! :) Vi har iofs balkong, men där ligger solen på hela dagarna så jag vet inte om jag törs det. MEN planen är att så småningom plantera ut Dottern, eller efterföljande planta (ja, jag tänker försöka ta fler :D) i mammas trädgård eller växthus i Skåne, så får vi se hur DET går. Risken är ju att den inte överlever vintern, men då har vi i alla fall testat. För det skulle ju innebära att Rosen aldrig blir utplanterad någonstans, utan får stanna inne så länge hon klarar sig. :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Åh, jag älskar din ros och följer ivrigt vartenda nytt inlägg du gör! :love:

Garanterat Sveriges mest berömda ros!

Lycka till med både mor och dotter!
 
Sv: Vad händer med min ros?

En helt underbar historia om en "liten" ros så söt. :love:

Hoppas på en fortsättning nu. ;)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Blev tipsad om att läsa den här tråden och åhhhh vad jag älskar den :love:

/ Gulan som sneglar på sina fem rosor hon fick på alla hjärtans dag, vad ska det bli av dem? :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

maste beratta... har visat den ahr traden for svarmor med jamna mellanrum.. och nu anr hon fick en massa rosor pa alla hjartans.. sa kommer hon lata dom sta langre an hon brukar och se om det blir nagra vattenrotter.. :) Rosens trad inspirerar till och med har borta! :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Åhh jag blir alldeles lycklig av tråden! Jag ska då försöka mig på de här med :) Dock har jag ju lyckats ha ihjäl varenda ros jag haft.. Men jag ska testa :)

HEJJA HEJJA rosorna :):love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Blev tipsad om att läsa den här tråden och åhhhh vad jag älskar den :love:

/ Gulan som sneglar på sina fem rosor hon fick på alla hjärtans dag, vad ska det bli av dem?

Låt dem vara kvar i vattnet och testa, man vet aldrig! :D

maste beratta... har visat den ahr traden for svarmor med jamna mellanrum.. och nu anr hon fick en massa rosor pa alla hjartans.. sa kommer hon lata dom sta langre an hon brukar och se om det blir nagra vattenrotter.. :) Rosens trad inspirerar till och med har borta!

Häftigt! :banana: Hoppas det går bra!

Åhh jag blir alldeles lycklig av tråden! Jag ska då försöka mig på de här med. Dock har jag ju lyckats ha ihjäl varenda ros jag haft.. Men jag ska testa

HEJJA HEJJA rosorna :):love:

oj så fin och stor den har blivit :D

Tack!! :bow:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Vet ni vaaaad?

DOTTERN tänker blomma! :D :rofl:

Bild på knoppen kommer snart! :banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Självklart, självklart! :D

rosebabybaby5.jpg


rosebabybaby4.jpg


rosebabybaby3.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

Man kanske skulle döpa om Dottern till Estelle? ;)
Rosen har hetat Rosen så länge nu, så den får behålla sitt namn. :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hej och hallå.
Här kommer lite nya hälsningar från Familjen Ros.
En är nedklippt och lite sur, en ska precis till att slå ut - och de två yngsta bidar sin tid i en vas och klurar på om de ska slå rot eller ej. :D

Här går det undan. Snart kan jag öppna en liten rosbutik... ;)

rosebaby88.jpg


rosebabybaby7.jpg


rosebabybaby6.jpg


:banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Så inspirerad av dina rosor :love: att jag har behållit 2 stycken som kanske, kanske kan göra detsamma.
Jag är dock lite tveksam så jag inte har gröna fingrar men nya blad hittills, inga rötter ännu dock.

Följer den här tråden med spänning och funderar på om du kommer få bygga ut balkongen snart eller såga hål i taket ;):love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 089
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 293
Senast: Karminnie
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 860
Senast: Gry
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp