Vad i hela friden gör vi del XXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@athena_arabians Inte bara en utan 2! Första chefen svarade inte så fick ringa till chef nummer 2 som gav mig en avslagningskod sen fick jag prata med chef nummer 1 igen, Chef nummer 2 bara skrattade åt mig :D

Har hamnat på värsta drömjobbet för mig. Mindre företag, massa nytt att lära sig och positiv feedback.och nya roliga kollegor. Väldigt mansdominerat yrke och mina närmsta kollegor som jag ska jobba tillsammans med är 62 resp 57 år med nästan 30-års erfarenhet i branschen men är otroligt positiva till mig.

Bästa jag någonsin gjort att lämna hotell branschen :D
 
Härligt att höra @Diabetikern :up: Det är så himla roligt när man hamnat på en bra arbetsplats.

Numera jobbar jag inte där det finns larm men jag är väldigt tveksamt inställd till dem... :cautious: :D Fast jag lyckades med att inte få ut Securitas någon gång men det var jäkligt nära några gånger :laugh:

Enligt några kollegor var det inte några snygga väktare som kom dit ;) :p
 
God morgon alla.

Fy vad svalt det kändes ute idag (knepigt för i natt var det ju varmt) men ska som jag förstod det bli riktigt fint väder under dagen men ännu är ju inte klockan så mycket.

Katten tycker att betjänten (jag :p) är knäpp eller bara förstår extremt segt, hon vill ju ha frukost faktiskt men det blir ingen då vi ska ut och åka så får det bli mat sen för att försöka undvika ev. uppkastningar i onödan.
Människan är tydligen en riktigt konstig sort anser hon! :confused:
Först ska det fjäskas i mat när man inte vill ha :yuck:, sen när man vill ha krubb fattar betjänten inte ens vad man menar fast man sitter framför skålen och skriker gång efter gång.

Så jag dricker kaffe och lyssnar på musik av missnöje :crazy:
 
Själv har jag lagt mig efter femte och sista natten den här veckan. Flyttat trädgårdsvandalerna till skogshagen, matat varulven och kycklingarna, släppt ut hönsen och nu 4 timmars vila innan jag med våld sparkar mig själv ur sängen och gnällande drar mig ut i köket för kaffe och hot med represalier om jag inte klär på mig och tvättar, klipper gräs, mockar och vattnar och håller mig på benen till efter 21 ikväll. :crazy:
 
Mellan 02:00 och 04:00 är det något speciellt med natten. Speciellt på sommaren. Den är så levande, så annorlunda fast allt är tyst och stilla. Det är väldigt vanligt att det är helt vindstilla och nästan varmare än på dagen. Men det är inte lika varmt överallt utan det är som om det är olika lager av varmare och kallare luft som dansar runt varandra. Man märker det när man går och plötsligt så går man igenom ett varmare lager luft och så tar man ett steg till och så är man plötsligt i ett kyligare luftlager.

Stillheten vid den tiden är något väldigt speciellt. Det är så tyst och de få ljuden man hör kommer lååååångt bortifrån. Som ljudet från ett tåg som hörs långt bort i fjärran. Eller någon sällsynt gång en bil. Däremot är det väldigt tyst från djuren. Inte ens korna låter på natten när vi går förbi deras hage. Ibland kan det prassla och stampa till i någon buske precis bredvid en men det är väldigt sällan.

Men det som verkligen är fantastiskt är alla dofterna som slår emot en ute i natten. Ibland är det som att gå in i en vägg av dofter. Det är sällan dofterna blandas utan varje doft är som ett litet, litet universum i sig. Antar att det har att göra med att det är så vindstilla att de olika lagrerna av varm/kall luft är så sepererade på natten. Varje lager av luft bär en doft med sig. Och eftersom det inte blåser så blandas inte dofterna med varandra.

Sommarnätter alltså :love: :love:

Vet vad du menar, det är så speciellt att man vill stanna där, inte att det ska dagas...
 
Själv har jag lagt mig efter femte och sista natten den här veckan. Flyttat trädgårdsvandalerna till skogshagen, matat varulven och kycklingarna, släppt ut hönsen och nu 4 timmars vila innan jag med våld sparkar mig själv ur sängen och gnällande drar mig ut i köket för kaffe och hot med represalier om jag inte klär på mig och tvättar, klipper gräs, mockar och vattnar och håller mig på benen till efter 21 ikväll. :crazy:
Gilla på de 4 timmarnas vila.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 969
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Liten
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 681
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp