Bukefalos 28 år!

Vad ska jag önska mig i julklapp? Vad önskar ni er i julklapp?

Har du ingen hobby man kan önska sig saker till?

Jag önskar mig vattentester till mina akvarier och boken Egalias döttrar. :)
 
Har du ingen hobby man kan önska sig saker till?

Jag önskar mig vattentester till mina akvarier och boken Egalias döttrar. :)

Rider på lånade hästar och tränar. Gillar trädgårdsarbete, bor i villa,men kan verkligen inte komma på nåt jag behöver :meh:
 
jag önskar mig ingenting :) överlag ogillar jag datum där det bestämts att man ska ge. Upplever det inte som generöst öht och mest bara som ett påhitt för en gigantisk pengamaskin.

om jag skulle vara tvungen att ta emot något skulle jag helst ta emot pengar att betala av de stora utgifter som står framför mig i början av nästa år.
 
Jag har önskat mig en häst varje jul i sådär 36 år, så jag fortsätter väl med det.... Vem vet, plötsligt kanske det händer?! Eller så får jag köpa den själv, som jag brukar. ;)
 
Önskar mig väl egentligen inget men skulle bli glad över doftljus från Yankee candle med dofterna cinnamon stick eller Warm Spice som är favoriterna.

Vaniljsyrup från Espresso house går alltid hem.

Och en engelsk nosgrimma utan den där jävla snokremmen som är helt i svart, stl ponny/cob, bred och MJUK. Helt jävla omöjligt att hitta.
 
Kommer inte köpa ngt och vill heller inget ha. Det jag vill ha köper jag ju själv :p

Mamma vet jag kommer köpa saker ändå men hon brukar köpa bra/fina saker så. Sen mannen jag träffar kommer också köpa, men av honom får jag dyra presenter och han tjänar typ tio gånger mer än jag så han får ngt simpelt av mig :angel:
 
Jag hoppas att sambon ska köpa ett par gravidträningstights till mig, i övrigt tror jag mest vi kommer få bäbissaker vare sig vi vill eller inte. :D
 
Jag och min familj har bestämt att vi inte ger julklappar annat än symboliskt, kan vara en burk med knäck, t ex. mer än till barnen och då en julklapp från varje familj till varje barn.
Barnen får tillräckligt med leksaker ändå.
 
"behöver" man ingenting kan det ju ändå vara trevligt att gå på bio, restaurang, turridning eller liknande - upplevelser alltså! Jag gav min faster biljetter till en teaterföreställning förra julen och vi hade två alldeles underbara dagar tillsammans.
 
Jag köper mig en egen efterlängtad julklapp, ger bort egengjord glögg, sylt, mössor och liknande. Vi håller klapparna på lagom nivå, men lite klappar blir det eftersom det är barn med och jag vägrar ha en jul dör bara barnen får klappar. Blir ju konstigt det med.
 
Vi är rätt återhållsamma i vår familj och det är skönt. Mina barn får oftast pengar så får de köpa något de vill ha.
För egen del önskar jag mig i år: ridlektioner, presentkort på t ex massage eller ansiktsbehandling och delar till servicen Swedish Grace om nu någon skulle vilja ge mig något. Prylar har jag så det blir över.
 
Utav maken önskar jag mig ett par ridbyxor,
Pappa en uppsättning vinterdäck (eller ja ett däck eller två)
Mamma fick jag bidrag till min nya sadel i höstas som tidig julklapp.
Svärmor har jag en stående önskan om fler delar till servicen Swedish Grace. Brukar få någon del varje jul.

Resten av släkten kör jag julkappsspelet med.
 
Om man inte vill ha en pryl direkt, så kan ju en upplevelse av något slag (allt från restaurangbesök, bio, konsert, turridning eller vad man nu själv tycker om) kanske vara något? Jag och mina syskon har lagt ihop till det till våra föräldrar de senaste åren, ingen av oss har direkt bra med pengar eftersom allihop pluggar, men vi är några stycken så går vi ihop kan mamma och pappa ändå få en "vettigare" julklapp av oss. Våra föräldrar är dessutom dåliga på att unna sig saker på tu man hand, så det brukar bli uppskattat, det är lite den spark i baken de behöver för att ta sig iväg. Mamma och pappa ställer upp så mycket för oss, så det känns inte mer än rätt att de får dyrare julklappar, så kan vi köpa billigare grejer till varandra istället.

Själv har jag inte kommit så långt som att fundera på vad jag önskar mig i julklapp i år. Hästen behöver en ny dressyrsadelgjord, så det kommer skrivas upp på önskelistan i alla fall, men längre har jag inte kommit.
 

En sån här:
il_340x270.420210726_ld45.jpg
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 625
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 280
Senast: jemeni
·
Tjatter Vad är ert konstigaste/ roligaste / mest minnesvärda/ dråpligaste julminne? Tappade tomten bort sig, eller knackade fel tomte på hos...
Svar
12
· Visningar
821
Senast: Motacilla
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
33 182
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp