Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft strålande sol idag :up: Visserligen -6 grader mitt på dagen, men vi satt ändå ute och fikade i härligt solsken och vårdropp från taken :love: Underbar dag!
 
Bor i södra Holland. Vi har -2 och extremt hård (kuling) ostlig vind och mulet. Här är öppet utan någon lä alls.
Känns som någon hackar 1000 knivar i en när man går ut, det gör ont!!! :cry:
Djuren vill inte vara ute alls, men vill inte stå inne heller.
Normalt brukar våren komma en månad tidigare än hemma i Sverige. Så vid denna tiden på året brukar hästarna vara ute och äta grönt gräs utan täcken och katten brukar hoppa efter fjärilar hela dagarna. Kanske inte blir någon vår i år? :(:(:(
Är riktigt less
 
minus tretton i morse, fortsatt ett par decimeter snö som täcker marken. Grusvägen har tinat fram till viss del men definitivt inte min uppfartsväg.
 
-15 både i morse och igår morse. Solen och blåsten tar mycket på snön som tur är och gräsmattan börjar synas och stora delar av gårdsplanen är snö- och isfri. Väntar på att allt ska bli borta så hästarna får lite att plocka med i hagen.
 
I skuggan på framsidan +3,på baksidan där vi har solen är det en massa + grader och i kuvösen just nu +20.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 975
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 605
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 410
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 922
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp