Vad ska ni äta på nyårsafton ni som inte firar direkt?

Inte läst hela tråden men ni som köper från restaurang, hur fungerar det med värme? Värmer man varmrätten själv? Vi köpte julkasse från restaurang och då värmde vi det varma, funkade bra. Men jag är inte sugen på att beställa oxfilé och hummersoppa för ett antal hundra och sen äta det uppvärmt. Då gör jag hellre maten själv.
 
Inte läst hela tråden men ni som köper från restaurang, hur fungerar det med värme? Värmer man varmrätten själv? Vi köpte julkasse från restaurang och då värmde vi det varma, funkade bra. Men jag är inte sugen på att beställa oxfilé och hummersoppa för ett antal hundra och sen äta det uppvärmt. Då gör jag hellre maten själv.
Det vi köper är förberett och så färdigställer man det själv enligt instruktioner som finns med.
 
Inte läst hela tråden men ni som köper från restaurang, hur fungerar det med värme? Värmer man varmrätten själv? Vi köpte julkasse från restaurang och då värmde vi det varma, funkade bra. Men jag är inte sugen på att beställa oxfilé och hummersoppa för ett antal hundra och sen äta det uppvärmt. Då gör jag hellre maten själv.
Vi brukar värma tillbehören, antingen på spisen eller i ugnen och tillaga köttet efter instruktion. Blir kanonbra!
 
Inte läst hela tråden men ni som köper från restaurang, hur fungerar det med värme? Värmer man varmrätten själv? Vi köpte julkasse från restaurang och då värmde vi det varma, funkade bra. Men jag är inte sugen på att beställa oxfilé och hummersoppa för ett antal hundra och sen äta det uppvärmt. Då gör jag hellre maten själv.

De gånger jag köpt från restaurang har jag värmt upp huvudrätten i ugnen enligt instruktioner från restaurangen. Blev väldigt bra faktiskt. :) Jag tänker att mycket man beställer från restaurang ändå är uppvärmt eller förberett från början, inte tror jag de står och kokar en portion soppa från scratch åt varje gäst. Kanske inte just köttet men det blev väldigt när vi köpte färdigt faktiskt.
 
De gånger jag köpt från restaurang har jag värmt upp huvudrätten i ugnen enligt instruktioner från restaurangen. Blev väldigt bra faktiskt. :) Jag tänker att mycket man beställer från restaurang ändå är uppvärmt eller förberett från början, inte tror jag de står och kokar en portion soppa från scratch åt varje gäst. Kanske inte just köttet men det blev väldigt när vi köpte färdigt faktiskt.

@SaraXX Väldigt bra ska det stå såklart! 😂
 
Fick ändra mig ville ju ha take away på Nyår men sambon vill ha Oxfile så får de bli, dock ingen tre rätters för de orkar jag inte 🤣🙄 Så blir oxfile, rödvinssås och potatisgratäng. Kan också råka ha en Daimtårta i frysen 🤣

Vi firar aldrig nyår på de viset längre, de är förbi den tiden då vi drog ihop stora gäng och höll på till långt in på natten, här blir de att hålla katterna sällskap som är skotträdda och spela bingolotto 😁 Men man kan ju äta god mat för de 🤷‍♀️
 
Här blir det tryffelfrossa... Kunde inte låta bli att köpa lite tryffelsalami och Torres tryffelchips på Maxi i Borlänge. Det blir förrätten.

De hade också burrata med tryffel så det får bli osten på gratängen :d

Bubblet blir Palmer&Co Vintage 2013, något jag inte druckit tidigare men "vanliga" Palmer är riktigt bra. Hade tänkt köpa mig en Deutz men den hade de inte.
 
Inte läst hela tråden men ni som köper från restaurang, hur fungerar det med värme? Värmer man varmrätten själv? Vi köpte julkasse från restaurang och då värmde vi det varma, funkade bra. Men jag är inte sugen på att beställa oxfilé och hummersoppa för ett antal hundra och sen äta det uppvärmt. Då gör jag hellre maten själv.
Vi steker köttet själva. Men hör med din restaurang
 
Blir fläskfilé med hasselbackspotatis och svampsås med fryst cheesecake till efterrätt.
Inget extraordinärt men ändå lite mer än vad vi gör till vardags. Blir jag, sambon och 2 kompisar som vi träffat regelbundet under året. :)
 
Här blir det Potatisgratäng (Sambons önskemål), Oxfilé och sparris, med rödvinsås :d
Efterrätt blir någon chokladmousse till sambon, till mig vet ej än kanske nån simpel ostbricka?

Fnular på förrätt, tips någon? Absolut ingen fisk eller skaldjur, svamp går fetbort med. Ingen lök men purjolök funkar då sambon inte förtjust i lök :meh:
Haft tomatsoppa förut men tänkte kul ha nått annorlunda.
 
Här blir det Potatisgratäng (Sambons önskemål), Oxfilé och sparris, med rödvinsås :d
Efterrätt blir någon chokladmousse till sambon, till mig vet ej än kanske nån simpel ostbricka?

Fnular på förrätt, tips någon? Absolut ingen fisk eller skaldjur, svamp går fetbort med. Ingen lök men purjolök funkar då sambon inte förtjust i lök :meh:
Haft tomatsoppa förut men tänkte kul ha nått annorlunda.
Jag hade haft plock innan, typ brie i krustader, in i ugnen tills det smält och så marmelad på, oliver och lite annat snacks till.
Mums!

Det här är lätt den bästa tråden varje år!
 
Jag stod för all tillagning av julmat, så jag hoppas att jag slipper stå för matlagandet på nyår. Det pendlar mellan att vi blir två eller några till (som jag brukar träffa inom familjen).
Brukar bli chokladfondant till efterrätt med glass, har en flaska champagne jag fick i inflyttning i somras. Vi har pratat om inbakad oxfile (med svamp och blåost till mig istället för kött). Är sugen på toast skagen till förrätt.

Jag vill gärna vara hemma med djuren, men tycker det är trevligast med någon form av sällskap. Tycker "ensamhets känslan" är som störst vid högtider.
 

Liknande trådar

Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
684
Mat Vad finns det för restauranger i södra Skåne som har öppet på nyårsafton? Vi vill bara äta, inte sova över eller ha något gemensamt...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: warg
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 726
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp