Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi del XXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag snart äta lite lunch för om 45 minuter slutar jag för idag. Då väntar besök av lantmäteriet och hovis plus att det ska komma en leverans med min ac :)
 
@Asko

Det undrar jag förstås, jag har kollat om de där scenerna ett x antal gånger för att se varenda liten detalj. :angel: Men som sagt vore bättre om de joinar sida och samarbetar istället för att försöka ha död på varandra.

:rofl::rofl: Narsus :rofl::rofl: Jag dör lite av skratt varje gång han säger att han ska vara Court Painter under näste kung.

Jag vet jag läste någonstans någon som hade kommentarat något i stil med "hur att bli av med ditt land för en andra gång" att skicka någon i exil och komma tillbaka med en armé. Skulle jag vara Arslan skulle jag inte vilja va min asshole farsa till lags längre efter allt det där, han visar noll tacksamhet för det Arslan gjort medan han varit borta och instället gnäller. Pffft typiskt uppsittarfasoner. :mad:

Det är EFTER eftertexten, så stägde du av OVA innan eftertexten så missade du det. :p Du får gärna säga hur du reagerade. :rofl:

Japp, läser lite sporadiskt, försöker läsa allt, visa delar är lite tråkiga så då ha ja inte läst. Å sen då ja fick reda på att mangan inte kommit längre än till typ när Narsus möter Alfreed och animen är lika lång som de gamla OVA serien och snart längre. Nästan så jag funderar på om inte det är nån gammal novell från början, som blivit populär likt Durarara och blir både anime och manga.

Jag undrar vad skuggorna har för krafter vad de kan göra och jag vet i ett spel som baseras på Arslan, kan Hirmes använda sig av skuggorna också, vilket vi inte sett i animen eller mangan så jag funderar på om han kommer göra det eller inte, på ett sätt hoppas jag inte, för jag tycker han är mer badass utan hjälp så att säga. :p
Men ja, vi får väl se, det jag hoppas på nu är att Hirmes ska ta död på Bodin, för jag ogillar honom skarpt. :rage:
Och Daryun säger att det kommer att bli en skamfläck på Pars kulturella historia :D

Pfft, ja det är nog det mest korkaste man kan göra - skicka konkurrenten ut på exil för att bygga en arme och sen komma tillbaka. Wow, så smart - visst självklart kommer armén att vara trogen dig och inte konkurrenten *rolls eyes*:meh::grin:
Arslan är nog tyvärr lojal, men å andra sidan så har han ju nu sina drömmar om att befria alla slavar. Kanske han vågar utmana kungen till slut!

Åh så dumt av mig!! :banghead::banghead::banghead: Självklart är det baserat på en bok! Om jag minns rätt när jag googlade på den så är det en gammal japansk bok. Så då borde mangan och animen följa varandra åtminstone rätt så bra :up:

Fast på sätt och vis så har Hirmes använt sig av skuggorna redan - de har ju hjälpt honom. Tex handen som dyker upp från skuggan :cautious:
Bodin ja ... :grin: oerhört svårt att gissa på vad han och hans riddare baserats på :angel::D Jag håller med dig men så länge han har gjort sig till fiende till Hirmes så "hjälper" han Arslan, så på vis är det ju bra.
 
Och Daryun säger att det kommer att bli en skamfläck på Pars kulturella historia :D

Pfft, ja det är nog det mest korkaste man kan göra - skicka konkurrenten ut på exil för att bygga en arme och sen komma tillbaka. Wow, så smart - visst självklart kommer armén att vara trogen dig och inte konkurrenten *rolls eyes*:meh::grin:
Arslan är nog tyvärr lojal, men å andra sidan så har han ju nu sina drömmar om att befria alla slavar. Kanske han vågar utmana kungen till slut!

Åh så dumt av mig!! :banghead::banghead::banghead: Självklart är det baserat på en bok! Om jag minns rätt när jag googlade på den så är det en gammal japansk bok. Så då borde mangan och animen följa varandra åtminstone rätt så bra :up:

Fast på sätt och vis så har Hirmes använt sig av skuggorna redan - de har ju hjälpt honom. Tex handen som dyker upp från skuggan :cautious:
Bodin ja ... :grin: oerhört svårt att gissa på vad han och hans riddare baserats på :angel::D Jag håller med dig men så länge han har gjort sig till fiende till Hirmes så "hjälper" han Arslan, så på vis är det ju bra.
Alltså jag dog när Arslan såg Narsus målningar och han blev likblek i ansiktet. Så ja jag förstår Daryun där faktiskt. :rofl: :rofl: :rofl:

Hoppas att Arslan vågar utmana ödet, jag tror seriöst att han redan har övertaget om han bara vill. Va sjutton har Andragoras åtsadkommit medan han var i fängelset kontra vad Arslan åstadkommit.

Ja, jag hittade novellen, finns tydligen 14 volymer! Dock inga översatta på engelska, eller tja det var en grupp som översatt, men hittar ingen sida. jag vill ju läsa nu ju! :mad:

I och med att det där hjältesvärdet är i Bodins händer, så undrar jag vad som kommer hända om t ex Arslan kommer över det på nått sätt och lyckas övertala Bodin med hjälp av Etoilé eller nått, men för min del kan dom dö. :angel:
Jag är nöjd bara Hirmes hittar tillbaka till Irina och Arslan friar alla slavar och Andragoras dör, ja då är jag nöjd. Lär säkert inte hända exakt så men önsketänkande javisst. :rofl:
 
Alltså jag dog när Arslan såg Narsus målningar och han blev likblek i ansiktet. Så ja jag förstår Daryun där faktiskt. :rofl: :rofl: :rofl:

Hoppas att Arslan vågar utmana ödet, jag tror seriöst att han redan har övertaget om han bara vill. Va sjutton har Andragoras åtsadkommit medan han var i fängelset kontra vad Arslan åstadkommit.

Ja, jag hittade novellen, finns tydligen 14 volymer! Dock inga översatta på engelska, eller tja det var en grupp som översatt, men hittar ingen sida. jag vill ju läsa nu ju! :mad:

I och med att det där hjältesvärdet är i Bodins händer, så undrar jag vad som kommer hända om t ex Arslan kommer över det på nått sätt och lyckas övertala Bodin med hjälp av Etoilé eller nått, men för min del kan dom dö. :angel:
Jag är nöjd bara Hirmes hittar tillbaka till Irina och Arslan friar alla slavar och Andragoras dör, ja då är jag nöjd. Lär säkert inte hända exakt så men önsketänkande javisst. :rofl:
I mangan så är Narsus rätt duktig på all konst just förutom porträtt som blir sådär :rofl: men i animen så blir inte ens stilleben av en fruktskål så bra :angel::rofl::D

Ja, en del ledare i armén gillar ju tydligen Arslan bättre än kungen - men frågan är om de skulle kunna gå över till Arslan. Om inte så tror jag att de blir för svåra att försöka besegra.

14 volymer..! :eek: Är det en novellsamling eller..?

Bläh, jag hoppas att Arslan inte samarbetar med Bodin på något sätt. Nä tacka vet jag att skicka in Gieve på ett litet rövarstråk igen :D
Låter som ett acceptabelt slut för mig :up: men tyvärr har jag på känn om ett olyckligt slut för Hirmes... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
4 253
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 353
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 563
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp