Bukefalos 28 år!

Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kuba Havanna runt 25 grader kl 06.30. Regnade i natt, nu klarblå himmel. Eller solen går precis upp här. Lär bli runt 30 grader idag, som igår.
 
Kuba Havanna runt 25 grader kl 06.30. Regnade i natt, nu klarblå himmel. Eller solen går precis upp här. Lär bli runt 30 grader idag, som igår.
Har funderat på Kuba, men vis av tidigare erfarenhet törs jag inte åka dit. Vet att det blir problem om man vill in i USA och det tänker jag inte riskera.
 
Kallt och soligt i dag också.
28167282_1774386019280539_4041610963625475340_n.jpg
 
Varför skulle man ha svårt att komma in i USA för att man har turistat i Kuba?
Kuba, Iran och liknande länder gör dig till en möjlig terrorist och du får räkna med att bli ingående intervjuad av Homeland Security. De har dessutom möjlighet att avvisa dig vid gränsen om dina svar inte är tillfredsställande. Då blir det första bästa flyg hem. Inget jag tänker riskera för lite sol, då kan jag lika gärna åka "hem" till Florida. Lite trist om man spendat 10-30 lax på en semester.

För övrigt så är det en jävla kall skitdag här -8 blåsten från helvetet och snö.
(fattar inte varför jag flyttade hem :arghh::arghh:
 
-7 och blåser ca 16 sekundmeter i byarna. Svärsonen sliter på vägarna med snön. Nu är han hemma en stund vilar och äter. Sen ska han ut igen.
 
Har funderat på Kuba, men vis av tidigare erfarenhet törs jag inte åka dit. Vet att det blir problem om man vill in i USA och det tänker jag inte riskera.

Det vill jag iofs inte ;)

Jag älskar Kuba!!! Framförallt Havanna! :love:
 
Södra Skåne: häftiga snöbyar, obefintlig sikt, -7 grader, 16 m/s i byarna, vägen knappt framkomlig.

Alltså...... Trodde vi skulle slippa vintern här nere, men tji fick jag :mad:
 
Just nu
28276530_2112545268762928_5523077742720847531_n.jpg


När det inte snöar, så är det kallt = den här vintern har det blivit enorma mängder snö och oräkneliga kvällar, nätter och dagar där temperaturen ligger på mellan minus 25-32 grader :)
 
Flytt hemifrån idag. Fixat bostad för en vecka. Snöigt o kallt i Skåne (underbart :love:) men där jag bor blåser vägen igen inom 1 h efter plogning och vägen är kommunal - vet inte när plogen kommer. Har redan missat jobb o stall en dag o ska snöa mer from nu o hela dagen i morgon o blåsten ser ut att vara kvar 10 dagar till så...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
15 355
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 645
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 449
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 961
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp