Bukefalos 28 år!

Vad ska jag önska mig i julklapp? Vad önskar ni er i julklapp?

Jag önskar mig att min minsta gör någon tomte åt mig i skolan. Hennes skapelser får mig alltid att skratta.
Numera önskar jag mig inget. Jag känner att jag har allt.
Men visst är tillfället när man öppnar ett paket härligt:-)
 
Jag önskar mig fårfällar att borra ner tårna i när jag stiger upp på morgnarna.
Av mina föräldrar önskar jag mig barnvakt över helgen så att jag och sambon kan gå ut och äta och spendera natten på ett hotell.
 
Jag önskar mig faktiskt väldigt mycket i år :p
Önskar mig inget speciellt av någon speciell släkting (typ "av dig vill jag ha det här, och av dig det här" osv.) dock.
Här är i alla fall min lista:
- Ridhjälm - Charles Owen Fiona
- Kavaj - Animo Liguria, helst brun/rosa eller kornblå :love:
- Jordphurs - Minns ej vilket märke det var nu...
- Mobil (iPhone 5S, Samsung Galaxy Alpha eller Samsung Galaxy 5) + abonnemang med tillhörande faktiskt vettigt täckning.
- Hörlurar - Urbanears
- Schampoo - Body Shop
(Av mina släktingar i Tyskland) - Deckare/Kriminalare på tyska)

Dock kan jag ju bara förtydliga/tillägga några saker:
- Pga. när på året jag fyller år, och att det i alla fall i för mig/min släkt ofta har varit rätt svårt att klämma in kalas då, har jag inte i den bemärkelsen firat min födelsedag sedan jag fyllde 14 år. Därför brukar jag också "önska mig lite mer" på julen.
- Jag är (antagligen) väsentligen mycket yngre än vissa andra här i tråden... ;)
- ...Faktiskt så pass "ung" att jag kanske t.om. rent fysiskt skulle kunnat vara någons barn.
 
Jag är tråkig och önskar mig pengar, en elektrisk fotfil och en eltandborste. Skulle någon vilja ge mig en bänkdiskmaskin eller en snygg karl som älskar att diska så tackar jag såklart inte nej men jag antar att det är att hoppas på för mycket... :D
 
Jag önskar mig faktiskt väldigt mycket i år :p
Önskar mig inget speciellt av någon speciell släkting (typ "av dig vill jag ha det här, och av dig det här" osv.) dock.
Här är i alla fall min lista:
- Ridhjälm - Charles Owen Fiona
- Kavaj - Animo Liguria, helst brun/rosa eller kornblå :love:
- Jordphurs - Minns ej vilket märke det var nu...
- Mobil (iPhone 5S, Samsung Galaxy Alpha eller Samsung Galaxy 5) + abonnemang med tillhörande faktiskt vettigt täckning.
- Hörlurar - Urbanears
- Schampoo - Body Shop
(Av mina släktingar i Tyskland) - Deckare/Kriminalare på tyska)

Dock kan jag ju bara förtydliga/tillägga några saker:
- Pga. när på året jag fyller år, och att det i alla fall i för mig/min släkt ofta har varit rätt svårt att klämma in kalas då, har jag inte i den bemärkelsen firat min födelsedag sedan jag fyllde 14 år. Därför brukar jag också "önska mig lite mer" på julen.
- Jag är (antagligen) väsentligen mycket yngre än vissa andra här i tråden... ;)
- ...Faktiskt så pass "ung" att jag kanske t.om. rent fysiskt skulle kunnat vara någons barn.

Åldersspannet på senior är såpass stort att det är rätt många som skulle kunna vara någons barn. Och barnbarn.
 
Det finns massor jag behöver ;) men hade helst av allt skippat julklappar helt. - men det känns lite elakt mot min 11åriga dotter - annars hade jag försökt driva igenom det i min "familj".

Högst på önskelistan står för tillfället en stor skottkärra och en högaffel & en hammock. Sen skulle jag vilja ha en ny bilstereo - eftersom den jag har är kass och bara får in P3, P4 osv. En ny extern hårddisk med "cloud". Det var de dyra sakerna :p

Sen skulle jag vilja ha nya temuggar- lite större & en Lie :)

Jag försöker notera i min mobil så fort jag både hör andra säga vad de önskar och när jag själv kommer på något jag vill ha så har man en lista.

Min dotter har redan skapat sin lista och som tur var så är det inga dyra saker på den iår :)
 
Jag önskar mig ett par ridbyxor av sambon, en plånbok eller en halsduk/skarf av syrran.
Sen kommer jag inte ihåg vad jag sagt till mina föräldrar och svärföräldrarna. Men vi behöver lite praktiska grejer för att försöka inreda vårt hus :)
Men det är svårt att önska sig saker för det man behöver är ju så dyrt så det får man köpa själv :)
 
Vi får inte julklappar i vår familj, barnen får men inte vuxna. Mamma får dock också av oss barn just eftersom hon alltid köpt till oss så är det inte mer än rättvist att hon ska få nu när vi är vuxna och kan ge tillbaka lite. Det förtjänar hon!

Jag får en julklapp av en vän dock och det har några gånger varit en mini cooper eftersom jag samlar på dem, men Gud vet vad hon har fått för sig nu, för hon säger att den är söt, söt är ju visserligen ett ord jag skulle använda till just mina älskade mini ooprar, men jag vet inte om det är det hon menar.

I övrigt önskar jag mig en bok och örhängen eftersom jag tappat många av mina, i år, så det får jag ge mig själv gissar jag ;) Sedan finns det ju saker jag behöver; gjutjärnsgryta, stekgryta, fat som jag kan göra gratänger i som är större än de jag har för nu är barnen så stora att maten inte räcker till mig när jag gör potatisgratäng och liknande och det är lite tråkigt att bli utan :eek: och liknande. Det brukar jag önska mig när jag fyller år, av mamma.
 
Jag gillar inte det där med jul. Men eftersom jag brukar få "skäll" för att jag inte önskar mig något har jag i år varit duktig och börjat skriva upp saker, ända sen i somras faktiskt. Så nu har jag en diger lista med allt från bakformar till nya Fjällräven-byxor.
 
Kaffe. Helst så många olika sorter som möjligt och ännu hellre i fina paket.

Man kan aldrig få för mycket kaffe. Inte raggsockar heller för den delen.

Så min önskelista i år:
Kaffe.
Raggsockar.
Påtår.

Och kattmat. Katterna säger att de önskar att jag önskar mig blötmat från Applaws.
 
Hade en genomgång med syrran igår, där hon räknade upp en massa saker som jag kanske behöver. Av kanske 50 förslag så stämde ett - badlakan :)
 
Jag önskar mig en ny vattenkokare, prenumeration på råd och rön och pengar till en frys eller matberedare.

Av mig själv ska jag få 2 böcker :)
 
Jag önskar mig ett brunt Rambo micklem träns, och ett par nya ridstövlar. Jag tycker hela släkten och min mans släkt kan gå ihop och skramla till det.... Ha ha ha. Jag kan ta en snygg ridhjälm och ett buccas vinter täcke när dom ändå håller på :-)
Fast om jag ska vara mer realistisk får jag väl önska mig varma vantar, och en hjälm mössa. :-)
 
Jag önskar mig en ansiktsbehandling tror jag. Sambon ska få ett fotoalbum från 2014 med berättelser till vissa av bilderna. Det fick han förra året med och blev väldigt glad. Sen ska vi till Paris innan jul och det är egentligen vår julklapp till varandra.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 628
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 294
Senast: jemeni
·
Tjatter Vad är ert konstigaste/ roligaste / mest minnesvärda/ dråpligaste julminne? Tappade tomten bort sig, eller knackade fel tomte på hos...
Svar
12
· Visningar
821
Senast: Motacilla
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
33 189
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp