Vad kostar era hundar?

Hm - två hundar (lancashire heeler),
Försäkring: ca 300 kr/mån
Mat ca 400 kr/mån (då är ben och godis medräknat)

Utöver det så tillkommer givetvis pengar för leksaker, utställningsavgifter, ev veterinärvård osv

Kan tippa på att dom kostar mig runt 1000 kr varje månad om man jämnar ut det under året.
 
Vad kostar era hundar i månaden? Jag tänker mat, försäkring, leksaker, ALLT.
Ungefär vad snittar ni för kostnad på era hundar?

Vi funderar nämligen på att ta en till hund och jag försökte räkna på vad Alice kostar, men blev inte riktigt klok på det - har hemskt dålig koll på mina utgifter. Men tänkte att det kan vara roligt att höra hur mycket ni lägger ner.

Ni får gärna skriva ut antal hundar och ras/raser :)

Snabbt räknat så snittar jag nog ca 600kr/mån på Alice en vanlig månad. Men har gått två kurser och kastrerat under 2014, så där har vi engångsutgifter för ca 8000.
 
Kul att så många svarat!!

Råkade köpa hundrelaterade saker för 650kr idag. Så att jag lägger 600/mån på Alice var nog rent önsketänkande..!
 
De kostar bara mat, bajspåsar och godis, ca en femhundring i månaden.
Försäkring har jag eget konto för istället, lagt undan pengar i många år.

Sen har jag rätt mkt kläder till min lilla vovve, men köpt det mesta i spanien, typ 50 kr täcket.

Har en stor och en liten.
 
Vad kostar era hundar i månaden? Jag tänker mat, försäkring, leksaker, ALLT.
Ungefär vad snittar ni för kostnad på era hundar?

Vi funderar nämligen på att ta en till hund och jag försökte räkna på vad Alice kostar, men blev inte riktigt klok på det - har hemskt dålig koll på mina utgifter. Men tänkte att det kan vara roligt att höra hur mycket ni lägger ner.

Ni får gärna skriva ut antal hundar och ras/raser :)

Snabbt räknat så snittar jag nog ca 600kr/mån på Alice en vanlig månad. Men har gått två kurser och kastrerat under 2014, så där har vi engångsutgifter för ca 8000.

Normalt per månad för mina två whippetar:

Försäkring 660 kr
Mat 800 kr
Godis + ben 150 kr
Träning 160 kr
Förbrukningsvaror: ca. 100 kr
------------------
1820 kr/månad

Tävling och utställning (hittills i år, ej per månad) 2200 kr
Veterinärbesök i år ca 5000 kr (efter utbetalning på försäkring)
 
Har en dvärgschnauzer (8 kg) och en aussie (19 kg).
Försäkring 680 kr
Mat 600 kr
Godis, ben etc en knapp hundring
Så drygt 1300 kr/mån i nödvändiga utgifter. Plus dagmatte, varierar lite beroende på mitt schema men ca 1600/mån.

Sen tillkommer kurser, tävlingar, medlemsavgifter, ev. veterinärvård och utrustning (leksaker, bädd, etc) som köps mer sällan. Och så har det väl gått åt lite på att ersätta saker som råkat ut för valptänder innan hon blev vuxen :angel:
Gissar drygt 500/mån där.

Veterinärvård går ju inte att förutspå utan man är ju så illa tvungen att ha en buffert... Senaste året de totalt kostat drygt 8000 i veterinärkostnader, men då har försäkringen täckt knappt 2000 och 5000 är frivilliga engångskostnader (kastrering och röntgen).

Usch det är sånt här man inte ska räkna på! :p
 
Min hund går på runt 1500kr i månaden (utan veterinärkostnader), om jag inte är helt fel ute. Ca 800kr för maten, 300kr för försäkringen (den lär antagligen gå upp ännu mer), ca 200-300kr tugg och sen självklart extra saker såsom leksaker, sjukvårdssaker (hon är en jäkel på att skada sig haha).
Och sen utöver det så är vi hos vetrinären 0-3 ggr i månaden (oftast vartannan vecka) för att räkna ut vilken allergi hon har. Och varje besök går på minst 1000kr, oftast på runt 3000kr :)
Hon är en Schäferkorsning. (Tur att det är pappa som betalar änsålänge haha)

Min farmor och farfars hund går på runt 600kr i månaden, då hon aldrig varit skadad/sjuk eller något sånt och det är sällan de köper godis eller liknande då hon får väldigt mycket rester och människomat. Så det är hundmat för ca 200kr i månaden och sen försäkringen. Så det beror väldigt mycket på om hunden är mycket sjuk, vilken mat den kan gå på osv.
De har en Labradorkorsning.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 812
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 898
Senast: Sofie.S
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
929
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 855
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp