välja hingst?

ja tänk om man var stenrik då kunde man köpa sig lycka :D nästan iallafall skulle vara lättare att slänga ut pengar på betäckningar. jag skulle få jättebeslutågnest att endast få välja en hingst. det finns ju hur många som helst som är hur vackra som helst. men drömma kan man ju :love:
 
Om min valack varit ett sto hade jag betäckt med Rubinrot eller Don Primero. Hade han dessutom kunnat hoppa hade jag betäckt med Acacio eller Quidam
 
Jag har ett hoppsto som jag funderar på att ev betäcka. Hon är liten, 158 cm, e: Hubertus - Jovial. Funderar på att betäcka henne med Cardento, Landlord eller Camiell-Flamingo Z. Har oxå funderat lite på Quite Easy, men han är ju inte så stor så risken finns ju att fölet blir väldigt litet, vilket jag inte vill...
Hade jag haft ett dressyrsto hade jag utan tvekan valt D-Day... Charmigare och snyggare hingst får man leta efter!! :love:
 
Ursäkta mig, men vem är denne Carnute?? :confused: :o
Är jag helt bakom :confused:
 
Jag tror att Capitol-blodet skulle passa mitt sto så jag skulle gärna vilja betäcka med:
Cumano Z, Indoctro eller Carano (som jag för övrigt försökt betäcka ett annat sto med, som tyvärr inte tog sig :().
 
(Danske) Thomas Velins hopphingst Equest Carnute, som jag för övrigt inte helle skulle ha något emot att betäcka med :love: :d.

//Kristin
 
Ragazzo :love:
försökte två ggr i år men det tog sig inte, så jag bytte hingst. men nog ska jag prova med honom igen.
han har ju en del både hoppning och dressyr bakom sig.
 
Dressyr: Donnerfly alternativt De Niro
Hoppning: Cortez

Frånsett att jag inte har något sto då..... :D
 
Om vi låtsas att jag har två halvblodsston, så skulle det bli såhär:

Dressyrstoet (e. Amiral-Hertigen-Urbino) betäcks med Weltmeyer. :rofl:

Hoppstoet (e. Robin Z - fullblod) betäcks med Camiell-Flamingo Z. :love:

Men nu har jag ett fjordsto som jag INTE tänker avla på, så jag får väl vänta i hundra år innan jag får något föl... :( Dock har jag ju en kompis vars sto är dräktig med Akribori. *spännande*

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Jo, men jag har ju det säger jag ju :devil:
Jag är inte så insatt i hingstbranchen längre märker jag :crazy:
BERÄTTA om hingsten :devil:
 
Min märr (Warsteiner - Gassendi - Chagall) skulle jag kunna tänka mig Don Primero eller Akribori på. Rubinrot är ju också världsklass.

Bland hopphingstarna låg ju Quite Easy bra till i statistiken i senaste Ridsport.
 
Har inte läst undersvaren men min direkta tanke blir . Vad har stoen för stamm och vad har de för temp, mankh. etc. man kan ju inte bara titta på hingsten stoet nedärver ju oxå en hel del :bump:
 
Håller faktiskt med. När man börjar räkna efter är det inte så dyrt att köpa en 3åring för 45 000:- :bump:
 
Han rids av danske Thomas Velin, är 11 år e. Oberon du Molin. Han är jättesnygg tycker jag, precis min typ, men jag är nog lite jävig för han är så lik ett sto jag hade, de hade varit en perfekt kombination.
Han är med i "cirkusen", dvs Världscupen, så du kan säkert se honom i sändningarna från Verona.
:)
/P
 
Om man räknar på vad det kostar att "ta fram" en 3-åring så är inte 45.000:- dyrt, då är man sponsrad av uppfödaren.
 
Mitt hoppsto skulle jag gärna använda Carnute till, men det blit nog lite för tungt...

Nä, For Pleasure eller Irco Mena, eller ngn snygg fullblodshingst.

men det känns som om man får vara nogrannare än så :angel:

//E
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 126
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 066
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 541
Senast: Masse
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 878
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp