Bukefalos 28 år!

Vägrar gå in i stallet...?

Sv: Vägrar gå in i stallet...?

Det är ju inte fråga om att få in hästen i stallet eller ej, utan att klura ut varför hästen bär sig åt som den gör i olika situationer.

LIA
 
Sv: Vägrar gå in i stallet...?

Jag hade en sån box i mitt stall, inga hästar ville vara i den boxen och korset var precis så att det inte fanns möjlighet för hästen att undvika det....mitt i alltihop. Jag fick lösa det med att ta bort mellanväggen till grannboxen så den blev dubbelt så stor....då hade hästarna som stod där möjlighet att välja.
Man ska ju "kunna" leda bort dom, men jag är ju också sån att jag vill inte ha "åverkan" på saker som sånt....manipulera det verkliga...varje 4,2 m finns ju ett kors...jorden runt...så varför ska jag "flytta" på jordens kraftfält....:D

:rofl: :rofl:

Ja du de där korsen:rofl: En mystisk människa som kunde både det ena och andra av sånt kom ut tilll det stora stall vi hade hästarna i och peklade ut "currykors". Där skulle ingen häst stå. Men vår ponny ställde sej alltid och sov precis mitt i det krysset hon pekade ut
och trivdes allra bäst i den boxen:angel:

Sen kunde hon "prata" med hästar också men av någon underlig anledning fick hon aldrig något ur den ponnyn:angel:

Nej jag tror inte på det.


Till TS:

Du kanske helt enkelt ledde den på ett stressat sätt, och den blev tveksam, sen när den fick komma i egen takt gick det bra!

Är takhöjden och dörrhöjden för låg tex kan den tveka av det.
 
Sv: Vägrar gå in i stallet...?

Ibland kan hästar bara få för sig att nu vill jag inte gå in.
Visst det kan bero på nya saker som luktar och liknande.Och dom är flyktdjur så dom kan reagera på minsta nya sak. Men när dom väl är inne så brukar det inte vara något problem.
Jag håller med flashlight, du kan ha påverkat hästen. Ibland märker man det inte själv.;)

Hur går det att ta in den nu?
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 674
Senast: JohannaB
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 815
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 442
Senast: Spike
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp