välja hingst?

M

mizz_perfect

om ni skulle betäcka erat sto. vilken hingst skulle ni välja om ni fick ta vilken som helst (inom halvblodsaveln)

om hästen var ett dressyrsto vilken hingst

hoppsto vilken hingst?

jag skulle nog valt Marwin och bugatti hilltop. är väldigt svag för svarta hästar, men fölet behöver ju int ebli svart för det även om mamman är svart..

vilka hingstar har ni betäckt era ston med för övrigt? bra resultat?
 
Jag SKA låta betäcka mitt hoppsto med Stanford nästa år :D

Skulle jag haft ett dressyrsto skulle Corrado WL, Strauss och Sack stå på "intressant-lista" :D
 
Dressyrsto - Bayron
Hoppsto - Quite Easy

Har betäckt med Bayron och fick ett underbart stoföl med mycket bra temperament, utstrålning och bra exteriör & gång! Så det lutar åt att använda honom igen, om jag inte hittar någon som verkar ännu bättre... ;)
 
cardento!!! har själv ett sto efter han hon är underbar!!
min lilla pärla! :banana:
 
Om jag fick välja vilken hingst jag ville? Equest Carnute. Och Quidam de Revel. Och Corrado 1 eller Cassini till skimmelstoet.
Men vem betalar? :D
/P
 
Jag betäckte mitt mkt allroundmässiga (med betoning på hopp) hblsto i våras med Aerline H. HOn är nu dräktig i fjärde månaden. :bump:
 
Jag skulle välja;

Davinci
Don Shoufro
Don Primero
Bayron

Till mina 4 hbl ston.
Till ridponnyerna skulle jag ta Dressman samt Double Dornik tror jag.
 
Dressyr - Rubinrot! :love:
Hoppning - Equest Carnute, Cortez.

Tidigare betäckningar (inte mitt eget sto, men nästan... :smirk: )
Irländskt sto (Svår hoppning) e. Clover Hill
1999 - Feliciano 823 - Blev en mörkbrun hingst med bakstrumpor. Hoppar jättetrevligt, och har en bra galopp. Ingenting för dressyr, men blir nog en riktigt bra hopphäst. Ganska liten, blir ca. 163 cm. Lågställd.
2001 - Cortez 679 - Brunt sto med vita hår i pannan. Rör sig trevligt och kan bli både dressyr och hopphäst Mycket hals med god resning och nacke, långa eleganta ben. Blir stor trots mammans 159 cm.
 
Dressyr:Utan tvekan Bayron 885 el. De Noir (De Niro, Matcho x)
Hopp:Cortez 679, Irco Mena 763 (Båda fryst sperma och lite dyra, men drömma får man :d)el. Cortus 920 för sitt underbarar temperament som han nedärver, har bara träffat trevliga avkommor efter denna hingst.
:banana:
 
Jag ska ta någon tysk hingst... har hört att de blir "färdiga" tidigare... alltså om man vill va me i breeders och sånna unghäst tävlingar...
 
Om jag fick välja vilken hingst jag ville? Equest Carnute. Och Quidam de Revel. Och Corrado 1 eller Cassini till skimmelstoet.
Men vem betalar? :D

Precis :bow: Håller med en massa :love:

Men som sagt vem betalar? :confused:
 
Om jag inte alls behövde tänka på kostnaderna så Carnute eller Quidam.
 
Gud va svårt!!
Vet inte, min är e Landlord och är relativt liten (1.60)
så jag skulle nog välja en hingst som gav lite större (inga jättehästar!), nåt tyskt skulle du nog bli, men vilken hingst vet jag inte..det finns så många fina :crazy:
 
Jag har ju ett gångartssto så DE NIRO är det självklara valet! Ekonomin satte stopp för honom när jag betäckte, men tog ju hans son istället (Di Caprio) och resultatet blev precis så lyckat som jag tänkt!

När det gäller hopphästar är det lite värre, men jag är döförtjust i Lux Z, han hoppar gudomligt! Men då ska jag ju ha ett bra hoppsto först! Ganska meningslöst att betäcka mitt sto med en bra hopphingst :D
 
Kul tråd, men oj vad svårt... Utan att ha tänkt igenom det så noga så skulle jag till (hopp)sto 1 efter (Jeopardy-Furidant) kunnat tänka mig Carnute, Indoctro (om inte halsen blivit väl kort), Emilion, Wellington.

Till sto nr 2 (Cardento-Bonaparte) kanske Cassini I eller Parco (visst är han godkänd?) hade blivit bra. Ett annat alternativ (som vi faktiskt försökt med, fast det funkade inte) är Casa Grande.
 
Quidam de Revel eller Equest carnute!! *Kära Gud, ge mig lite pengar!* :D
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 127
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 070
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 542
Senast: Masse
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 878
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp