Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade med nackont och hemsk migrän .så nu har jag kräktes fler gånger och katten är dålig i magen och han har kräkts i varje rum så jag har fått städa undan det och hålla undan hunden då han tycker det ser gott ut.nu har piller börjat verka så det har släppt en del . Hoppas på att dagen bara blir bättre

:heart

Ska gå ut och plocka lite vinbär till frysboxen. Sedan ska jag klättra ner i kassunen och ta bort all vintersäkring för vattnet. Mineralullssäckarna, värmekabeln och skyddet runt ledningen.

Med lite flax får jag allt igenfyllt i nästa vecka.

Har inte gjort så många knop, som vanligt :meh: Men har åtminstone påbörjat en hög med spishanddukar åt företaget, som har legat hur länge som helst. Det har alltså bara vart att fixa knäppning och sen sy i handduken i tyget sen är dom klara. Ändå har jag dragit på det i månader, säkert ett halvår.. :banghead: Men nu har ett gäng fått knappar så nu är det "bara" handduken som ska i.
Ska ta och göra nån mat också, inte direkt hungrig idag heller trots bristen på mat igår. Fortfarande jävligt svullen kring visdomstanden så kan inte tugga ordentligt :meh:
Vill nog baka också, har köpt grejer så jag kan göra mandelbeskvier efter Roy Fares recept.

Alltså @skerper - finns det inget man kan göra för att få det att se mer "bebott" ut? Du skriver ju massor om hur turistbussar stannar och kissar, hur folk kastar skräp osv osv.

Människor gör ju sällan saker av illvilja. Mest obetänksamhet. Det måste vara något i gårdsplanens utformning som gör att det verkar vara industritomt, eller rastplats?

Jag är fascinerad av hur man kan styra människors beteenden med enkla medel.Hur man får folk att ta gångvägen istället för att gena över gräsmattan. Hur man går folk att röra sig på hela ytor istället för att hålla sig runt kanterna. Osv.

En liten bit staket med snickarglädje? Ett par grindstolpar? Ett vårdträd placerat på ett strategiskt ställe? Några prydnadsbuskar som blommar?

Försökte utan resultat googla fram en bild från Dag Hammarskölds väg i Uppsala där den passerar mellan slottet och botaniska. Där är det på bägge sidor om vägen en bit staket så att man tydligt ser att man passerar in i (genom) trädgården. Det är bara en pytteliten staketbit men den ger en tydlig signal. Man kan inte missa att man kör in till trädgården

Alltså - Något som signalerar att det är privat tomt. Utan att störa utrymmet för dina traktorer och maskiner.

Grannen hade vid sin gårdsbutik en stor stolpe som folk ständigt backade på! Man kan tycka att den rejäl kreosotstolpe borde vara lätt att se men icke. Skyltar och avspärrning hjälpte inte.
De planterade några små prydnadsbuskar runt den och vips var det inte en enda påkörning längre. Det var något med de där buskarna som gjorde att folk inte backade dit.

Handlat mat för veckan samt rensat ur kylskåpet för att få plats med det jag köpte. Vi har en förmåga att samla på oss en massa bråte verkar det som. Behöver börja ha bättre koll på vad som finns i kylen tror jag. Hittade fyra öppnade burkar salsa. Och två oöppnade burkar fikonmarmelad med utgångsdatum 2015. :banghead:

Jag kom hem först nu. A har redan resfeber och visar det genom att vara totalt motvalls. Det är verkligen enormt energikrävande :down:

Diskat, tvättat, bakat och snickrar på nya hyllor till jordkällaren. Jag är alltså sysselsatt.
Har man eget torp är man aldrig sysslolös, det gäller bara att få tummarna ur och börja och har man väl kommit dit så brukar det gå av sig själv sen som ett självspelande piano, men det var det där med tummarna,,,,,,,nåt som aldrig drabbat mig, o nej då, aldrig inte heller. :angel:

Jag har iallafall lastat upp all isolering på skullen nu och framåt kvällen ska jag köra tillbaks kärran också och ikväll blir det pizza för det har jag bestämt, pizza och lite vin, för att fira att saker verkar gå i lås och blir som jag vill nu. :)

Vaknade med nackont och hemsk migrän .så nu har jag kräktes fler gånger och katten är dålig i magen och han har kräkts i varje rum så jag har fått städa undan det och hålla undan hunden då han tycker det ser gott ut.nu har piller börjat verka så det har släppt en del . Hoppas på att dagen bara blir bättre

Krya!

Sååå slut idag. Hade tänkt rida och jobba. Får se hur mkt det blir av varje..
Skönt att vilat iaf. Sov som en sten.
Hade också velat rida idag men insåg att jag har en del annat att fixa med så tonåringen fick åka iväg själv till stallet. Tids nog börjar hon skolan och jag får ta hand om hästen på heltid.

Har man eget torp är man aldrig sysslolös, det gäller bara att få tummarna ur och börja och har man väl kommit dit så brukar det gå av sig själv sen som ett självspelande piano, men det var det där med tummarna,,,,,,,nåt som aldrig drabbat mig, o nej då, aldrig inte heller. :angel:

Jag har iallafall lastat upp all isolering på skullen nu och framåt kvällen ska jag köra tillbaks kärran också och ikväll blir det pizza för det har jag bestämt, pizza och lite vin, för att fira att saker verkar gå i lås och blir som jag vill nu. :)
Att hitta något att göra är aldrig ett problem. Det kniviga är att inte ta på sig för sig för mycket. Jag vill inte hamna i samma läge som förra vintern.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 198
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
44 759
Senast: Sel
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 250
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur