Bukefalos 28 år!

Väldigt känslig golden. Hjälp!

Sv: Väldigt känslig golden. Hjälp!

Tack för era svar :)


Coccidios har han inte testats för. Vi fick svar på dom första proverna och där var allt i princip normalt utom ett värde som kallas urea. Det var för lågt. Den veterinären sa att det kan bero på att levern inte fungerar som den ska. Jag har bytt foder nu men ju mer han får av det desto lösare blir det. Så nu har jag minskat lite igen. Hans avföring är plötsligt gul, mer lös och lite slemmig. Sen kan den vara lite brun igen för att sedan återgå till att vara gul. Vi tog nya blodprover nu i veckan men har inte fått svar på dom. Ska dessutom iväg på nytt ultraljud på tisdag.

Jag har inte skrivit om det här (rädd att ni skulle låta bli att svara om jag skrev för mycket =)) men han har även problem med kissandet. Det började för ca 3,5 vecka sedan då han plötsligt kissade sju gånger på mindre än en timme. Vi gick till veterinären dagen efter som kände lite snabbt på honom och sa att det var urinvägsinfektion. Några dagar senare blev han sämre så vi fick åka in akut till djursjukhuset där dom tog prover, gjorde ultraljud samt urinodling. Det visade sig att det troligtvis inte alls rört sig om urinvägsinfektion utan något annat... Han bytte till en annan antibiotika (som min lille kille nu kanske ätit helt i onödan :() och sa att vi skulle avvakta provsvaren. Det var dom provsvaren som visade som visade att något inte stämde med urea.
Kissandet har fortsatt och vissa dagar är det riktigt hemskt. Just nu sitter jag mest och väntar på att få komma iväg på det nya ultraljudet. Allting känns väldigt rörigt och veterinärerna tycks inte riktigt veta vad det rör sig om =/
För tillfället känns det aningen hopplöst...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 948
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: annaovega
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 143
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 790
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp