Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

åhh rosorna :) Så du gror mer rosor :O? du kommer bo i ett ros snår snart :):bump:

Ja, det finns en viss risk! :D

Så inspirerad av dina rosor :love: att jag har behållit 2 stycken som kanske, kanske kan göra detsamma.
Jag är dock lite tveksam så jag inte har gröna fingrar men nya blad hittills, inga rötter ännu dock.

Följer den här tråden med spänning och funderar på om du kommer få bygga ut balkongen snart eller såga hål i taket ;):love:

Jag har inte heller gröna fingrar, jag måste ha haft jättetur och fått tag i en extremt livskraftig individ! :D Hoppas verkligen det blir fler bukerosor!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Lägger ut en liten söndagsbild på Dotterns fina röda blomma som är på väg att slå ut nu.

rosebabybaby8.jpg


Alla verkar må bra. Ingen av de två nya har fått rötter än, men en av dem sätter ändå nya blad just nu. Det blir nog nya plantor av dem med! :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hej hej, var ett tag sen sista uppdateringen nu.

Mamma ros är ordentligt nedklippt, men ger inte upp för det utan fortsätter skjuta skott överallt.

rosebaby89.jpg


Dotterns blomma är bortklippt, och när jag gjort det bestämde hon sig raskt för att hon nog behövde en gren till.
rosebabybaby10.jpg


Tre små ynglingar odlar rötter i sin vas. En av dem har en knopp...

rosebabybaby9.jpg


:)
 
Sv: Vad händer med min ros?

åh du ökar på familjen ros :)
Ska man ha en mörk vas för o få rötter ? HAr tre gula rosor på rotodling just nu haha. :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

åh du ökar på familjen ros :)
Ska man ha en mörk vas för o få rötter ? HAr tre gula rosor på rotodling just nu haha. :love:

:banana: Kul! Hoppas det blir plantor av dem!

Jag har ingen aning, det råkade bara bli den vasen. :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

jaja vi testar på om de funkar i min glasvas :). enda jag har så hoppas de funkar,! Vart ju så inspirerad av din ros som började leva sådär!:love::D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Ååååh mamma och dotter ros!:love:

Jag har precis klippt ner min yuccapalm till fotknölarna, hoppas han inspireras av damerna ros. :idea:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Ja, nu var det allt ett tag sen!

Jodå, det går ganska bra. :) Stor-rosen är ordentligt nedklippt IGEN efter att ha blommat med två stooora blommor precis när jag och sambon...eller ja, maken får jag säga nu, gifte oss i början av juni. Jag tolkade blommorna som ett gott tecken på lyckligt äktenskap, klippte bort dem och torkade dem för att spara. :) Det är redan nya skott på gång på mamma ros.

Dottern blommade samtidigt hon med. Nya skott på henne med, tre rejäla.

Den yngsta tjejen (den av rosorna i blå krukan som fick vattenrötter först) har väl inte tagit sig speciellt bra, men lever än i alla fall. Vi får se hur det går med henne. Tog den lite för tidigt tror jag.

Två "brorsor" står kvar i den blå krukan och har fått jättefina vattenrötter och ska också planteras snart. Dessa två har jag lovat bort. Dags att sprida lite gener, och jag får inte plats med allihop. :)

Jag ska uppdatera med lite bilder snart. :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Ok, här kommer lite snabba foton!

Mamma ros som mår sådär bitvis. Men blomma ska hon ändå. :)

rosebaby90.jpg

rosebaby91.jpg


Dotter 1 växer så det knakar.

rosebabybaby12.jpg


Dotter 2, som jag trodde skulle dööödn dö, har plötsligt fått nya krafter. :)

rosebabybaby11.jpg


"Brorsorna" har finfina vattenrötter och ska planteras nu. :)

rosebabybabybaby1.jpg


:D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Snabbuppdatering i rosfabriken! :)

rosebaby92.jpg


rosebaby93.jpg


Blommor uppe i gardinstången som vanligt... hela köksbordet ockuperat av plantor. :) 5 stycken. Två är som sagt bortlovade och redo för leverans snart, de växer så det knakar allihop.

Nu är bara frågan om jag ska ta den nyaste blomman och "göra en till bebis", eller om jag bara ska klippa av den den här gången... Det kanske finns plats för en till... :rofl: :D

Orkidéerna har för övrigt hakat på och blommar som tossingar. Bra fönster det där.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 075
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 211
Senast: Karminnie
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 813
Senast: Gry
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp