Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 811
Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig lite på att jag måste ta å söka jobb för att skriva in i aktivitetsrapporten till AF fast jag skrev på för ett jobb som är hela sommaren igår är ju bara lite mer än en månad tills jag börjar så tror ju knappast jag lär hitta något jobb där mellan :o

Seg dag. Lång intressant lektion med massa kluriga frågor iofs. Inväntar eftermiddagsmötet som kommer pågå i lääänge. Kollegan sjuk så jag får dubbelt jobb hela veckan. Springa som en ekorre.

Nu är det verkligen dags att sätta igång med dagens uppgift. Tänkte åka till stallet runt 15-tiden så jag hinner mocka och fixa vattenhinkarna innan jag ska ta in hästarna och rida.

Äter lunch. Tappar 4 bitar köttbullar på golvet. Vill skrika av frustration. Tror vi haft fler patienter fram till lunch än vi hade på hela dagen igår.

Varit och klippt mig, ny frisör och resultatet är inte bra, inte helkatastrof, men nej, inte nöjd alls. Hon envisades dessutom med att jag ska/borde ha spray och vax i varje dag och föna upp det, trots att jag sa att jag vill ha en enkel frisyr som kan lufttorka. Klipp upp det så jag får volym och fall. Klipp det så topparna böjer sig utåt eftersom jag har ett runt ansikte. Snedbena. Min förra fullfrisör klippte det perfekt för halva priset så det går. Visst bjöd hon på en kopp te, men hellre bra klippning för 375 än dålig klippning för 675. Tack och lov växer hår snabbt och jag får försöka en annan på samma ställe. :meh:

Men, jag får dåligt samvete för att tjejen idag blir ledsen om jag går till en annan på samma ställe. Hmm, jag kanske ska byta salong? Men, det verkar inte finnas så många i Bollnäs?! :confused:

Sådärja, en timme och 45 minuter senare är uppgiften färdig och inskickad. Nu ska jag till stallet i det fullkomligt värdelösa vädret.

Jag har en bra idé till uppsats, men det är stört omöjligt att formulera ett vettigt syfte och frågeställning när det ska vara normativt... :arghh: Nu velar jag om jag ska byta ämne helt eller om jag ska slita på... :cautious:

Cyklade till dagis. Uppförsbacke och motvind (längs fålhagsplan för er som kan stan). Min rumpa är helt slut nu! :D Men jag fick krama hejdå på bästa pedagogen som slutar efter den här veckan. Kommer verkligen att sakna henne! :heart

Vaken igen. Det blåser halvstorm där ute men känner att jag måste göra något med hästen. Jag tror det får bli lite löslongering så jag vet att hon har rört ordentligt på sig iaf.

I dag har vi vaknat till en solig om an nagot kylig dag. Det blir inte varmare an runt 18 grader i dag. Brrr. Men hundarna gillar det sa det far bli en lang snabb promenad sa blir jag varm.:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
292
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 40 41 42
Svar
833
· Visningar
24 425
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka