Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi del XXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev lite ölkorv och några bitar brieost som tilltugg innan lunch. Kör LCHF inspirerat ett pga nu för att se om mitt blodsocker kan ordna upp sig.
 
Nu är bara frågan om jag ska väcka herrn och fråga om han ska följa med ut, eller anta att han kommer vilja sova vidare och gå ut på egen hand direkt?
 
Varit och hjälpt svägerskan diska upp efter att dom sålt mat till kl 3 inatt och ska börja sälja kl 12 idag igen .När deras son tagit massvis med piller nu på morgonen Får säga som törnis Kaozzz!
Att ta en näve piller löser ingenting, det är bara dumt och man blir bara dålig.Vill man verkligen att det ska ha avsedd effekt ska man blanda dom med en massa alkohol och vara nånstans där ingen hittar en. *Gammalt ambulanstips.* :cool:

Hoppas grabben får den hjälp han behöver.
 
Så har jag bytt träningskläderna mot bikinin. Bara tonåringarna kommer upp och äter frukost åker vi till stranden.

Blev en 4km runda nu på fm. Blandat gått/sprungit enligt den app jag kör. Funderade på att köra ett dubbelt pass, dvs både dag 2 och 3, men valde att inte göra det. Blev iaf 10 minuter promenad extra på slutet för att komma hem igen. Får ta en Pokémon-promenad med ungarna ikväll istället. :up:
 
På tal om gödsling på åkrarna på mitt förförra jobb skulle vi ha härligt bröllop...

Tyvärr så var det perfekt tajmat med gödselspridning. Detta bröllop gick bra ändå men luktade något förfärligt. Vi tyckte synd om brudparet och vi kompenserade detta genom att bjuda på lokalkostnad mm även om det är något som vi inte kunde förutspå eller göra någonting åt.
Vi pratade dock med bönderna runtomkring för att se vart det var spridning och om vi i framtiden kunde göra någonting gemensamt. Nu är det ju inte längre aktuellt och de behöver inte bry sig då det är flyktingförläggning numer.
 
Men vafaan? Folk ÄR idioter. Okej, flytgödsel luktar inte hallon direkt men bor en på landet i odlingsområde får en liksom räkna med att det gödslas på åkrarna. :banghead:

Ja, jag kan ju inte säga att det var roligt när fd chefen spred sväm men det måste ju göras. Precis som att ibland kör man dygnet runt om det är bra väder när vallskörden ska in osv. Bor man på landet är det bara att gilla läget.
 
På tal om gödsling på åkrarna på mitt förförra jobb skulle vi ha härligt bröllop...

Tyvärr så var det perfekt tajmat med gödselspridning. Detta bröllop gick bra ändå men luktade något förfärligt. Vi tyckte synd om brudparet och vi kompenserade detta genom att bjuda på lokalkostnad mm även om det är något som vi inte kunde förutspå eller göra någonting åt.
Vi pratade dock med bönderna runtomkring för att se vart det var spridning och om vi i framtiden kunde göra någonting gemensamt. Nu är det ju inte längre aktuellt och de behöver inte bry sig då det är flyktingförläggning numer.

Åh stackarna :nailbiting: Schysst gjort av er och har man en bra relation till bönderna brukar det inte vara omöjligt att komma till någon kompromiss :up:
 
Ja, jag kan ju inte säga att det var roligt när fd chefen spred sväm men det måste ju göras. Precis som att ibland kör man dygnet runt om det är bra väder när vallskörden ska in osv. Bor man på landet är det bara att gilla läget.
Nä, precis. Jag var väl inte jättenöjd när min fd hyresvärd inte kunde ta två sekunder och knacka på och förvarna om att de skulle sprida flytgödsel när jag hade tvätt hängade ute. Vi bodde vägg i vägg så det var liksom på vägen ut till maskinhallen, jag hörde honom gå, men jag skulle aldrig komma på tanken att gnälla. Det var bara att tvätra om
 
Sitter och dricker morgonkaffe med granntanten. Ska dock dra på mig bikinin och bege mig ut. Kan inte bestämma mig för om jag ska gå ut till parken eller ta båten ut till skärgården.
 
Ska käka lunch - pyttipanna med ägg, rödbetor.
Sedan iväg till "Finlandsfärjan" för att träffa min sköterska där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 535
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 514
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 136
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp