Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad otäckt
Ja, det var det faktiskt, men jag lever och det är huvudsaken. :)

En del som kör buss verkar inte tänka igenom alla sina beslut... Vi våran busshållsplats är det två filigt, en lastbil körde ut precis innan det bli tvåfiligt men han var uppe i 70 när bussen kommer ifatt bakom och påbörjar en omkörning. Mitt för får busschauffören syn på min son som stod och vänta på bussen och ställer sig på bromsen, ute i andra filen med bilar bakom. :nailbiting:

Nu skulle man kunna tro att bussen var sen och chauffören därmed var stressad, men bussen var fem minuter tidig och fick därmed stå och vänta två hållplatser längre fram för att inte åka för tidigt från knytpunkten.
Det var en av våra chaufförer som körde lastbilen, han hade sett sonen tidigt i och med att han har reflexväst på sig på busshållsplatsen och var påväg att ringa när han trodde att bussen skulle köra förbi honom.
Nä och inte hjälper deras tidtabeller till heller. Jag vet hur det är att vara stressad, men man får aldrig låta det gå ut över sin körning och ändå försöka ha koll på trafiken.

Jag skrev ett vänligt mail till länstrafiken, mest för att uppmärksamma dom på vad som händer och kanske att de kan uppmana sina chaufförer att tänka till lite nästa gång osv.
I det läget brydde jag mig inte så mycket om mig själv utan tänkte mer på passagerarna. Likadant har en buss svängt ut mitt framför mig när jag kom i lastbilen på huvudled och bussen kom från en väg med väjningsplikt, det hade suttit fint att smälla med bussen med lastbilen, hade alla gånger skadat passagerare också.

Bara idag blev jag vittne till en olycka, en personbil som skulle köra ut från en korsning och missar lastbilen som kommer i 70 km/h, som tur hade inte bilen hunnit ut så långt, lastbilen snuddade personbilen så den åkte tillbaka och personerna klarade sig med lindriga skador, mest chockade.
Ibland är det bättre att ta det säkra före det osäkra och inte chansa.

Senast ändrad:
Jag tror min mamma tycker det är rätt bekvämt att ha en dotter som gör saker. Hon skrev nyss "tänkte vi skulle ge set med grytlapp spishandduk å kanske stor grytlapp... Har du nått?" :rofl: Vi ska till min kusin och hans sambo imorgon, de har nyss fått barn (och köpte hus i somras).
Undra om jag ska gå ner på affären och köpa gurka, sugen på leverpastejsmacka, men gurkan är slut...

Blev helt slut efter ansiktsbehandlingen idag. Orkade knappt köra hem :eek:

Köpte fågelmat på Granngården och när jag lyfte in 2*5kg i bilen så protesterade bäckenet högt. Som knivar :crazy:
Här kommer sjukgymnaststudenten och säger AJABAJA! Du ska absolut inte lyfta om bäckenet känns sådär. Däremot ska du omedelbums boka en tid hos en sjukgymnast (gärna med inriktning på gyn), så du kan få verktyg för att hantera det där i tid eftersom det minskar riskerna för bestående problem (de allra, allra flesta fall löser sig dock omgående efter förlossning, och ofta redan när barnets huvud vänts nedåt och därmed stabiliserar upp bäckenet).

Här kommer sjukgymnaststudenten och säger AJABAJA! Du ska absolut inte lyfta om bäckenet känns sådär. Däremot ska du omedelbums boka en tid hos en sjukgymnast (gärna med inriktning på gyn), så du kan få verktyg för att hantera det där i tid eftersom det minskar riskerna för bestående problem (de allra, allra flesta fall löser sig dock omgående efter förlossning, och ofta redan när barnets huvud vänts nedåt och därmed stabiliserar upp bäckenet).

Det har liksom inte gjort så ont förut ;)

Jag ska till BM om två veckor och pratar då om det inte har blivit sämre för då ringer jag tidigare, vi pratade om det redan på inskrivningen i v 8 eftersom jag hade mer ont då än vad jag oftast har nu.

Mötet gick bra. Chefen vill sparka kollegan men har klantat sig och missat prövotid i kontraktet. Så nu är jag alltså fast med människan till i maj då hens vikariat går ut :nailbiting:
Chefen har snackat med kollegan (dock lite svårt att få till nåt direkt konkret då största problemet är att personen är allmänt korkad. Man kan ju inte be person "sluta vara så korkad" :meh: ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 887
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 77 78 79
Svar
1 564
· Visningar
53 629
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka