Vad har ni för transporter?

Sv: Vad har ni för transporter?

jag har haft kontakt med VV i 13 år, o aldrig haft problem.
Har ju redan köpt den.

Min favorit är dock Umesläpen.

Vilket släp har du bestämt dig för att köpa nu då?
*nyfiken i en strut*

Jag har ett enkelt Star med boggie. Det har varit med över berg och genom vatten, både på och av vägen. Det har kört allt från rutinerade shetlandsponnyer till halvblod som åkt sina första kilometer. Det har åkt korta turer och långa turer, och alltid varit troget och pålitligt. Jag kan bara säga :bow: till mitt snälla, fina, praktiska släp! :love:

Har inte bestämt mig än, men det ska vara stort och rymligt, och i glasfiber. Och tyst! Funderar på Böckmannel Christ.

Neeej, köp ett Henra för sjutton :D
Min ena häst som åkte lite oroligt står som ett ljus,
dock var hon ju ingen riktigt bråkstake, bara lite ostadig.

www.henra.se

Contessa, Contessa XL & Grand Chevalier är i glasfiber, de två
senare har sadelkammare.

Trane enkelaxlat årsmodell 86
Ska ha en boggie när jag får körkort för då ska det ut och tränas seriöst längtar...... :bump:

ett Silverfärgat Westfalia.. dom är bäst :idea:

En enaxlad kylinge-93. Fronturlastning.
HAr bara haft den ett halvår men har hitills varit jättenöjd!
Och hästen verkar också trivas(men å andra sidan har hon aldrig tvekat att gå på ngn transport/varit stressad, men iaf:P).

Fördelar är ju att den fungerar jättebra, är fräsch och fin samt var billig. Enda nackdelen är ju att det inte är en boggi, men bilen får ju inte dra mer än 1230, så boggi skulle vi inte kunna ha ändå.

***knapplån***

Jag har en Ifor Williams 1,5-hästars, sex månader gammal.
Hästarna älskar den transporten, de går på utan att blinka och åker fint.
Har haft en IW tidigare, en 93:a, som jag sålde till Åland i somras.

Immer

jag harr ett boj släp boggie, vit med silverstripes.. :D en 04:a
tyärr ingen sadelkammare, men mne det får det bli på nästa :D

kan verkligen rekomendera boj! suveräna! spec. dörrrna där bak! :D

Jag har just nu en Reko Trailer, den e vit med olika blåa nyanser som e sträck på sidorna, tycker den e väldigt stabil för att vara enaxlad, den e lus och rymlig, nästan alla hästar tycker om att åka i den. :) men den e typisk "ponny transport" mamma o pappa köpte den när jag fick min första ponny, dom köpte den helt ny, så nu när jag kommit upp på stor häst ska det bli en ny transport, Boogie med säkerhets bomar och luftig insida. :)

Vi har ett enaxlat Trane från -89, väger totalt 1250 kg och lastar 570 kg.
Ett väldigt lätt/litet släp alltså, men duger gott om man bara kör en häst modell liten, vi kör dessutom inte direkt ofta utan max en gång per vecka under sommarmånaderna.
Det är i jättefint skick, inte en enda rostfläck (bara ytrosten som syns på bilden men det är bortputsat nu).
Vi fick måla om det och så för färgen var väldigt flagnad, annars väldigt välskött.
Det enda som behöver renoveras nu är golvet, det ska vi byta ut nu till våren.

Är faktiskt ganska nöjd, det går bra efter bilen, har störtbåge i chassit och glasfibertak.

http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Finkan/slp002.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Finkan/slp003.jpg

Skulle visst vilja ha ett tvåaxlat/boggie, får väl bli om man vinner pengar nån gång :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Har ett Tranesläp från 98 i kanonskick!:bump:
Jag tycker inte att man behöver boggi om man inte åker långa sträckor med sin häst.

Tänk på att de flesta delar som brukar gå sönder på en transport kostar dubbelt så mycket till en boggi:idea:

Fördelen med en boggi är givetvis att hästarna åker stadigare och skulle du få punktering så blir det inte så otäckt:idea:

Har ett Ume A35. Boggie. Bra ventilation, isolerat, lätt, hög laskapacitet. Enda nackdelen som jag ser är väl tung baklucka. Men det beror på att jag valde gummimatta. Är mycket nöjd med släpet.

Jag har en Trane -90. Köpte den för två år sedan. Den har många fördelar
+ Jag fick mkt släp för pengarna, 21.000 med extra fönster, vägg o korta bommar, hellång bakbom (kör utan vägg) fyra extra positionslysen bak och lika många fram (den lyser som en julgran :) )
+ Hästarna trivs jättebra i den, även hästen som är halvkrångliga att lasta åker gärna min trailer, men de åker helst inte i t ex VV
+ Den har en lättstädad gummimatta
+ Den ligger jättebra bakom bilen trots att det är en enkelaxlad. Den är stadig, lättbackad. Även killar som är vana vid att köra lastbil eller buss med släp och som gnisslar tänderna vid tanken på personbil och enkelaxlad blir glatt lverraskade över hur stadig den är.
+ Den har hög lastvikt. Totalvikt 1300 och lastvikt 750 kg!

- Luckan är tung, men det borde väl gå att lösa med ny fjäder eller nåt baktill? Undrar vad det kan kosta?

Jag är otroligt nöjd!

Jag har ett enkelaxlat värmlandsvagn.
Nästa gång blir det en boggie. Helst skulle jag vilja ha en Star trailer.

Liknande trådar

O
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: Bonita4
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 392
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 274
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag behöver köpa mig en egen transport. Jag åker inte jättemycket, men vill ha friheten så det är viktigt att det är sådana bromsar som... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka