Vad i hela friden gör vi del XL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på 100% bonde på tv.
Han skulle slakta en ko men ville inte skicka henne till slakteri. En veterinär kom och besiktade henne och sen kom slaktaren hem och slaktade henne, så hon skickades död till slakteriet. Tydligen tillåtet fastän köttet skulle säljas delvis. Har för mig i Sverige att man bara får slakta hemma om det inte ska säljas. Tycker det lät som en bra idé.

Han berättade även att han slaktat en gris hemma. Gav dem mat, bultade den som skulle slaktas och drog undan hennes kropp. De andra grisarna hade bara tur vidare och inte brytt sig.
Så gjorde vi med våra utegrisar.
De fick mat och bultades sen i tur och ordning.
Ingen av grisarna som reagerade nämnvärt på det
 
Efter mycket om och men kom A och jag iväg. Det var kallt, men vackert med alla ljus på Berthåga :heart

Minneslunden med dammen
14915536_10154746158400712_1525097850320793928_n.jpg

Sambons sten
14962760_10154746188700712_1723285066090443883_n.jpg


Sen åt vi calamares, räkor och krabba hos morfar :d Jag blev helt tokmätt! Nu ligger vi och kollar på Robin Hood på Barnkanalen :up:
 
:cautious: Nog rimmar det väldugt illa med att en person ena dagen vill låna pengar och hävdar att det är kris, för att någon dag senare åka över halva landet för att köpa katt. Speciellt när människan redan är skyldig mig pengar sedan innan :meh: (nej hen fick inte låna något nu) Blir faktiskt lite sur på det.
 
Ena rörelsestyrda lampan tändes och sambon påstår att han hörde duns. Misstänker ponny på rymmen.

Jag orkar inte kolla men måste såklart. Har sett två på rätt sida iaf. Visserligen dom som alltid är det...
 
Sparkat igång näst sista elementet. Bara det i farstun kvar men det vill inte...
Hästarna jobbade och svarta faran vár i rasthagen ett tag. Han var väldigt glad att gå in igen sen. Spanjoren tyckte det var mer än tillräcklig utevistelse att gå till och från ridhuset
 
Hon kommer alltid när man ropar :D Och rymmer inte så mycket när hon aktiveras regelbundet. Nu är hon dödligt uttråkad.
Tur att hon är lite lydig iaf :D

Det är ju himla synd att ni bor så långt borta, annars hade vi kunnat komma några gånger i veckan ju!
 
Skrev klart hemtentan för några timmar sen, nu funderar jag över om jag vågar skicka igenom den utan att ha läst igenom. Min hjärna fixar inte långa texter, och jag håller inte ens reda på vilken rad jag befinner mig ens i korta stycken. Är det då man bara skickar in och hoppas på det bästa?
Du har inte någon vän/bekant/klasskamrat som kan läsa igenom? Annars: skicka in och hoppas på det bästa :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 273
Senast: MJLee
·
Svar
2 001
· Visningar
72 626
Senast: Luzzan
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp