Vad ska ni äta på nyårsafton ni som inte firar direkt?

Jag behöver inspo... jag ska absolut göra en tryfferad svartrotsgratäng men vet inte vad jag ska ha till den. Egentligen hade jag velat ha något till den som fungerar med champagne så mina tankar går till varmrökt regnbåge men tar tacksamt emot tips på någon annan form av fisk som kan fungera (blir det regnbåge röker jag den själv givetvis).

Vad ar svartrot?

Jag har inte hunnit tanka pa det annu, men det blir formodligen varsin NY-strip steak som jag lagger pa grillen, och sa nagot gott till :p
Det kan handa att jag forsoker gora en princesstarta ocksa.:p
 
Vi väljer att stötta en av våra favoritrestauranger och har beställt denna menyn

131141622_3566599496719725_8953759821389687964_o.jpg
 
Tack! Da vet jag vad det ar. :) Hur tanker du tillreda det?

Jag bad Maken kopa en kokbok i var "Olivolje och Balsamic vinager affar". Darifran tanker jag nog gora en balsamic lok "sylt/chutney" recept att ha pa faska, nybakade, surdets brod. Det kan dock atas narsom helst under dagen, sa vi far se hur det blir.

Jag gör en bechamelsås förstärkt med tryffelolja och tryffelcreme, skalar svartroten och kokar den lite så den blir lite mjukare. I med såsen och svartrötterna i en form och ost ovanpå. När osten fått färg är det klart och sedan har jag hackad tryffel ovanpå.
 
En skaldjursallergiker och två som knappt dricker alkohol 🙈 Godis och chips är ju givet 😁
Bubblet kan ju vara alkoholfritt såklart! ;)
Om ni köper med er lite goda röror typ hummus, tzatziki, grönsaker, gott bröd att dippa, oliver och någon god ost? Chark om ni äter kött.
Sist vi bodde på hotell beställde vi pizza från foodora eller uber eats, vet dock inte hur de levererar bort mot Arlanda. Om ni har bil kan ni ju också åka och köpa take away :) Eller room service om det finns?
 
Här blir temat fisk och skaldjur :d.

Förrätt: Kräfttoast med pepparrot, smirnoff till den
Huvudrätt: Laxplanka med räkor och kräftstjärtar, Briska flädercider till den
Efterrätt: Vitchokladpannacotta med hallon, kaffe till (sambon tar istället färsk hummer och en bit vitlöksbaguette)

Paradisask och chips

Skåla in med alkoholfritt; Magnum cider

Gott, gott gott 😋
 
Jag och en kompis ska vara på hotell vid Arlanda med hundarna för att slippa smällare och raketer. Tar gärna emot tips på vad vi kan ta med och äta på hotellrummet. Nyårsmiddag från hotellet är svindyrt så det har vi skippat. Förra året åt vi chips till middag 😁
Såg att ni hade bestämt er för småplock! ;) Men jag skulle också slå ett slag för det, vill man ha något mer matigt så kan en pastasallad vara trevligt till också. Lätt att förbereda och ta med sig.
 
Vi kommer att fira med vår utökade familj, vi umgås ändå så pass mycket att en kväll extra inte spelar någon roll. Varmrätten blir antagligen rådjurssadel, sen har jag fått in önskemål på hasselbackspotatis så det kanske får bli det. :) Förrätt blir kanske något med gravad lax eftersom jag har en hel del sånt över och efterrätten misstänker jag kommer innehålla choklad. ;)
 

Liknande trådar

Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
684
Mat Vad finns det för restauranger i södra Skåne som har öppet på nyårsafton? Vi vill bara äta, inte sova över eller ha något gemensamt...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: warg
·
Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 576
Tjatter Det slog mig att det finns så många sätt att fira - eller inte fira - nyår. Hur spenderar ni nyårsafton? 🙂
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 107
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp